Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Shorte oljeaksjer?

Startet av JorEl, mandag 07. oktober 2019, klokken 21:13

« forrige - neste »

Sandpusher

Sitat fra: Olemann på lørdag 02. november 2019, klokken 17:12

Ellers, like forundret hver gang en politiker med glød og gnist presenterer sin løsning på å få slutt på oljebruk, nemlig at Norge skal slutte å SELGE den.  Jeg som alltid har trodd at det er KJØP av olje, altså etterspørsel som er uheldig.
Så sant som det er sagt, dette har forundret meg også i lang tid. Ellers vil jeg si at det beste vi som "oljenasjon" kan gjøre er å produsere den med lavest mulig utslipp (vindturbiner og kabler fra land er ikke løsningen på det IMHO), og forhåpentligvis vil verden en vakker dag slutte å brenne dette fantastiske råstoffet og heller lage produkter av det, da kan vi kanskje greie oss med under 50 millioner fat per dag.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA