Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace

Startet av ardevd, lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:19

« forrige - neste »

ardevd

InControl-tjenesten har hatt mye nedetid i det siste. Er ikke så mye vi får gjort noe med annet enn å håpe at de får ting på stell. VAG, Volvo og andre bruke samme leverandør og der meldes det også om mye problemer så det kan hende det er en sammenheng der.

Ingeniøren

Opplever å få melding om at bilen går i dvale og at dette kan stoppes med "Wake up timer" allerede etter kort tid. Kjørte hjem etter jobb på torsdag, tok fri på fredag og brukte ikke bilen og får beskjed at bilen går i dvale på lørdag ettermiddag. Brukte bilen på lørdag og får beskjed på søndag at den vil gå i dvale på mandag ??

Skal det ikke gå 4 dager med inaktivitet før den går i dvale, og hva innebærer det. Har ikke merket noe til dvale i bilen selv om den har stått lenge.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ardevd

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 02. desember 2019, klokken 17:53
Opplever å få melding om at bilen går i dvale og at dette kan stoppes med "Wake up timer" allerede etter kort tid. Kjørte hjem etter jobb på torsdag, tok fri på fredag og brukte ikke bilen og får beskjed at bilen går i dvale på lørdag ettermiddag. Brukte bilen på lørdag og får beskjed på søndag at den vil gå i dvale på mandag ??

Skal det ikke gå 4 dager med inaktivitet før den går i dvale, og hva innebærer det. Har ikke merket noe til dvale i bilen selv om den har stått lenge.

Dette er en sak jeg har purret på lenge. Den offisielle appen sier at det tar 4 dager før den går i sleep mens API'et sier to døgn. Jeg vet ikke om noen av de stemmer men jeg skal møte noen kontakter i engineering senere i uken og da er dette et av spørsmålene jeg skal prøve å få et klart svar på. Når jeg har fakta på bordet kan jeg eventuelt bare legge på 48 timer til tiden API'et oppgir hvis det skulle vise seg at 4 døgn er fasit :)

RayBomb

Sitat fra: ardevd på mandag 02. desember 2019, klokken 18:27
Dette er en sak jeg har purret på lenge. Den offisielle appen sier at det tar 4 dager før den går i sleep mens API'et sier to døgn. Jeg vet ikke om noen av de stemmer men jeg skal møte noen kontakter i engineering senere i uken og da er dette et av spørsmålene jeg skal prøve å få et klart svar på. Når jeg har fakta på bordet kan jeg eventuelt bare legge på 48 timer til tiden API'et oppgir hvis det skulle vise seg at 4 døgn er fasit :)
Min erfraring er at bilen går fortere i dvale enn 4 dager. 2 døgn høres faktisk mer riktig ut.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

ardevd

Sitat fra: RayBomb på mandag 02. desember 2019, klokken 20:46
Sitat fra: ardevd på mandag 02. desember 2019, klokken 18:27
Dette er en sak jeg har purret på lenge. Den offisielle appen sier at det tar 4 dager før den går i sleep mens API'et sier to døgn. Jeg vet ikke om noen av de stemmer men jeg skal møte noen kontakter i engineering senere i uken og da er dette et av spørsmålene jeg skal prøve å få et klart svar på. Når jeg har fakta på bordet kan jeg eventuelt bare legge på 48 timer til tiden API'et oppgir hvis det skulle vise seg at 4 døgn er fasit :)
Min erfraring er at bilen går fortere i dvale enn 4 dager. 2 døgn høres faktisk mer riktig ut.

Hvis noen klarer å bekrefte hva de erfarer med bilen sin hadde det vært supert. Når min bil først står i to døgn står den gjerne lenger enn fire også så jeg har ikke noe empiri på når jeg selv har opplevd at den går i dvale.

Ingeniøren

Sitat fra: RayBomb på mandag 02. desember 2019, klokken 20:46
Sitat fra: ardevd på mandag 02. desember 2019, klokken 18:27
Dette er en sak jeg har purret på lenge. Den offisielle appen sier at det tar 4 dager før den går i sleep mens API'et sier to døgn. Jeg vet ikke om noen av de stemmer men jeg skal møte noen kontakter i engineering senere i uken og da er dette et av spørsmålene jeg skal prøve å få et klart svar på. Når jeg har fakta på bordet kan jeg eventuelt bare legge på 48 timer til tiden API'et oppgir hvis det skulle vise seg at 4 døgn er fasit :)
Min erfraring er at bilen går fortere i dvale enn 4 dager. 2 døgn høres faktisk mer riktig ut.

Hvordan merker du det - ikke kontakt med bilen via app ??
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 03. desember 2019, klokken 07:15
Hvordan merker du det - ikke kontakt med bilen via app ??
Den nye IOS appen sier i fra at bilen er i dvale. (Kan ikke lastes ned fra Norsk app store)
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

aviocat

#82
Sitat fra: aviocat på onsdag 06. november 2019, klokken 19:35
"Battery voltage". Hvor er volt verdien hentet fra?
Startup battery, auxiliary battery eller er det fra DC/DC converter.

Det er IKKE fra Aux Battery som er vist i Wattcat. Målte Aux battery til 5,9V og Wattcat viste 15,7V. 24.okt 2019 med ikke kjørbar bil.
I-Pace SE solgt
BMW iX1

ardevd

Sitat fra: aviocat på onsdag 04. desember 2019, klokken 07:21
Sitat fra: aviocat på onsdag 06. november 2019, klokken 19:35
"Battery voltage". Hvor er volt verdien hentet fra?
Startup battery, auxiliary battery eller er det fra DC/DC converter.

Jobbes med å få klarhet i dette. Det er enten Aux eller startup. Kommer en avklaring i neste uke :)

RayBomb

Sitat fra: aviocat på onsdag 04. desember 2019, klokken 07:21
Det er IKKE fra Aux Battery som er vist i Wattcat. Målte Aux battery til 5,9V og Wattcat viste 15,7V. 24.okt 2019 med ikke kjørbar bil.
Ouch, under 6V? Det er ikke bra. Har du fått nytt batteri? Cellene tar skade av å bli utladet så kraftig, spesielt i kulda.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Ingeniøren

Hvem har sagt at alle batterier i bilen unntatt hovedbatteri er 12 V  :). 6V var vanlig før og gjør nytten på mye elektronikk...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 04. desember 2019, klokken 08:18
Hvem har sagt at alle batterier i bilen unntatt hovedbatteri er 12 V  :). 6V var vanlig før og gjør nytten på mye elektronikk...

Finnes dette batteriet på noen av sikringene ?
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

aviocat

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 04. desember 2019, klokken 08:18
Hvem har sagt at alle batterier i bilen unntatt hovedbatteri er 12 V  :). 6V var vanlig før og gjør nytten på mye elektronikk...
I-Pace SE solgt
BMW iX1

aviocat

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 04. desember 2019, klokken 08:18
Hvem har sagt at alle batterier i bilen unntatt hovedbatteri er 12 V  :). 6V var vanlig før og gjør nytten på mye elektronikk...
Les SSM74424-1Du kan ikke vise dette vedlegget.
Sitat fra: aviocat på onsdag 04. desember 2019, klokken 11:19
I-Pace SE solgt
BMW iX1

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 04. desember 2019, klokken 08:18
Hvem har sagt at alle batterier i bilen unntatt hovedbatteri er 12 V  :). 6V var vanlig før og gjør nytten på mye elektronikk...
Nei, hvem har sagt det? 

Sitat fra: Jack Tams på FB/UK-forumetSo there's 2 12v batteries in the I-PACE, the standard one you expect that powers the BDC and other user controls and the hybrid battery which runs the HV controls. These batteries are charged when the car is plugged-in or the car is a ready state using a DC-DC inverter. The 12v is never topped up from the HV battery in a locked or dormant state, as the quiescent loads on either system are marginal this means you are unlikely to drain them. In addition to the 12v there's an addition 4-5v battery that serves the TCU when not powered from the 12v - this provides the tracker and Incontrol remote functionality.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA