Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Får ikke ladet Peugeot Ion

Startet av Carl Erik, fredag 18. oktober 2019, klokken 07:10

« forrige - neste »

Carl Erik

Har en 7 år gammel Peugeot Ion. Får ikke ladet batteriet. Nå er det nesten helt tomt og har parkert (kom akkurat hjem). Har forsøkt å låne ladekabelen til naboen og prøvd hurtiglader inntaket på hurtigladestasjon . Ingen lading.
Det som var anderledes når jeg startet i dag og hver gang jeg startet var at prikkene som viser ladestatus startet på null og «klatra» sagte opp til nivå. Samtidig viste høyre teller totalt antall km og ikke antall kilometer som var estimert kjørelengde. Det skjedde hver gang i dag og har aldri vært slik tidligere.

Er det noen som har opplevd noe slik? 

Hvis jeg må på verksted. Noen som har gode erfaringer i forhold til pris ok kvalitet?

nilsen33

Sjekk om giret er "skikkelig" i P.

Hører du at viften starter opp når du setter i laderen?

Carl Erik

Har sjekket at giret er i P, så det er ikke feilen i utgangspunktet (hvis det ikke er noe kontakter eller et eller annet som ikke synes og som er feil). Har også prøvd en annen ladekabel uten hell samt prøvd å lade med hurtiglader uten hell.

De indikasjoner jeg har fått er at det kan være ombordladeren som er gått i stykker (vanlig feil vistnok. Elektrolyttkondensatorer som tørker ut?)
Synes i utgangspunktet det er dyrt å nesten bruke 18 tusen på å skifte ombordladeren (hvis det er det som er feil). Pris gitt av Elmek på Billigstad. Kanskje noen som vet om bedre alternativer?

Det er jo en som har sagt at han kan fikse ombordladeren, men får ikke tak i ham. Kanskje flere som kan? Har også hørt noe om at det kan være en sikring som er gått. Noen som kjenner til det og hvor den sitter?

Det er vel en mulighet for å koble til et diagnoseapparat som kanskje kan detektere feilen. Noen som har kjennskap til det, kanskje har et apparat jeg kan låne?

Håper noen som har svar/erfaringer i forhold til dette. :-)

engolf

Jag menar att ha läst i en annan tråd att säkringen(arna) sitter precis under locket i ombordladdaren, så det krävs inte mycket jobb för att komma åt.
Men det kan också vara en del andra komponenter som ger upp och kräver en mer omfattande reparation.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA