Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S tilbake på Nürburgring

Startet av trondhla, onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:37

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 28. juli 2021, klokken 23:12
Sitat fra: daktari på onsdag 28. juli 2021, klokken 21:49
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 28. juli 2021, klokken 20:20
Det bor og jobber 20 millioner mennesker i det området.
Alle har selvsagt lagt ned alt arbeid nå, fordi det er selvfølgelig upassende å gjøre noe som helst bare 14 dager etter katastrofen.

Daktari, du som har såpass mye fritid, kan ikke du lage en liste over alle aktiviteter som er lovlig å gjennomføre?
Se min forrige post for et resonnement man kunne fulgt. Du synes det er helt greit å teste på, mot strømmen? Ingen etiske motforestillinger?  Ingen bekymring for omdømmet?
Jeg ser du er krenket på andres vegne. Det ligger i tiden.
Justering av forgassere, er det akseptert i vestlige Tyskland i disse dager?

Lag en liste over aktiviteter som kan gjøres nå, eventuelt hvor lenge man må vente før aktiviteten kan gjenopptas før du blir krenket. Det kan vel ikke være så vanskelig?
Jeg er ikke krenket. Jeg refererte bare hva AMS journalisten mente. Det er Tesla-apologistene som gikk rett i angrep på budbringer, forsøker å avspore med "andre er verre" og "men Tesla ga bort litt så da er alt tilgitt". Og da må jeg stille noen spørsmål om hvilke holdninger som ligger bak. Er det et refleksbasert forsvar av Tesla, eller han man faktisk tatt stilling i selve saken?

Hvis lokalbefolkningen forventer ro i området en uke til, synes du det er smart at Tesla presser på?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 29. juli 2021, klokken 00:23
Sitat fra: overskyet på onsdag 28. juli 2021, klokken 23:57
Oppførselen til menigheten her er jo omtrent like spesiell som oppførselen til Tesla :)
Det som er spesielt er at folk som overhodet ikke er interessert i Tesla og hater alt ved bilen, setter av veldig mye tid til å poste tusenvis av innlegg i Teslaforumet. Finner de et minste halmstrå av noe som kan kritiseres, så settes Karen-gjengen i gang.


Føler du deg krenket siden alle ikke hyller Tesla hele tiden?

Men stor risiko for å ta feil når man tillegger andre meninger, ikke særlig høflig heller.

Jeg hater ikke Tesla, jeg liker alle biler. Jeg er ikke redd for å kritisere, og jeg kommer til å ta en kamp med alle fanatikere uansett om de er fra Nord Korea eller ytre høyre eller et annet sted.

Personlig synes jeg det er kjempespennende at Tesla er på Ringen igjen og veldig nysgjerrig på hva de kan få til denne gangen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

#62
Sitat fra: daktari på torsdag 29. juli 2021, klokken 09:35
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 28. juli 2021, klokken 23:12
Sitat fra: daktari på onsdag 28. juli 2021, klokken 21:49
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 28. juli 2021, klokken 20:20
Det bor og jobber 20 millioner mennesker i det området.
Alle har selvsagt lagt ned alt arbeid nå, fordi det er selvfølgelig upassende å gjøre noe som helst bare 14 dager etter katastrofen.

Daktari, du som har såpass mye fritid, kan ikke du lage en liste over alle aktiviteter som er lovlig å gjennomføre?
Se min forrige post for et resonnement man kunne fulgt. Du synes det er helt greit å teste på, mot strømmen? Ingen etiske motforestillinger?  Ingen bekymring for omdømmet?
Jeg ser du er krenket på andres vegne. Det ligger i tiden.
Justering av forgassere, er det akseptert i vestlige Tyskland i disse dager?

Lag en liste over aktiviteter som kan gjøres nå, eventuelt hvor lenge man må vente før aktiviteten kan gjenopptas før du blir krenket. Det kan vel ikke være så vanskelig?
...Hvis lokalbefolkningen forventer ro i området en uke til, synes du det er smart at Tesla presser på?...
Er du sikker på at det finnes en enighet om ett svar? Det kan jo være at det finnes noen som setter pris på buisness, slik at hjulene holdes i gang, f.eks det lokale næringslivet.

Hvilken instutisjon skal få ansvaret til å spørre lokalbefolkningen da? Folkeavstemning?

Tror og håper at Tesla ikke presser på. Det ville vært ufint og elendig markedsføring.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

z4rd

#63
daktari: Du snakker om høflighet, men i samme åndedrag har du og hELgenen slengt ut følgende bemerkninger til andre i denne tråden: Tesla-apologistene, menigheten, hylekoret, fanatikere. Forventer du respekt tilbake?

Også sier du nå: Hvis lokalbefolkningen forventer ro i området en uke til, synes du det er smart at Tesla presser på?

Hvem har sagt at Tesla presser på? Dette er en påstand fra deg. Tror du virkelig ikke at ansvarlige i området ikke hadde klart å bedt de avslutte det de driver med hvis aktiviteten eller deres tilstedeværelse var i veien for noe som helst? Det er heller ikke sagt noe som helst om størrelsen på apparatet til de andre teamene som har valgt å avvente sine aktiviteter, men Tesla har et lite crew med få folk og ett kjøretøy. Ett.

I den samme artikkelen fra AMS, som er journalistens PERSONLIGE meninger, som artikkelen også fremhever, så oversetter Google Translate: "Even if they are not hindered by Tesla" om det pågående hjelpearbeidet.

Slik jeg ser det så blåses ting opp av to (tilfeldigvis) VW-eiere ;)

Jeg vil avslutte med å si at dette er en rimelig flau diskusjon, og jeg er ikke stolt over å ha vært en del av den...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

daktari

Enig JorEl, tror ikke det finnes bred enighet i befolkningen.  Mange trenger inntektene fra Ringen og ønsker det åpner igjen. Andre som jobber der har kanskje mistet alt. Men da kan man se hva "de andre gjør" og følge strømmen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

automat

Sitat fra: daktari på torsdag 29. juli 2021, klokken 09:35

Hvis lokalbefolkningen forventer ro i området en uke til, synes du det er smart at Tesla presser på?

Men hva vet vi egentlig om dette? Vi har en versjon fra et bilblad, som ihvertfall jeg oppfatter som veldig pro tysk bilindustri. Så vinklingen deres er nødvendigvis ikke helt objektiv. Og de kan ha vært opinionsdannennende om tematet.

En annen ting er at det slett ikke er sikkert at Tesla kan utsette testen en uke. Fordi banen sannsynligvis er booket i lang tid fremover.

Tysk bilindustri er i en helt annen posisjon når det gjelder banetid på Ringen enn det Tesla er. Så noen avlyste tester betyr sannsynligvis langt mindre for dem enn for Tesla.

Bare for å bringe inn noen nyanser her.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

daktari

Sitat fra: z4rd på torsdag 29. juli 2021, klokken 10:19
daktari: Du snakker om høflighet, men i samme åndedrag har du og hELgenen slengt ut følgende bemerkninger til andre i denne tråden: Tesla-apologistene, menigheten, hylekoret, fanatikere. Forventer du respekt tilbake?

Også sier du nå: Hvis lokalbefolkningen forventer ro i området en uke til, synes du det er smart at Tesla presser på?

Hvem har sagt at Tesla presser på? Dette er en påstand fra deg. Tror du virkelig ikke at ansvarlige i området ikke hadde klart å bedt de avslutte det de driver med hvis aktiviteten eller deres tilstedeværelse var i veien for noe som helst? Det er heller ikke sagt noe som helst om størrelsen på apparatet til de andre teamene som har valgt å avvente sine aktiviteter, men Tesla har et lite crew med få folk og ett kjøretøy. Ett.

I den samme artikkelen fra AMS, som er journalistens PERSONLIGE meninger, som artikkelen også fremhever, så oversetter Google Translate: "Even if they are not hindered by Tesla" om det pågående hjelpearbeidet.

Slik jeg ser det så blåses ting opp av to (tilfeldigvis) VW-eiere ;)

Jeg vil avslutte med å si at dette er en rimelig flau diskusjon, og jeg er ikke stolt over å ha vært en del av den...
Ja, jeg blir provosert. Jeg siterte bare journalistens mening fordi det overrasket meg, men blir øyeblikkelig stemplet som tesla-hater uten at angriperne vil ta stilling i selve saken. Det er hersketeknikk jeg er lei av, den dukker opp overalt og skaper like dårlig klima som de som hevder "at Tesla suger". Tesla fortjener støttespillere som er saklige og nyanserte og som ikke forsøker å true andre til taushet.
Ingen har kommet med gode argumenter for hvorfor det er viktig at Tesla ikke utsetter en liten uke.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

#67
Sitat fra: daktari på torsdag 29. juli 2021, klokken 10:40
Sitat fra: z4rd på torsdag 29. juli 2021, klokken 10:19
daktari: Du snakker om høflighet, men i samme åndedrag har du og hELgenen slengt ut følgende bemerkninger til andre i denne tråden: Tesla-apologistene, menigheten, hylekoret, fanatikere. Forventer du respekt tilbake?

Også sier du nå: Hvis lokalbefolkningen forventer ro i området en uke til, synes du det er smart at Tesla presser på?

Hvem har sagt at Tesla presser på? Dette er en påstand fra deg. Tror du virkelig ikke at ansvarlige i området ikke hadde klart å bedt de avslutte det de driver med hvis aktiviteten eller deres tilstedeværelse var i veien for noe som helst? Det er heller ikke sagt noe som helst om størrelsen på apparatet til de andre teamene som har valgt å avvente sine aktiviteter, men Tesla har et lite crew med få folk og ett kjøretøy. Ett.

I den samme artikkelen fra AMS, som er journalistens PERSONLIGE meninger, som artikkelen også fremhever, så oversetter Google Translate: "Even if they are not hindered by Tesla" om det pågående hjelpearbeidet.

Slik jeg ser det så blåses ting opp av to (tilfeldigvis) VW-eiere ;)

Jeg vil avslutte med å si at dette er en rimelig flau diskusjon, og jeg er ikke stolt over å ha vært en del av den...
Ingen har kommet med gode argumenter for hvorfor det er viktig at Tesla ikke utsetter en liten uke.
Synes det med ett kjøretøy, booking og planlegging var et bra argument :)

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

z4rd

Ingen som har prøvd å true noen til taushet i alle fall.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

mthoring

Sitat fra: Muffinman på torsdag 29. juli 2021, klokken 08:27
Tenkte jeg skulle se innom etter noen oppdateringer ang topic, og har nå kastet vekk tid på å lese dette mølet. Takk skal dere faen meg ha. Dere vet hvem dere er  :-1:

+1. Er dere snart ferdig med å diskutere flomhjelp og om det er passende eller ei å kjøre på ringen?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

turfsurf

Hadde denne posten her:
Sitat fra: daktari på tirsdag 27. juli 2021, klokken 23:52
https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/tesla-model-s-plaid-auf-dem-nuerburgring/

Tyskerne mener de tester både flystikka og rundt ratt.

Men de er ikke så imponert over at Tesla er eneste merke som tester nå mens Ringen brukes som base for nødhjelp til flomofrene i området.
Vært slik:
Sitat fra: daktari på tirsdag 27. juli 2021, klokken 23:52
https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/tesla-model-s-plaid-auf-dem-nuerburgring/

Tyskerne mener de tester både flystikka og rundt ratt.
Så hadde vi sluppet denne suppete avsporingen, og som virkelig tok av etter dette sedvanlige negative oppgulpet fra den kanten:

Sitat fra: hELgenen
Tesla har jo dessverre etterhvert fått en historie med å tråkke litt feil. Husker godt hvordan Elon i ren sinne/frustrasjon gikk ut etter redningsarbeidere i Thailand. Selskapet vingler frem og tilbake med Bitcoin og de fikk mye pes med Berlin da store skogområder ble ryddet for fabrikken. Dersom Tesla ikke trår varsomt i Tyskland nå og viser at de bryr seg om flomofrene og ikke turer frem i sin egen verden så kan det jo fort slå uheldig ut i media og skape mer uro rundt Berlin fabrikken. En skal aldri undervurdere tysk politikk og folkemening

Skrev det tidligere, er dere interessert i å diskutere Teslas moral og etikk så lag en egen tråd. Ikke dra inn BitCoin og whatever dere ikke liker i alle tråder. Trenger ikke å bedrive skittkasting i alle tråder. Blir sikkert lei hvis dieselgate nevnes i alle tråder på VAG delen av forumet og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: z4rd på torsdag 29. juli 2021, klokken 10:19
daktari: Du snakker om høflighet, men i samme åndedrag har du og hELgenen slengt ut følgende bemerkninger til andre i denne tråden: Tesla-apologistene, menigheten, hylekoret, fanatikere. Forventer du respekt tilbake?
Du skjønner vel at respekt er noe som går bare en vei. Nei, denne typen kategorisering og bruk av kallenavn tyder på at man er tom for reelle argumenter, og går i forsvar.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

OhmPaPa

Det er frustrerende at de fleste trådene på dette forumet som blir lengre enn en side eller to ender opp med den sedvanlige kjeklingen.

daktari

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 29. juli 2021, klokken 12:03
Det er frustrerende at de fleste trådene på dette forumet som blir lengre enn en side eller to ender opp med den sedvanlige kjeklingen.
Veldig enig, det er trist.
Hvis folk kan slutte å gå i skyttergraven ved den minste kritikk hver eneste gang hadde ikke dette blitt en diskusjon en gang. Men det er 3-4 fans som skal skyte budbringeren;  man må jo aldri stille spørsmål ved firmaets vurderinger.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ellemelle

Sitat fra: daktari på torsdag 29. juli 2021, klokken 12:10
Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 29. juli 2021, klokken 12:03
Det er frustrerende at de fleste trådene på dette forumet som blir lengre enn en side eller to ender opp med den sedvanlige kjeklingen.
Veldig enig, det er trist.
Hvis folk kan slutte å gå i skyttergraven ved den minste kritikk hver eneste gang hadde ikke dette blitt en diskusjon en gang. Men det er 3-4 fans som skal skyte budbringeren;  man må jo aldri stille spørsmål ved firmaets vurderinger.
Det er du som er problemet. Dette var en lovende tråd om testing av Model S på Ringen, helt til du ble annengradskrenket av at noen faktisk jobber på ringen når det har vært en naturkatastrofe i nærområdet to uker tidligere.

Dette er ikke et race, stevne eller kundeevent, men arbeidsfolk som måler og justerer et fabrikkjøretøy.
Det kommer ikke mer innenfor enn det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA