Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85 døde ganske brått

Startet av Bonnis, onsdag 16. oktober 2019, klokken 22:48

« forrige - neste »

Bonnis

Heisann.

På søndagen så opplevde jeg noe litt merkelig. Ved gasspådrag fungerte bilen fint, mens da jeg slapp gassen gikk bilen i "nødmodus" - med røde farger på girvelgerne. Ved nytt gasspådrag gikk bilen igjen fint.

Etter å ha kommet meg et godt stykke i retning hjem, døde bilen brått rundt 3 mil unna. Ble da å kontakte NAF som kjørte bilen til SC Drammen.

Jeg har i denne anledning et par spørsmål til dere kyndige;
- Er dette et kjent fenomen? gåen motor? batteri?
- Hvor lang tid vil SC bruke på å få tatt en titt, normalt sett? (De skriver i SMS at de ikke kan gi noe estimat på når diagnose kan bli gjort siden det varierer så mye(?))

Se forøvrig filmklipp:
https://www.youtube.com/watch?v=6L-L2MmE0IQ

Det er, så vidt meg bekjent, ikke byttet motor eller batteri tidligere på bilen. kilometerstand er nesten 240 000.

Mtp. tidsbruk hos SC, lurer jeg mest på hva deres erfaring er vedrørende diagnose og tidsbruk på dette. Ville trodd at det var en nokså kjapp prosess, men jeg vet jo ikke arbeidsmengden deres og hva som er normalt.
Takk
P85 2013

N00b


Bonnis

Fikk igjen bilen i dag. Byttet drive unit.

Litt vage meldinger/tilbakemeldinger fra SC forrige uke, men gikk radig denne uka! 8 virkedager synes jeg er særs godt.

Litt merkelig av SC å tilby meg leiebil på mandag, som jeg fikk hentet i går, og måtte levere i dag igjen, dog. Allikevel veldig positivt overrasket så langt over SC Drammen!
P85 2013

Rosstopher

Hva er det for slags kul displaykonfigurasjon du har? Er det noe jeg kan ha i min 90D, eller er det forbeholdt P-modeller?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Zett

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 23. oktober 2019, klokken 22:19
Hva er det for slags kul displaykonfigurasjon du har? Er det noe jeg kan ha i min 90D, eller er det forbeholdt P-modeller?

Det displayet er ekslusivt for de som har en klassisk Model S uten autopilot. Ser bra ut, men de fleste synes vel at AP er kulere...

Muffinman

Ikke jeg. Har en av hver og kunne betalt litt for å få den eldre versjonen av det gamle på begge, dvs ikke lekebil i midten...

Klykken

Hehe, tenker egentlig det samme. Ser mer oversiktlig ut uten lekebilen. Kunne vært slik frem til AP ble aktivert f.eks.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Ønsker også lekebilen i displayet på gamlingen vekk. Den har ingen funksjon, og tilfører bare ekstra lys som kan være plagsomt ved mørkekjøring (spesielt om man har hvit bil...). Har forresten lagt solfilm på lilleskjermen i begge biler, og nå stoppes uansett 80% av lyset. Det ble fint i mørket.

vman



Muffinman

Har hørt pris på 65k for en tid tilbake, men vi finner vel ikke ut hvordan det blir i praksis før høsten 2022 :)

Cries

Sitat fra: Muffinman på torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:10
Har forresten lagt solfilm på lilleskjermen i begge biler, og nå stoppes uansett 80% av lyset. Det ble fint i mørket.

Off-topic alert:
Muffinmann, hvordan gikk du frem for å legge solfilmen? Har tok du mål og kappet til sånn ca, eller fikk du tak i ferdige mål noe sted? Hvilken % solfilm brukte du? Var det enkelt å få et godt resultat?

Jeg sliter med akkurat det samme i mørketiden, og ønsker å få dimmet ned den lille skjermen

arnkl

Sitat fra: Muffinman på torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:10
Ønsker også lekebilen i displayet på gamlingen vekk. Den har ingen funksjon, [...]

Eg oppdaga ein fiffig funksjon for ei tid tilbake. Eine lyspæra gikk, og då lyste berre ei av "pærene" på "leikebilen" også. Så slapp eg å oppdage det ved at andre bilar blinka ...
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Muffinman

Ikke helt sikker på at jeg vil snakke om det, for med såpevann og flere forsøk på legging tok jeg livet av skjermen til slutt. Fikk tak i en rimelig hos Grønvold (ny koster 15k...), og la på og kuttet til mens den var demontert. På den andre bilen la jeg den tørr. Ble ikke perfekt, men godt nok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA