Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Bytte ut Type 1 med Type 2 ladeport på Smart Fortwo?  (Lest 1248 ganger)

chaglen

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Christian
    • Vis profil
Bytte ut Type 1 med Type 2 ladeport på Smart Fortwo?
« på: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 12:04 »
Hei, er det noen som vet om det er teknisk/praktisk mulig å bytte ut en Type 1 ladeport med en Type 2 i en Smart Fortwo elbil?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 14033
    • Vis profil
Sv: Bytte ut Type 1 med Type 2 ladeport på Smart Fortwo?
« Svar #1 på: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 15:34 »
Teknisk ja, men neppe praktisk da jeg tviler på om du får fysisk plass til et type 2 stikk i stedet for type 1
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 14148
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
Sv: Bytte ut Type 1 med Type 2 ladeport på Smart Fortwo?
« Svar #2 på: Torsdag 17. Oktober 2019, klokken 15:46 »
Teknisk ja, men neppe praktisk da jeg tviler på om du får fysisk plass til et type 2 stikk i stedet for type 1

Hvis bilen ikke har styring for type 2 støpsel integrert blir det vel vanskelig teknisk også. Ingen styring av låsing, ingen mulighet til å stoppe lading før man bare røsker ut støpselet (som ikke er låst...) osv. På type 1 så stoppes jo lading i det øyeblikket man trykker ned knappen for å løse ut støpselet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.