Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace

Startet av ardevd, lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:19

« forrige - neste »

RayBomb

Sitat fra: RJK på torsdag 05. november 2020, klokken 23:27
OK, takk for svar. Det er jo kjempeflott. Men oppfølgingsspørsmål, er det mye knot, eller er det et valg med kun ett eller to trykk i menyen? Kan du forklare kort og enkelt hvordan den løser det? Trenger ikke noe teknisk bakgrunnsinfo eller forklaring, bare en kort og lettforståelig "noob-guide"... ;)
Det er riktig enkelt med begge appene.
Først, kommer du til å bruke Android appen eller iOS appen?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RayBomb

💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vannkraft

Sitat fra: Vannkraft på torsdag 05. november 2020, klokken 19:05
Jeg ønsker å bruke Camper mode funksjonen til å holde bilen våken slik at DC-DC omformeren står på.
Jeg trenger ikke "varm" bil

Poenget med dette er å hente energi fra bilens 400V batteri, via 12V DC-DC omformeren og bilens 12Vbatteri.

Denne tilgjengelige energien kan brukes til å lade et annet 12V batteri - gjerne det som står innenfor hytteveggen........

Fant denne teksten på : https://electrek.co/2018/06/14/jaguar-i-pace-review-the-240-mile-luxury-sport-utility-is-everything/
"2. Sticking with charging, the I-PACE DC-DC converter knocks out 250A at 12 Volts from the larger 90kWh battery meaning that you can stick a 3kW inverter onto the 12V battery and run your home from it. You could also theoretically give someone in an ICE vehicle a jump. Or like 1000 jumps.

3. Jaguar won't offer any vehicle to home or vehicle to grid services this year, but an engineer I spoke with said they were working on such things and could have something to announce later. He noted that battery to grid could save a lot of money by outputting power during high demand after work hours and charge up during low demand late night hours."


Disse 3 Kw har jeg lyst til å utnytte, gjerne med en inverter som produserer 230V, I-Pace den perfekte hytta lade bilen....men
det er litt uheldig at så mye energi går til å holde bilen varm - finnes det noen løsning på dette?

jensinge

WattCat

Jeg har siden anskaffelsen av vår I-Pace hatt stor glede av appen, men for vel 1 uke siden ble innloggingen blokkert.
Jeg har avinstallert appen et par ganger og forsøkt å logge inn på nytt, men til tross for at jeg benytter samme innloggingsdata som i 'Jaguar InControl', får jeg ikke logget meg på.
Er det noen som kan hjelpe her?
(Savner WattCat sin informasjon ....VELDIG MYE ... !!)

Ingeniøren

Fikk oppdatert TCU  fra 14.2 til 19.2 her om dagen, men Wattcat rapporterer forsatt at TCU er 14.2 ? Trenger systemet litt tid for å oppdatere seg - bilen melder at TCU er 19.2 ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

espenri

Tror ikke verdien oppdateres i APIet, min er også stuck, og leste om flere hvor det samme er tilfelle.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Ingeniøren

Ut fra det engelske forumet så er bilen stuck med det den fikk i fabrikken. Feilen er meldt inn av utvikler men per nå har det ikke skjedd noe... Greit at det nå vises i bilen hva versjon av program for TCU og batteri styring jeg har.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 04. juli 2021, klokken 15:11
Ut fra det engelske forumet så er bilen stuck med det den fikk i fabrikken. Feilen er meldt inn av utvikler men per nå har det ikke skjedd noe...

Tipper det er hardkodet "14.2"...  :)
Føyer seg bare inn i rekken av større og mindre sw-feil fra JLR.

Theppan

Min viser 17.2 i Wattcat. Bilen viser 19.2. Vi får være tålmodige og vente på JLR :o
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Theppan på tirsdag 06. juli 2021, klokken 08:33
Min viser 17.2 i Wattcat. Bilen viser 19.2. Vi får være tålmodige og vente på JLR :o
Well, da var ikke verdien hardkodet da  :-)

Maxwell_400

Min viser 18.2 som ble lagt inn av forhandler. 19.2 kom OTA men den viser fremdeles 18.2
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Theppan

Hmmm. Høres nesten ut som at det er behov for en master reset, men ikke vet jeg hvordan det gjøres, og ikke tar jeg sjansen på det. Kan leve med feil rapportering i Wattcat.
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

Ingeniøren

#164
Har i det siste testet Jedix, en app som gir det mulighet til å styre lading til et gunstigere tidspunkt enn å plugge lading når du kommer hjem. Middagstider er som kjent en av de dyre periodene og der man kan logge den timen som styrer hva du betaler effektavgift i måneden om enkelte nett selskaper får det som de vil.

Jedix slåss med WattCat om de samme kall, vil jeg tro, og det fungere dårlig når begge er aktive.

Mener ikke man skal bygge inn samme funksjonalitet som Jedix, men hva med mulighet for å legge inn et tidspunkt lading skal starte ? Dermed slipper man å løpe i garasjen å plugge bilen kl 22, og slipper å tenke på å huske å pause og restarte lading.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA