Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny lynlader operativ på Hundvåg (Lyse)

Startet av Marzo, fredag 21. juni 2019, klokken 10:17

« forrige - neste »

Marzo

Da var det åpnet ny lynlader på Hundvåg med opp til 150kw for en CCS.
3.5,- pr minutt som blir 1.05,- pr kWh hvis man kan lade på full effekt.

Laderen er en dobbelt lader så den gir 2x75KW på CCS hvis to lader samtidig, likevel til 3.5,- pr minutt.

siddis86

Er det merkelig å ha samme minuttpris på 150kw som på 75kw?
Og vil det ikke alltid svare seg å ta 50kw foran 75kw, selvinnsikt feks har IONIQ? Med mindre du absolutt må nå en ferje og spare noen få minutter?

Ellers fint med ladestasjon der ute selvom det sannsynligvis ville vært bedre forretningsmessig å hatt stasjonen nærmere ryfastluftehullet.

Marzo

Sitat fra: siddis86 på fredag 28. juni 2019, klokken 09:12
Er det merkelig å ha samme minuttpris på 150kw som på 75kw?
Og vil det ikke alltid svare seg å ta 50kw foran 75kw, selvinnsikt feks har IONIQ? Med mindre du absolutt må nå en ferje og spare noen få minutter?

Ellers fint med ladestasjon der ute selvom det sannsynligvis ville vært bedre forretningsmessig å hatt stasjonen nærmere ryfastluftehullet.

Ja kjedelig hvis man skal lade en e-tron og går fra bilen med 150kw hastighet og kommer tilbake etter 15min og ser at noen har koblet seg til slik at man kun får 75kw, men betaler samme pris...
Tanken er vel på fastboende. Lyse skal bygge ut flere lynladere, kommer bla to stk på jernbanelokket.

Rollep

Sitat fra: Marzo på mandag 08. juli 2019, klokken 13:15
Sitat fra: siddis86 på fredag 28. juni 2019, klokken 09:12
Er det merkelig å ha samme minuttpris på 150kw som på 75kw?
Og vil det ikke alltid svare seg å ta 50kw foran 75kw, selvinnsikt feks har IONIQ? Med mindre du absolutt må nå en ferje og spare noen få minutter?

Ellers fint med ladestasjon der ute selvom det sannsynligvis ville vært bedre forretningsmessig å hatt stasjonen nærmere ryfastluftehullet.

Ja kjedelig hvis man skal lade en e-tron og går fra bilen med 150kw hastighet og kommer tilbake etter 15min og ser at noen har koblet seg til slik at man kun får 75kw, men betaler samme pris...
Tanken er vel på fastboende. Lyse skal bygge ut flere lynladere, kommer bla to stk på jernbanelokket.
Ja litt kjedelig men prisen per kWh er jo fremdeles grei, spesielt hvis man har rabatt + ladebonus.

Det jeg lurer på er hva som skjer hvis noen tar ibruk Chademo kontakten, vil det påvirke hastigheten på 150 og 75kW laderne?

Rollep

#4
Da var det slutt på de gode tidene, Lyse / BKK har gått over til Grønn Kontakt modellen og dermed øker kWh prisen med bortimot 50% på hurtigladerne og på lynladerne (150 kW) tredobles prisen i verste fall.

Da blir det å bruke Fortum eller Circle K frem til dem også finner ut at dem skal gjøre det mer rettferdig for ladekundene, som det så fint heter :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA