Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varmt under fremseter

Startet av hovik, søndag 20. oktober 2019, klokken 23:07

« forrige - neste »

hovik

Etter ca 150km blir det som regel j... varmt under førersetet, og passagersetet. Det er ikke setevarmen som er på, men annen varmekilde under setene. Noen som opplever tilsvarende, eller vet hva det er?
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Handyman

Det blåser jo varmluft fra klimaanlegget ut under setene for varme på beina til passasjerer i bakestet.
Er det det du tenker på?
Prøv i så fall å skru av varmen til beina og se om det forsvinner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

litium

Jeg opplever generelt at det blir varmere i bilen etter en halvtime-time ca. Det virker som om batteriene avgir varme som ikke klimaanlegget kompenserer for.

hovik

Tror jeg fant ut av det. Jeg har sittehøyden til setet justert helt ned. Det gjør at luftespalten til passagerer bak blokkeres av setet, og den varme luften blåses rett i setet. Det blir grådig varmt over tid.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Ingeniøren

Sitat fra: hovik på mandag 21. oktober 2019, klokken 18:23
Tror jeg fant ut av det. Jeg har sittehøyden til setet justert helt ned. Det gjør at luftespalten til passagerer bak blokkeres av setet, og den varme luften blåses rett i setet. Det blir grådig varmt over tid.

Det der må være en design feil...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

hovik

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 07:17
Det der må være en design feil...

Uten tvil, men de er det flere av, så ikke veldig overrasket.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA