Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulykke med Model X

Startet av CaZpaH, søndag 20. oktober 2019, klokken 17:09

« forrige - neste »

CaZpaH

Kom over denne artikkelen. Bilen skal ha "oppført seg rart og ikke respondert som forventet". Hadde vært interessant å visst hva som lå i dette. Noen som vet noe mer?:

https://www.budstikka.no/sandvika/tre-bragt-til-legevakt-etter-trafikkulykke-i-sandvika/546825!/
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

kodax

Trodde kanskje at autopiloten skulle klare rundkjøringen?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

GOS

Sitat fra: kodax på søndag 20. oktober 2019, klokken 20:56
Trodde kanskje at autopiloten skulle klare rundkjøringen?

Det gjør den kun av flaks av og til i små rundkjøringer. Som så mye annet så skal det komme....en gang....
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

OhmPaPa

Sjåføren skal ha sagt

> oppført seg rart og ikke respondert som forventet

Virker som om styring eller bremser rotet det til. Er vel ingen som lar AP kjøre i rundkjøringer uten å passe godt på? AP kan jo ikke disse i heletatt.

1000kwh

Sitat fra: OhmPaPa på søndag 20. oktober 2019, klokken 21:10
Sjåføren skal ha sagt

> oppført seg rart og ikke respondert som forventet

Virker som om styring eller bremser rotet det til. Er vel ingen som lar AP kjøre i rundkjøringer uten å passe godt på? AP kan jo ikke disse i heletatt.
Virker som om sjåføren rotet det til, som vanlig ;)

geear

Jeg pleide også si noe sånt, der jeg lå i grøfta eller i en brøytekant, etter å ha tøyd strikken litt for meget.  :laugh: Stolheten er viktig, og ikke alltid er det lurt å fortelle hva som EGENTLIG skjedde.

Men, fra spøk til revolver, får håpe det ikke er en alvorlig teknisk feil, men det får vi nok i så fall høre mer om.

kodax

Garantert noen som tror at AP også skal klare rundkjøringer. Det står jo ingenting om at den ikke gjør det når man starter AP, og alle leser ikke manualen før de kjører en bil. Selvfølgelig påstår jeg ikke at det er det som har skjedd her, det var bare fristende å kommentere det siden bilen jo lå rett ved en rundkjøring.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

turfsurf

#7
Tesla har jo hatt en del problemer med styringen hvor den initielt er ganske hard før den plutselig svinger. Kan forestille meg at det kan forårsake uhell hvis man ikke er forberedt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amatøren

Sitat fra: Budstikka
Ulykken skjedde øverst i Leif Larsens vei, i krysset ved Brynsveien.FOTO: TRINE JØDAL

Ulykken skjedde i Leif Larsens vei like etter klokken 12.

Midt på dagen. Vått, men ikke frost.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

jlan

Den vanligste grunnen til at en Tesla "oppfører seg rart" er at føreren trør på feil pedal.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Tiger123

Sitat fra: jlan på mandag 21. oktober 2019, klokken 21:12
Den vanligste grunnen til at en Tesla "oppfører seg rart" er at føreren trør på feil pedal.

Og det er ikke noe man villig innrømmer. Etter å ha sittet mye med AP på, kanskje i kø, og brått må gi på litt mer enn AP gjør for å følge på køen, så forstår jeg at man lett kan trå til med feil pedal..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA