Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Volkswagen planlegger 36 000 ladepunkter for elbiler over hele Europa

Startet av Amatøren, lørdag 19. oktober 2019, klokken 11:26

« forrige - neste »

Amatøren

Hvis dette er skrevet før får dere ha meg unnskyldt.

Sitat fra: ElbilnyheterMed en storstilt utbygging av ladepunkter ved egne fabrikker og ca. 3000 forhandlere, samt satsing på tjenestene Elli og «We Charge», legger Volkswagen til rette for en rask omlegging til elbiler.

Av Peter Tryggestad -19. juni 2019

Volkswagen har gjort beregninger som viser at 70 prosent av elbilladinger vil bli gjort hjemme eller ved arbeidsplassen. For å møte dette behovet vil Volkswagens datterselskap Elli fra 2020 tilby komplette ladeløsninger for firma og privatkunder. I Tyskland bygges for eksempel 4000 ladepunkt ved Volkswagens egne anlegg, men flere av disse vil være offentlig tilgjengelige.

Spørsmålet er når de inngår slikt samarbeid med ladeoperatører, hva blir påslaget?

Jeg synes Audi sin abonnement løsning har en uspiselig pris etter gratisperioden. Da tar jeg heller å utvider betalingsløsningene selv.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Apache

Er ikke VW konsernet med i Inoity? Så skal di også satse selv ved siden av?

Rollep

Sitat fra: Àpache på mandag 21. oktober 2019, klokken 22:44
Er ikke VW konsernet med i Inoity? Så skal di også satse selv ved siden av?
Jo, men Ionity nettverket er beregnet på lynlading langs hovedfartsårene.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA