Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betalingsmåte for servicebesøk, erfaringer?

Startet av Facet, torsdag 17. oktober 2019, klokken 20:35

« forrige - neste »

Facet

Da jeg hadde bilen på service forrige gang ba jeg om kreditering til forhandler jeg kjøpte bilen av (med garanti i 12 måneder) men fikk beskjed at dette ikke var mulig. Videre fikk jeg beskjed at faktura var noe de ikke helst unngikk, da "flere unnlater seg eller glemmer å betale". Nå skal det sies at akkurat når jeg skulle betale funket ikke terminalen og jeg fikk faktura allikevel, som jeg da kunne sende direkte til forhandler. Dette var altså i Drammen.

Er det urimelig å be om faktura, og i så fall hvis jeg blir nektet, har jeg noe å si? Hva er deres erfaring? Det er ikke alltid bare-bare å dra kortet når det koster 10-20-30,000 kroner.
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

Øggen

Får faktura om ej vil, men bruka American Express kort, SAS bonuspoeng. Så flyg du nesten gratis neste gang😉
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Facet

Så rart at SC Drammen ikke vil utstede faktura da.. Ja ja, venter spent på nytt SC i Tønsberg   8)
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

Motorwatt

Det er vel ikke bare for en enkel SuC å gi kreditt i størrelsen 10-20-30.000.- uten kredittsjekk osv. Da må det vel normalt opprettes en konto som sikkert også krever en intern godkjennelse. Skjønner godt at de ikke kan sende en faktura på så store beløp uten en eksisterende avtale til "en hvilken som helst kunde" som ber om det. Blir nok samme svar i Tønsberg (når/hvis den tid kommer...)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

CorsoDante

Sitat fra: Facet på torsdag 17. oktober 2019, klokken 20:35
Da jeg hadde bilen på service forrige gang ba jeg om kreditering til forhandler jeg kjøpte bilen av (med garanti i 12 måneder) men fikk beskjed at dette ikke var mulig. Videre fikk jeg beskjed at faktura var noe de ikke helst unngikk, da "flere unnlater seg eller glemmer å betale". Nå skal det sies at akkurat når jeg skulle betale funket ikke terminalen og jeg fikk faktura allikevel, som jeg da kunne sende direkte til forhandler. Dette var altså i Drammen.

Er det urimelig å be om faktura, og i så fall hvis jeg blir nektet, har jeg noe å si? Hva er deres erfaring? Det er ikke alltid bare-bare å dra kortet når det koster 10-20-30,000 kroner.

30K i reservekreditt må da de fleste ha til enhver tid?

Ville brukt (kreditt)kort, og skjønner godt at Tesla kvier seg for å utstede fakturaer på større beløp, særlig om du sier at den skal sendes videre.

Ville også vært meget forsiktig med å sende en faktura i eget navn videre til en bruktbilforhandler, men hvis denne har godt renommé så går det sikkert greit.
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA