Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3 måneders ekstra gratis supercharging - hva skjedde?

Startet av Olings, mandag 21. oktober 2019, klokken 15:22

« forrige - neste »

Olings

Har prøvd å søke etter svar på dette på forumet her, men har ikke funnet passende post.

Drister derfor meg til å lage et emne om dette. Om det skulle finnes en post om dette fra før av beklager jeg denne ekstraposten.

Som mange andre her på forumet bestilte jeg Model 3 så raskt jeg fikk tilgang til dette før jul i fjor.

Jeg benyttet meg av referral ved bestillingen for å få 6 måneders gratis supercharging.

Det ble senere lagt til 3 måneder gratis supercharging for de som ikke prøvekjørte bilen før kjøp.

Slik jeg forsto det da skulle dette også gjelde oss som bestilte før 24/12.

Når jeg forleden dag etterlyste dette på nytt fikk jeg beskjed om at dette bare gjaldt bestillinger gjort etter 24/12 og før 02/02 2019.

Er det noen i samme situasjon som faktisk har fått disse ekstra 3 månedene?

hemi

Jeg fikk ikke noe, flere venner har fått.

kontakte tesla er jo... stort sort hull

Ikke fått vervepremier heller, selv om de har bekrefta det ørten ganger.

Geir K

Bestilt 07.12, fikk bil 20.02 M3P, og har lading tom 20.11. 3 md ekstra lading. Ble lovet også full FSD i butikk, men det gikk de bort fra. Og det har jeg sendt skriftlig til Tesla om.

GOS

Jeg har IKKE fått disse 3 månedene. Jeg bestilte bilen 05.12.

Prøvekjørte ikke bil, men hadde hatt Model S i nær 5 år.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

pekle

Sitat fra: GOS på mandag 21. oktober 2019, klokken 16:05
Jeg har IKKE fått disse 3 månedene. Jeg bestilte bilen 05.12.

Prøvekjørte ikke bil, men hadde hatt Model S i nær 5 år.
De ekstra 3 gjaldt vel bare de som aldri hadde prøvekjørt noen Tesla før? Så for min del fikk jeg bare 6mnd, som forventet.

Toalmar

#5
Bestilte TM3 6. januar og hentet den ut 15. mars. fikk 6 mnd via referat, men ikke 3 mnd for å ikke ha prøvekjørt. Hadde aldri kjørt Tesla før jeg hentet min.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Counterpointer

Sitat fra: pekle på mandag 21. oktober 2019, klokken 16:26
De ekstra 3 gjaldt vel bare de som aldri hadde prøvekjørt noen Tesla før?
Det har aldri vært spesifisert. All normal tolkning var at dette ble tilbudt for å minske trykket på prøvekjøring av Model 3, som også er den fornuftige måten å se det på.

Nå er det ikke noen stor økonomisk sak, men det skaper dårlig stemning og minsket tillit til Tesla. Det at noen får og andre ikke får er tilsvarende negativt.

Handyman

Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. oktober 2019, klokken 19:21
Sitat fra: pekle på mandag 21. oktober 2019, klokken 16:26
De ekstra 3 gjaldt vel bare de som aldri hadde prøvekjørt noen Tesla før?
Det har aldri vært spesifisert. All normal tolkning var at dette ble tilbudt for å minske trykket på prøvekjøring av Model 3, som også er den fornuftige måten å se det på.

Nå er det ikke noen stor økonomisk sak, men det skaper dårlig stemning og minsket tillit til Tesla. Det at noen får og andre ikke får er tilsvarende negativt.
Jeg er ikke enig i at det er en normal tolkning, men er fult klar over at noen mener det.
Det de har skrevet er følgende (klippet fra epost fra Tesla);
Tesla henvisningsprogram avsluttes 1. februar, 2019 Alle bestillinger av ny Tesla med en venns henvisningskode vil inkludere seks måneder Supercharging, eller ni måneder inkludert hvis du kjøper uten å ha prøvekjørt.
Denne teksten gjelder alle Teslaer og har ingen kobling til TM3.

Så til en tekst som gjelder tilbakelevering av TM3.
Hvis du aldri har hatt en prøvekjøring med oss, kan du levere tilbake din Model 3 innen tre dager etter levering å få full refusjon, ingen spørsmål stilt.
Her er det tilbakeleveringen som gjelder til TM3, ikke prøvekjøringen. Måten setningen før først komma er skrevet, vitner om at de mener prøvekjøring av alle typer Teslaer.
Det er men antakelig en helt bevisst, litt vag formulering fra Teslas side.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Ja ja, JEG tolket det som relatert til prøvekjøring av Model 3. Dette fikk jeg bekreftet av en selger på Tesla Nord. Dermed synes jeg det var en normal tolkning.

Teorien om at det gjelder alle typer Tesla i all fortid dukket opp i ettertid.....
Men Tesla formulerer seg ofte uklart (eller dårlig oversatt).

ladov

Da burde hver fall vi som aldri har prøvekjørt noen som helst Tesla få de ekstra 3 månedene?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

DeepFu

Har heller ikke fått det. Hentet bilen i mars, og måtte betale for lading i september. Bestilte i romjula, aldri sittet i en Tesla før. Men lurer på om jeg skal minne de på det til sommeren neste år. Så langt til nærmeste SuC, at det kun er i ferien det egentlig er aktuelt å bruke det.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

C_B_

#11
Sitat fra: Handyman på mandag 21. oktober 2019, klokken 20:13
Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. oktober 2019, klokken 19:21
Sitat fra: pekle på mandag 21. oktober 2019, klokken 16:26
De ekstra 3 gjaldt vel bare de som aldri hadde prøvekjørt noen Tesla før?
Det har aldri vært spesifisert. All normal tolkning var at dette ble tilbudt for å minske trykket på prøvekjøring av Model 3, som også er den fornuftige måten å se det på.

Nå er det ikke noen stor økonomisk sak, men det skaper dårlig stemning og minsket tillit til Tesla. Det at noen får og andre ikke får er tilsvarende negativt.
Jeg er ikke enig i at det er en normal tolkning, men er fult klar over at noen mener det.
Det de har skrevet er følgende (klippet fra epost fra Tesla);
Tesla henvisningsprogram avsluttes 1. februar, 2019 Alle bestillinger av ny Tesla med en venns henvisningskode vil inkludere seks måneder Supercharging, eller ni måneder inkludert hvis du kjøper uten å ha prøvekjørt.
Denne teksten gjelder alle Teslaer og har ingen kobling til TM3.

Så til en tekst som gjelder tilbakelevering av TM3.
Hvis du aldri har hatt en prøvekjøring med oss, kan du levere tilbake din Model 3 innen tre dager etter levering å få full refusjon, ingen spørsmål stilt.
Her er det tilbakeleveringen som gjelder til TM3, ikke prøvekjøringen. Måten setningen før først komma er skrevet, vitner om at de mener prøvekjøring av alle typer Teslaer.
Det er men antakelig en helt bevisst, litt vag formulering fra Teslas side.
Her har de ikke beskrevet hva en Model 3 er og det kan tolkes ulikt. F.eks. hvis det er en supermodel fra USA det er snakk om blir refusjonen høyere enn bare en vanlig model... ;D ...eller kanskje de mener at man må levere tilbake sin BMW i3-modell for å få refusjon av ett eller annet.

Men seriøst synes jeg at folk skulle fått 3 mnd. ekstra SC når de ikke prøvekjørte TM3. De lurte mange kunder med å trikse litt med ordene ser vi nå og det synes jeg er dårlig taktikk. Selskapet sparte sikkert mye utgifter på at folk ikke prøvekjørte TM3 mht. at de trodde de skulle få de 3 ekstra mnd. Gi fri SC noen få mnd. er sannsynligvis mye billigere for dem enn å leie lokaler/ansatte til å adm. masse prøvekjøringer. Goodwill mister de i regnskapet hvis de ikke ordner opp i dette++

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på mandag 21. oktober 2019, klokken 19:08
Bestilte TM3 6. januar og hentet den ut 15. mars. fikk 6 mnd via referat, men ikke 3 mnd for å ikke ha prøvekjørt. Hadde aldri kjørt Tesla før jeg hentet min.
Svarer meg selv her. Sendte i går en e-post til delivery angående den uteglemte 3 mnd Superlading og de skulle ordne opp i det med en gang


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Elmo

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 17:17
Sitat fra: Toalmar på mandag 21. oktober 2019, klokken 19:08
Bestilte TM3 6. januar og hentet den ut 15. mars. fikk 6 mnd via referat, men ikke 3 mnd for å ikke ha prøvekjørt. Hadde aldri kjørt Tesla før jeg hentet min.
Svarer meg selv her. Sendte i går en e-post til delivery angående den uteglemte 3 mnd Superlading og de skulle ordne opp i det med en gang

Hmm, jeg sendte melding like før mine 6mnd gikk ut, hørte ikke noen ting :(
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Autodidact

Ser en del hentydninger til "delivery" og deres e-post, men hva er egentlig adressen deres?

Det har nylig begynt å dukke opp registreringer på bruk av superladerne (første var 19/10), selv om jeg hentet bilen 30/3, og jeg aldri en gang har satt min fot hos Tesla før bilen ble hentet.

Håkon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA