Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beste deal på Model X?

Startet av Beamer Screamer, fredag 18. oktober 2019, klokken 22:28

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Jeg sitter med en leasingbil som går ut rett over nyttår og snuser nå på en Model X.

Eneste absolutte krav er 7 seter og at den er ikke mer enn ca 1 år gammel. Helst også lyst interiør og en lys eksteriørfarge (evt blå).

Jeg trodde at første års verditap på en slik millionbil skulle være ganske brutalt, men på de få 7-seterne som ligger ute synes jeg det ser ut til å ligge på bare ca 100 lapper pr år. Inventory gir litt rabatt på i praksis nye biler men det ligger nesten ingen ting der nå. Kommer det av og til rush av inventory eller er det alltid like skralt utvalg? Hvor mye går det an å prute på Finn-prisene, og kan man prute på Inventory (evt få med FSD eller andre ting)?

"Standard range" virker det som de produserte bare en veldig kort periode. Hvor mye lenger rekkevidde har den kontra vanlig 75D? Jeg er keen på å kunne kjøre 25 mil + 1000 høydemeter vinterstid uten å lade og uten å tyne rekkevidden til siste meter.

Hva mener dere er mest bang for the buck på Model X? Nyere brukt eller inventory, eller er det bare å kjøpe nytt? Standard range, Long eller Ludi?

Og så har jeg skjønt at Tesla ofte pusher ut biler ved kvartalsslutt med lave renter etc. Gjelder dette bare nybiler eller også inventory?
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA