Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sidespeil fryser seg fast

Startet av martinho89, fredag 18. oktober 2019, klokken 06:47

« forrige - neste »

martinho89

Noen råd mot et sidespeil som har lett for å fryse seg fast i minusgrader nå på høsten?
Er vel vanskelig å gjøre noe med dette på verksted tenker jeg? Funker helt fint i plussgrader.
Oljer eller slikt?

Sulle

Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Espen Hugaas Andersen

Har du ikke varme i speilene?

Jeg har varme i speil (som aktiveres sammen med bakruta).
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

sjokomelk

Tenker du på speilhuset som bretter seg inn når du låser bilen? Eller selve speilglasset?

Slå av bretting av speil om vinteren. Det er "common knowledge" at det fungerer dårlig hvis/når de fryser fast. La de stå ute hele vinteren og spar deg for mye banning og problemer.

Er det selve speilglasset må det være noe mere galt med motorene inni speilet, eller så er det problemer med festet på baksiden av glasset.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

GOS

Sitat fra: martinho89 på fredag 18. oktober 2019, klokken 06:47
Noen råd mot et sidespeil som har lett for å fryse seg fast i minusgrader nå på høsten?
Er vel vanskelig å gjøre noe med dette på verksted tenker jeg? Funker helt fint i plussgrader.
Oljer eller slikt?

La vær å felle de inn om vinteren.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hasse79

Deaktiverer også autofold på vinteren etter at jeg fikk problemer første frostdag.

Dersom uhellet skulle være ute så beveger jeg (med hendene) litt på speilhuset i leddet, slik at isen «knekkes» opp. Da går den opp på motor etterpå.
2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA