Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Håndbrekket vil ikke av - lys blinker - kontakte verksted

Startet av MapleLeaf, fredag 18. oktober 2019, klokken 13:20

« forrige - neste »

MapleLeaf

Hei,

Nissan Leaf 2011.

Skulle rygge ut av garasjen i dag. Håndbrekket vil ikke av, og parkeringsbremselyset blinker. Står at jeg må kontakte forhandler. Forhandler sier det mest sannsynlig er håndbrekksmotoren som har tatt kvelden og at en ny vil koste ca 18-19000 kr + arbeid, kanskje 25.000 totalt. Dette er jo selvsagt komplett uaktuelt på en bil som kanskje er verdt 40-50000.

Noen tips? Noen som har vært borti dette før?

Takker for alle innspill.

hemi

Koble deg forbi evnt håndbrekksmotor, om det er den, kjøp brukt del/skru selv.

Gammel bil utenfor garanti = enten host opp, eller lære seg skru.

MapleLeaf


EV-FTW

Ulempen med elektronisk håndbrekk. Blir dyrt når det ikke virker. Håper det ordner seg for deg.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

TorC

Under teppet i bagasjerommet et er en grå "kork" man kan skru ut for å manuelt få av håndbrekket. Husker ikke om det er hjulvinne eller det andre verktøyet i verktøymappen som skal brukes.


Sjekk i LEAFspy hva slags feilkode du får opp. Feilen kan enten være i selve håndbrekksenheten eller boksen med kondensatorene.

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Thomas Parsli

Brukt del koster 3250,- https://finndel.no/bildeler.aspx?dk=0436&bk=165501
Tipper du får dit lokale verksted til å bytte for noen tusenlapper.

Men ring Elbilmek.no først !
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

MapleLeaf

Tusen takk for tips, dette er et godt alternativ avhengig av hva som er feil!

MapleLeaf

Sitat fra: TorC på fredag 18. oktober 2019, klokken 16:30
Under teppet i bagasjerommet et er en grå "kork" man kan skru ut for å manuelt få av håndbrekket. Husker ikke om det er hjulvinne eller det andre verktøyet i verktøymappen som skal brukes.


Sjekk i LEAFspy hva slags feilkode du får opp. Feilen kan enten være i selve håndbrekksenheten eller boksen med kondensatorene.

Takk for tips. Fikk løsnet håndbrekket manuelt og kjørt den til forhandler for sjekk. Gir en lyd når jeg får svar!

MapleLeaf

Hei!

Håndbrekksmotoren som var problemet (aktuator). Pris for å bytte 32,000kr.

Komplett uaktuelt selvsagt, får ser på alternativer.

hemi


MapleLeaf

Hei!

Takk for gode svar! Sliter med å finne europeiske bruktdeler på denne. Virkee utsolgt, så to spørsmål:

1. Kan jeg bruke US-aktuator?
2. Noen tips til å søke etter eurodeler?


Maple

TorC

Har du prøvd https://www.nbfbildeler.no/?

Motorenheten skal være lik på euro og US leaf.

Ikke saksøk meg hvis jeg tar feil her, men delenummer på US og Euro-leaf er lik på hele enheten. Du skal i prinsippet kunne gå på enhver skraphandler og finne en bruktdel som passer din bil.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA