Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stemmekommandoer virker ikke

Startet av aliendog, tirsdag 22. oktober 2019, klokken 17:46

« forrige - neste »

aliendog

Hei folkens.

Da er det litt over 2 uker siden ny Tesla X ble hentet ut i Tromsø og kjørt til Bodø. Er godt fornøyd så langt. Men er en ting og det er at jeg har til dags dato ikke fått stemmekommandoene til å virke. Har trykket på knappen og prøv å si en kommando. Prøvd å holdt inne knappen og si en kommando, men ingenting. Det kommer opp en hvit mikrofon og etterhvert forslag til kommandoer. Trykker jeg en gang til, får jeg spørsmål om jeg vil prøve igjen. Ser enkelte plasser at mikrofonen på skjerm skal bli grønn når bilen er klar til å ta i mot en kommando? Det virker rett og slett som om stemmen ikke tas opp. Skulle tro at mikrofonen i bilen ikke funker, men har jo ingen problemer når jeg snakker i telefonen. Har prøvd å reboote flere ganger, uten noen endring. Ingen endring etter siste SW oppdatering heller. Noen andre som har vært borti dette eller har dere noen råd/tips?

T

Sent fra min MI 9 via Tapatalk


LASOL

Er du sikker på at den ikke virker? Min "virker" men har aldri fått min S til å skjønne mine kommandoer. Prøvd sporadisk så lenge jeg har hatt bilen (4år) Har fått den til å ringe én gang men da ville den ringe 113 og ikke til Inger som jeg prøvde å få den til å gjøre..
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

aliendog

Rimelig sikker, ja. Har aldri vært noen antydning til at den har tatt opp stemmen min og har prøvd en god del ganger nå

T

Sent fra min MI 9 via Tapatalk


1000kwh

Meget snodig, ikke så mye vi kan gjøre her så fremt du har forsøkt rikig. Se på dette i manualen.

Jeg bruker den til å finne musikk. Funker helt fint :)

aliendog

Har vel prøvd det meste jeg kan komme på, inkludert det som står i manual + det jeg har funnet på forumet o.l i min søken etter en løsning på dette. Knappen virker jo, men den ser ikke ut til å registrere noe av det jeg sier. Da blir det vel å prøve å komme kontakt med Tesla for å se om de får fikset om det ikke dukker opp noe lurt her

T

Sent fra min MI 9 via Tapatalk


mj

Sitat fra: aliendog på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 18:37
Har vel prøvd det meste jeg kan komme på, inkludert det som står i manual + det jeg har funnet på forumet o.l i min søken etter en løsning på dette. Knappen virker jo, men den ser ikke ut til å registrere noe av det jeg sier. Da blir det vel å prøve å komme kontakt med Tesla for å se om de får fikset om det ikke dukker opp noe lurt her

T

Sent fra min MI 9 via Tapatalk

Du skal ikke holde inne knappen når du snakker. Hold inne knappen til det kommer ett bip, slipp så og prat. Når det er sagt. Talegjenkjenningen er ELENDIG. Det kom en oppdatering for 2 år siden som skulle gjøre den bedre men den ble mye mye værre.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

aliendog

Nei, holder ikke inne knappen (selv om det også har vært forsøkt )

T

Sent fra min MI 9 via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA