Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruktbilprisen på elbiler i fritt fall

Startet av Mippen, søndag 20. oktober 2019, klokken 17:42

« forrige - neste »

Kverna

Litt enig i det som sies. Ioniq rundt 200k for en 17 mod eller splitter ny for 270(19mod med gamle batteriet før den nye rulles ut)..
BMW i3 som har gått 150000km til 130000kr virker kunstig høyt for 60Ah versjonen, 94Ah for rundt 200 gir mer mening med 50000km og fortsatt garanti.
Ampera-e til 280k virker litt interessant.

Nei, det er mye som ikke gir mening, men Tesla standard range til 385 virker som et godt kjøp enda
2015 BMW i3 rex

Burger

Jeg hadde vurdert å bytte Leaf-en i en nyere elbil, men siden vi har to elbiler så klarer jeg ikke å jukse tallene nok til at det viser seg å være økonomisk lønnsomt. Bedre å kjøre Leafen til den skrotes enn en ny runde med ekstra låneutgifter hver måned. Det posetive var at det kom inn en sms fra verksted som ville ha fosilbila mi på EU kontroll. Det brukte å koste 10-30k det og glad jeg er kvitt den.

Kan hende jeg bytter ut Leafen til gi bort pris for en brukt el stasjonsvogn med lang rekkevidde om en 4-5 år. Det må jo komme en gang.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA