Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Familie el bil brukt eller ny nissan evalia eller tepee

Startet av frickadelia, mandag 21. oktober 2019, klokken 15:07

« forrige - neste »

frickadelia

Vi skal selge fossilbil som var bil 1, men som nesten ikke brukes etter jeg kjøpte ny Leaf i 2018.

Vi hadde 8 seter i den, og ønsker gjerne nå derfor  7 seter el bil,men vi kan gå for 5 seter også. Vi har 3 barn men ønsker muligheten til å ta med flere barn feks.

Pris er viktig, bilen skal brukes til og fra jobb- og henting og bringing av barn-Helst under 300.000

Så spørsmålet: ser nye peugeot partner tepee ser større ut innvendig, og selges for 200.000 ny, men har dårlig batteri.
Vil denne stupe i pris snart pga batteriet slik at dette er dumt å kjøpe nå? Ser for meg at denne bilen skal byttes om noen år, da det kommer flere familie biler på markedet og det da synes mere fornuftig å legge mer penger i bil.

Eller burde vi vurdere nissan evalia brukt 2018 med d nye batteriet fra 2018? Jeg greier ikke finne ut av hva prisen burde være på dette. Ser på finn noen, men de koster jo nesten det samme som ny? Vil disse synke noe i pris?

(Leafen skal beholdes, og er egentlig bil nr1)

Ebe

Med kun lokal kjøring ville jeg vurdert sterkt en Tepee, kontra en Evalia. Er vel både billigere og bedre «personbilfølelse». Evalia er egentlig en crappy, men praktisk bil.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA