Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

De (dvs. vi) som kjøper elbiler nå er innovatører

Startet av Elmo, lørdag 11. februar 2012, klokken 12:20

« forrige - neste »

Elmo

Flere gode argumenter som må komme ut så ofte som mulig i media
http://www.nettavisen.no/motor/article3331795.ece

Forøvrig Leaf nr.13 levert til kunde i Norge
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

elektrolux

Mange gode argumenter. Likte særs godt denne:

Å forsvare hvorfor taxiene kan bruke dette feltet er verre. En fjerning av taxiene fra kollektivfeltet vil kanskje også ha den bonusen at politikere og næringstopper blir utålmodige for å få bygget mer vei
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på lørdag 11. februar 2012, klokken 13:26
Å forsvare hvorfor taxiene kan bruke dette feltet er verre. En fjerning av taxiene fra kollektivfeltet vil kanskje også ha den bonusen at politikere og næringstopper blir utålmodige for å få bygget mer vei

Ja, så kan vi jo sitte her og lure på hvorfor så ikke skjer. ;)  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Det er i alle fall IKKE mangel på bompenger om det er det du prøver å hinte frampå.

Tenk alle veiene vi kunne bygget for oljepengene våre. Hørte at det nå lå planer for at Norge skulle hjelpe EU med Oljepenger mot at de bygger veier for oss, så noe er kanskje på gang likevel.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Neida, "hintet" mitt var til at de som styrer sitter i drosjer som kjører i kollektivfeltet, og har vel knapt merket trafikale problemer noen gang selv. Kniper det om så er det jo bare (for dem) å få politiet til å rydde vei.

Er så langt velsignet med lite bompenger; har ei bru (som jeg ikke trenger å bruke - det er omtrent like langt rundt fjorden som over brua) og ei ferge - that's it. Det er snakk om bompenger rundt Ålesund, og de kan jo dukke opp over natta.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

gbzdoc

Nå er det kun et fåtall av politikerne i Norge som får noe særbehandling, og alle avgjørelser gjøres av regjering og storting. Så tror nok ikke statsministerens (eller andre ministeres) bruk av kollektivfeltet vil bety så mye. ;-)

Dessuten får de ræva betalt, noe som sikkert er hovedårsaken til liten andel av dyktige politikere i vårt langstrakte land... De dyktige hodene finner noe bedre å bruke tiden sin på.

Thomas Parsli

Jeg vet ikke hvilke lønner du sammenligner med, eller hvilke politikere du tenker på, men når du summerer alle goder en stortingspolitiker mottar i løpet av sin korte karriere har de faktisk brukbart betalt.

Gunnar Stavrum har skrevet en ok sak om dette: http://stavrum.nettavisen.no/?p=272

Hvis du ser på lønnsnivået i en del kommuner er heller ikke det spesielt dårlig (de vedtar jo sin egen lønn).

Men tilbake til saken:

Stortingspolitikere tar nok en del taxi (de har få biler til disposisjon), så hvis de måtte stå i kø sammen med andre billister ville kanskje trafikken føles litt mer "på kroppen".
Eller enda bedre: Stortingspolitikere får ikke bo i Oslo sentrum, men må reise minimum 3 mil til jobb!
(Bonus hvis de må levere og hente i barnehage/skole i tillegg...)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

zohappy


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA