Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S tilbake på Nürburgring

Startet av trondhla, onsdag 16. oktober 2019, klokken 15:37

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 28. juli 2021, klokken 18:27
jaja - har skjønt. Tesla er "the devil". Alle andre er "the good".
Mer er det ikke å si om den saken.
Nei nå får du gi deg. Evner du ikke se noe kritisk i situasjonen? Hva synes du om at verdens mest verdifulle bilprodusent tester racerbil i et katastrofeområde?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

DagfinnN

Sitat fra: daktari på onsdag 28. juli 2021, klokken 18:43
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 28. juli 2021, klokken 18:27
jaja - har skjønt. Tesla er "the devil". Alle andre er "the good".
Mer er det ikke å si om den saken.
Nei nå får du gi deg. Evner du ikke se noe kritisk i situasjonen? Hva synes du om at verdens mest verdifulle bilprodusent tester racerbil i et katastrofeområde?
Nei - regner med at de har dialog med ansvarlige og ikke gjør noe galt. Skjønner at du mener det motsatte.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

daktari

Jeg mener i grunn lite om saken, det naturlige er å tenke på omdømmet og hensynet til lokalbefolkningen opp mot kostnader.

Men når Tesla-apologistene tropper opp med fulle av energi er det greit å utfordre på hva dere mener om den egentlige saken.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ellemelle

Det bor og jobber 20 millioner mennesker i det området.
Alle har selvsagt lagt ned alt arbeid nå, fordi det er selvfølgelig upassende å gjøre noe som helst bare 14 dager etter katastrofen.

Daktari, du som har såpass mye fritid, kan ikke du lage en liste over alle aktiviteter som er lovlig å gjennomføre?

turfsurf

Sitat fra: daktari på onsdag 28. juli 2021, klokken 17:41
Nå er det sånn at hvis noen i katastrofeområdet bestiller en starlink-mottaker så tar det vel en uke til de mottar den på postkontoret. (Som ble skylt vekk?). Så må man ha vanlig vekselstrøm for å koble opp ruteren. På den uka har de vel gjenopprettet 4G vil jeg tippe.
Dette er jo bare vås, her er det ikke snakk om privatpersoner som bestiller starlink til personlig bruk. Blir veldig lite saklig. Er målet bare å skåre billige poeng?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 28. juli 2021, klokken 20:20
Det bor og jobber 20 millioner mennesker i det området.
Alle har selvsagt lagt ned alt arbeid nå, fordi det er selvfølgelig upassende å gjøre noe som helst bare 14 dager etter katastrofen.

Daktari, du som har såpass mye fritid, kan ikke du lage en liste over alle aktiviteter som er lovlig å gjennomføre?
Se min forrige post for et resonnement man kunne fulgt. Du synes det er helt greit å teste på, mot strømmen? Ingen etiske motforestillinger?  Ingen bekymring for omdømmet?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: turfsurf på onsdag 28. juli 2021, klokken 21:41
Sitat fra: daktari på onsdag 28. juli 2021, klokken 17:41
Nå er det sånn at hvis noen i katastrofeområdet bestiller en starlink-mottaker så tar det vel en uke til de mottar den på postkontoret. (Som ble skylt vekk?). Så må man ha vanlig vekselstrøm for å koble opp ruteren. På den uka har de vel gjenopprettet 4G vil jeg tippe.
Dette er jo bare vås, her er det ikke snakk om privatpersoner som bestiller starlink til personlig bruk. Blir veldig lite saklig. Er målet bare å skåre billige poeng?
Siden du har innsyn, kan du ikke forklare hvordan gratis Starlink kan hjelpe i den akutte situasjonen? Skulle SpaceX, eller har de kanskje allerede sendt et fly fullt av satelitt-antenner og wifi-rutere til området?  Jeg sliter med å forstå hvordan det kan hjelpe.
https://www.starlink.com/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Teslarati skrev om Starlink: fylket skaffet 35 antenner og satte opp 15 gratis wifi-punkter da artikkeln ble skrevet. 20 til på vei. Flott av SpaceX! (I samme artikkelen stod at 70% av mobil- og telekom allerede var oppe igjen).

Opel gir 3 uker gratis leiebil til alle som har mistet bilen ifølge samme artikkel. Det var også flott.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen


Ellemelle

Sitat fra: daktari på onsdag 28. juli 2021, klokken 21:49
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 28. juli 2021, klokken 20:20
Det bor og jobber 20 millioner mennesker i det området.
Alle har selvsagt lagt ned alt arbeid nå, fordi det er selvfølgelig upassende å gjøre noe som helst bare 14 dager etter katastrofen.

Daktari, du som har såpass mye fritid, kan ikke du lage en liste over alle aktiviteter som er lovlig å gjennomføre?
Se min forrige post for et resonnement man kunne fulgt. Du synes det er helt greit å teste på, mot strømmen? Ingen etiske motforestillinger?  Ingen bekymring for omdømmet?
Jeg ser du er krenket på andres vegne. Det ligger i tiden.
Justering av forgassere, er det akseptert i vestlige Tyskland i disse dager?

Lag en liste over aktiviteter som kan gjøres nå, eventuelt hvor lenge man må vente før aktiviteten kan gjenopptas før du blir krenket. Det kan vel ikke være så vanskelig?


overskyet



Oppførselen til menigheten her er jo omtrent like spesiell som oppførselen til Tesla :)

hELgenen

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 28. juli 2021, klokken 23:12
Sitat fra: daktari på onsdag 28. juli 2021, klokken 21:49
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 28. juli 2021, klokken 20:20
Det bor og jobber 20 millioner mennesker i det området.
Alle har selvsagt lagt ned alt arbeid nå, fordi det er selvfølgelig upassende å gjøre noe som helst bare 14 dager etter katastrofen.

Daktari, du som har såpass mye fritid, kan ikke du lage en liste over alle aktiviteter som er lovlig å gjennomføre?
Se min forrige post for et resonnement man kunne fulgt. Du synes det er helt greit å teste på, mot strømmen? Ingen etiske motforestillinger?  Ingen bekymring for omdømmet?
Jeg ser du er krenket på andres vegne. Det ligger i tiden.
Justering av forgassere, er det akseptert i vestlige Tyskland i disse dager?

Lag en liste over aktiviteter som kan gjøres nå, eventuelt hvor lenge man må vente før aktiviteten kan gjenopptas før du blir krenket. Det kan vel ikke være så vanskelig?

Det handler mye om folkeskikk,forventninger og kultur. Noen mennesker og selskaper har det bare ikke i seg - de turer frem uansett hva som skjer og klarer ikke se andre enn seg selv og sine egne problemer. Uten at det har noen direkte sammenheng her har vi jo alle sett hvordan Trump f.eks klarte å skape sin egen verden og sin egen vinkling på ting og fikk ganske mange med seg i den virkelighetsbeskrivelsen.

Se her :

https://www.youtube.com/watch?v=xuh9xHTZFto

Der ser dere banen for noen dager siden og hvordan man har etablert en gedigen møteplass der.
På banen i bakgrunnen skal altså Tesla ha rullet rundt med sine tester - hvordan tror dere enkelte av mannskapene  som arbeider på plassen og ikke minst, ofrene, må ha tenkt når de ser aktiveteten som foregår der i bakgrunnen? Mange har mistet sine kjære, hus,biler knust til fillebiter. Jeg vil tro at dersom man stod der og så på aktiveten til hjelpmannskapene og alt som foregikk der nede - og så oppdaget at noen drev med testing på banen - vel så vil mange føle det litt upassende. Og da er vi vel ved kjernen til den kommentaren fra journalisten - det var liksom noe ufølsomt med det hele......

Ellemelle

Sitat fra: overskyet på onsdag 28. juli 2021, klokken 23:57
Oppførselen til menigheten her er jo omtrent like spesiell som oppførselen til Tesla :)
Det som er spesielt er at folk som overhodet ikke er interessert i Tesla og hater alt ved bilen, setter av veldig mye tid til å poste tusenvis av innlegg i Teslaforumet. Finner de et minste halmstrå av noe som kan kritiseres, så settes Karen-gjengen i gang.

Det minner meg om da iPhone var helt ny, altså i tiden før Android. Appleforumene hvor vi hentet informasjon om funksjoner og nyheter, ble raskt fylt opp av haugevis av folk som skulle fortelle oss at Nokia var mye bedre, og at Sony Ericsson allerede hadde funnet opp all funksjonalitet for lenge siden og at iPhone var en dårlig kopi.

Jeg har alltid lurt på hvem disse menneskene er. Hva er det som driver de, og hvor får de all denne tiden fra? Det ville vært surrealistisk om jeg skulle vært på VW-forumet daglig og postet tusenvis av innlegg om alt galt det dobbeldømte svindelpakket av en bilfabrikant til enhver tid gjør.

hELgenen

Kanskje mange synes det er interessant å følge med på "Tesla menigheten" og hatet de har mot mange andre. Alle konspirasjonsteorier,alt det rare og ofte kryptiske Elon twitrer. Følge med på hvordan dette teknologiselskapet arbeider,tenker og faktisk gjør ting. Synes det er spennende og svært så interessant selv. Har ingen økonomisk interesse i Tesla eller tilknyttede selskaper eller konkurrenter for den saks skyld. Ikke hater jeg selskapet heller,men er bare fascinert over hvordan de gjør ting,hvordan de klarer å selge produkter i dag som f.eks FSD årevis før det leveres.Og det er også spennende å se hvordan selskapet håndterer å havne midt i en naturkatastrofe. Jo,vi er nok alle svært så interessert i både selskapet,personen Elon Musk og bilene.

Muffinman

Tenkte jeg skulle se innom etter noen oppdateringer ang topic, og har nå kastet vekk tid på å lese dette mølet. Takk skal dere faen meg ha. Dere vet hvem dere er  :-1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA