Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace

Startet av ardevd, lørdag 19. oktober 2019, klokken 22:19

« forrige - neste »

Dampmaskin

Jeg har ikke hatt akkurat de problemene, men det virker faktisk som Jaguar i sin iver etter å stikke kjepper i hjulene for WattCat, nå har ødelagt sin egen app også. Jeg får i hvert fall ikke gjort noe via appen, annet enn å lese av ladenivå.

Å låse/låse opp bilen eller starte klima via Jaguar Remote-appen kan jeg bare glemme. Det har jeg tenkt å ta opp med forhandler. Jeg har behov for å starte klima om vinteren, og hvis de ikke får dette til å fungere lenger, så blir det bare for patetisk. De kunne bare latt det være i fred.

Ingeniøren

Samtidig er det helt dødt på WattCat tråden på det engelske forumet. Trist om Wattcat dør med dette, en super app :o

Jedlix er og død om dagen...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic


chargedup

Range/land rover fikk man vel ikke forsikret i det hele tatt i noen få land en periode, pga tyverier. Til og med ikke av JLR forsikring fikk man forsikre bilen når man kjøpte av merkeforhandler, gitt at det var en av bilene som var "enkle" å stjele. Relativt utbredt problem altså. De fleste bilene har vel begynt å få softwareupdate på verksted. Det har gjort at det nå er vanskeligere å stjele, så tyveriene er vel på vei ned.

Absolutt mulig at det kan være grunnen til at de plutselig har blitt så "sikre" og nekter 3.part tilgang til API.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Ingeniøren

Det var som F. Da kan løpet være kjørt for Wattcat og Jedlix med fler. Trist at kjeltringer skal styre livene våre  >:(
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 13. juni 2024, klokken 08:45Det var som F. Da kan løpet være kjørt for Wattcat og Jedlix med fler. Trist at kjeltringer skal styre livene våre  >:(
sant nok, tibber fungerer så det er ikke helt sperret for 3de part.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Electric cars in Norway

#216
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 13. juni 2024, klokken 08:45Det var som F. Da kan løpet være kjørt for Wattcat og Jedlix med fler. Trist at kjeltringer skal styre livene våre  >:(
Noen som er i-Pace bileier bør lage et opprop og sende til sjefene. Litt som de første Skoda eierne gjorde når de ikke fikk oppdateringene som kom på senere versjoner. Se lenke her og bilde under:
https://www.change.org/p/demand-vw-group-to-provide-promised-software-support-for-existing-skoda-enyaq-models

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA