Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S tilbake på Nürburgring

Startet av trondhla, onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:37

« forrige - neste »

tornaldo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. juli 2021, klokken 08:27
Tenkte jeg skulle se innom etter noen oppdateringer ang topic, og har nå kastet vekk tid på å lese dette mølet. Takk skal dere faen meg ha. Dere vet hvem dere er  :-1:

Dette summerer nok opp det 9 av 10 har tenkt etter denne diskusjonen startet.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

daktari

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 29. juli 2021, klokken 12:48
Sitat fra: daktari på torsdag 29. juli 2021, klokken 12:10
Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 29. juli 2021, klokken 12:03
Det er frustrerende at de fleste trådene på dette forumet som blir lengre enn en side eller to ender opp med den sedvanlige kjeklingen.
Veldig enig, det er trist.
Hvis folk kan slutte å gå i skyttergraven ved den minste kritikk hver eneste gang hadde ikke dette blitt en diskusjon en gang. Men det er 3-4 fans som skal skyte budbringeren;  man må jo aldri stille spørsmål ved firmaets vurderinger.
Det er du som er problemet. Dette var en lovende tråd om testing av Model S på Ringen, helt til du ble annengradskrenket av at noen faktisk jobber på ringen når det har vært en naturkatastrofe i nærområdet to uker tidligere.

Dette er ikke et race, stevne eller kundeevent, men arbeidsfolk som måler og justerer et fabrikkjøretøy.
Det kommer ikke mer innenfor enn det.
Stilig; flere personangrep og tillegger meg meninger.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

#77
Ja, ja slik går dagan her i Norge  ;D :D  ... synes det er veldig trist med situasjonen i Tyskland... Ikke fått vært på Ringen enda... men det kommer og da kommer jeg nok til å tenke tilbake på det som skjer der nå. Og ja, nye TMS er en flott bil!

The Nurburgring Is Now a Relief Headquarters for Flood-Ravaged Germany
German emergency responders have taken over the Nürburgring's Grand Prix facilities to collect donations and coordinate delivery of much-needed supplies after devastating flooding ripped through western Germany.

BY DALE LOMAS
JUL 22, 2021

https://www.roadandtrack.com/car-culture/a37102105/nurburgring-relief-headquarters-for-flood-ravaged-germany/

Electric cars in Norway

#78
Denne videoen bør man ta seg tid til å se på. Stakkers alle de der nede i Tyskland og så flott at de bruker Ringen og den kompetansen de har der i alt arbeidet etter flommen.

Han sier på videoen når han går gjennom hallene at bilfabrikkene som har sine egne faste  haller der ned - helt kostnadsfritt har gitt fra seg disse hallene til støtte for flom ofre arbeidet. Jaguar og MB ble nevnt ca 6,50 min ut i videoen. Veldig bra!

Bilder under er fra denne videoen her:

Flood, Sweat and Tears 2: The Nürburgring Unites.
75,518 views
Jul 19, 2021

https://youtu.be/xuh9xHTZFto

Counterpointer

En ting som er relevant til tråden er at Plaid ikke har endelig software enda, og klarer kun 163 mph (261 km/t).

Det er antagelig et av formålene med tester på ringen.

[Ironisk mode] Burde kanskje tenke litt på de stakkars Plaid eierne som nå risikerer å bli tatt på toppfart av en simpel Taycan [mode off]

Electric cars in Norway

He he ser den. Men hvorfor er den sperret til 261 km/t? Den røde på Ringen var vel ikke det?

https://www.motor1.com/news/522653/tesla-model-s-plaid-nurburgring-spy/

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

automat

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 29. juli 2021, klokken 13:45
Ja, ja slik går dagan her i Norge  ;D :D  ... synes det er veldig trist med situasjonen i Tyskland... Ikke fått vært på Ringen enda... men det kommer og da kommer jeg nok til å tenke tilbake på det som skjer der nå. Og ja, nye TMS er en flott bil!

The Nurburgring Is Now a Relief Headquarters for Flood-Ravaged Germany
German emergency responders have taken over the Nürburgring's Grand Prix facilities to collect donations and coordinate delivery of much-needed supplies after devastating flooding ripped through western Germany.

BY DALE LOMAS
JUL 22, 2021

https://www.roadandtrack.com/car-culture/a37102105/nurburgring-relief-headquarters-for-flood-ravaged-germany/
For de som ikke er oppmerksom på det. Grand Prix-banen og Nordsløyfa er to forskjellige baner som ligger ved siden av hverandre. Og det er GP-banen som brukes til redningsarbeid.

Fra teksten:
The Grand Prix track, for now, is clearly being utilized effectively. But the 20.8-km Nordschleife is already back to industry testing (where automakers run laps in prototypes and test mules), albeit with a skeleton crew safety team.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Electric cars in Norway

Men de skal bare selges med Yoke ut fra hva jeg har hørt... ser for meg noen frosne fingre som skal slite med touchène på Yoke`n sin til vinter`n  :D :D

Hører Youtubere sier at det burde vært brytere... men jeg tar gjerne en slik en jeg. Elsker den "fly-stikka" :+1:

Electric cars in Norway

#84
Sitat
For de som ikke er oppmerksom på det. Grand Prix-banen og Nordsløyfa er to forskjellige baner som ligger ved siden av hverandre. Og det er GP-banen som brukes til redningsarbeid.


Aha, det var jeg ikke klar over. Har ikke vært der.

Men APEX Youtubern Misha Charoudin sier jo dette også i sin video at Ringen er åpnet igjen etter 2 ukers stengt:

NÜRBURGRING IS RE-OPENING AGAIN!!! Too Soon?
20,483 viewsJul 28, 202

https://youtu.be/SwkEGzkfUkM

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA