Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Irriterende knirke-lyd

Startet av fredrik1992, onsdag 16. oktober 2019, klokken 13:47

« forrige - neste »

fredrik1992

Har siden overtakelse av min Model 3 SR+ merket en ganske irriterende knirkelyder med ubestemmelig opphav i bilen.

Knirkingen oppleves helt til høyre på dashbordet mellom dashbordet og døren. Om det er ventilasjonen eller høyttaleren i døren som lager lyden klarer jeg ikke å finne ut av.

Jeg har forsøkt å gjenskape lyden, men lyden kommer helt sporadisk uavhengig av musikk på høyttalerene, om ventailasjonen er på eller underlaget jeg kjører på.

Jeg lurer på om det er noen som opplever noe lignende?

Elbil-66

Opplevde noe av det samme. Knirke rakel-lyd høyre foran. Det ble stilt når jeg la noe vekt (mobilen) på høytaler/ventilasjons deksel på dashbordet. Tesla fant løse klips under dekselet.


magenuss

#3
Sitat fra: LeafSwe på onsdag 16. oktober 2019, klokken 20:03
http://teslaclubsweden.se/knirr-och-knarr/

:+1:

Takk!!! Skal testes!!!
Jeg begynte å bli sprø av disse knirkelyder som flyttet seg!

Edit: måtte google for å finne ut at gummivard betyr gummifornyer.
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

MyMuffin

Sitat fra: magenuss på torsdag 17. oktober 2019, klokken 07:36
Sitat fra: LeafSwe på onsdag 16. oktober 2019, klokken 20:03
http://teslaclubsweden.se/knirr-och-knarr/

:+1:

Takk!!! Skal testes!!!
Jeg begynte å bli sprø av disse knirkelyder som flyttet seg!

Edit: måtte google for å finne ut at gummivard betyr gummifornyer.

Ser ut som at man kan benytte Wurth Rubber Care også, finnes på Ebay
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

gruffalo

jeg hadde en knirkelyd i planken over hanskerommet. Bestilte time på verksted i appen, fikk time etter et par uker, og nå knirker det ikke lenger. Knirkefritt! ;)
E-tron 55 sportback 2022

itje

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 17. oktober 2019, klokken 09:52
Sitat fra: magenuss på torsdag 17. oktober 2019, klokken 07:36
Sitat fra: LeafSwe på onsdag 16. oktober 2019, klokken 20:03
http://teslaclubsweden.se/knirr-och-knarr/

:+1:

Takk!!! Skal testes!!!
Jeg begynte å bli sprø av disse knirkelyder som flyttet seg!

Edit: måtte google for å finne ut at gummivard betyr gummifornyer.

Ser ut som at man kan benytte Wurth Rubber Care også, finnes på Ebay

Bare husk å holde dere unna produkter som inneholder silikon (ev. andre petroliumsprodukter) da disse "spiser" opp gummien over tid, og gjør problemet verre. Ikke ta på noe sånt bare "denne den ene gangen" heller, da slike produkter begynner tæringen rimelig umiddelbart, og overflaten på gummien vil være mye mer porøs (åpne porer om du vil :) )
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23


fredrik1992

Sitat fra: gruffalo på torsdag 17. oktober 2019, klokken 09:57
jeg hadde en knirkelyd i planken over hanskerommet. Bestilte time på verksted i appen, fikk time etter et par uker, og nå knirker det ikke lenger. Knirkefritt! ;)

Dersom jeg skal ha time hos Tesla er jeg nødt å gjenskape knirkingen sammen med en servicetekniker, hvis ikke får jeg et servicegebyr.. Foreløpig vet jeg ikke hvordan jeg skal gjenskape den, men merker hyppigere knirking med kulden - Kanskje det blir enklere å fange det på film

MyMuffin

Sitat fra: fredrik1992 på fredag 18. oktober 2019, klokken 08:17
Sitat fra: gruffalo på torsdag 17. oktober 2019, klokken 09:57
jeg hadde en knirkelyd i planken over hanskerommet. Bestilte time på verksted i appen, fikk time etter et par uker, og nå knirker det ikke lenger. Knirkefritt! ;)

Dersom jeg skal ha time hos Tesla er jeg nødt å gjenskape knirkingen sammen med en servicetekniker, hvis ikke får jeg et servicegebyr.. Foreløpig vet jeg ikke hvordan jeg skal gjenskape den, men merker hyppigere knirking med kulden - Kanskje det blir enklere å fange det på film

Du stiller nok sterkere med en film av problemet (og forhåpentligvis så slipper du servicegebyr).
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

LeafSwe

Sitat fra: itje på fredag 18. oktober 2019, klokken 07:29
Sitat fra: MyMuffin på torsdag 17. oktober 2019, klokken 09:52
Sitat fra: magenuss på torsdag 17. oktober 2019, klokken 07:36
Sitat fra: LeafSwe på onsdag 16. oktober 2019, klokken 20:03
http://teslaclubsweden.se/knirr-och-knarr/

:+1:

Takk!!! Skal testes!!!
Jeg begynte å bli sprø av disse knirkelyder som flyttet seg!

Edit: måtte google for å finne ut at gummivard betyr gummifornyer.

Ser ut som at man kan benytte Wurth Rubber Care også, finnes på Ebay

Bare husk å holde dere unna produkter som inneholder silikon (ev. andre petroliumsprodukter) da disse "spiser" opp gummien over tid, og gjør problemet verre. Ikke ta på noe sånt bare "denne den ene gangen" heller, da slike produkter begynner tæringen rimelig umiddelbart, og overflaten på gummien vil være mye mer porøs (åpne porer om du vil :) )

Denna ska vara bra och inte innehålla silikon och finns hos bmw
https://shop.bmw.co.uk/bmw-uk-responsive/en_GB/p/-/rubber-protectant-250ml/2288909/#
3P+
3SR+

Nordbø

Kan bekrefte at smøring av lister funker. Spesielt i tørt vær over tid kan knirk pga tørre lister bli et problem. Jeg opplevde at det knirket og knaket etter lang tids finvær, og at knirkingen forsvant med enn gang det begynte å regne (og fuktigere luft). Smurte listene og knirkingen har vært fraværende i etterkant.

Har og opplevd at det kan knirke rundt "fjølen" i dashbordet ved bruk av varmeapperat i kaldt vær. Det forsvinner etter litt tid, eller med en gang dersom man bare bruker luftdysene ved gulv og frontvindu.

fredrik1992

Sitat fra: Nordbø på fredag 18. oktober 2019, klokken 11:57
Kan bekrefte at smøring av lister funker. Spesielt i tørt vær over tid kan knirk pga tørre lister bli et problem. Jeg opplevde at det knirket og knaket etter lang tids finvær, og at knirkingen forsvant med enn gang det begynte å regne (og fuktigere luft). Smurte listene og knirkingen har vært fraværende i etterkant.

Har og opplevd at det kan knirke rundt "fjølen" i dashbordet ved bruk av varmeapperat i kaldt vær. Det forsvinner etter litt tid, eller med en gang dersom man bare bruker luftdysene ved gulv og frontvindu.

Takk, skal prøve å stille på varmeapperatet for å se om jeg får samme effekt!

ok67

Har også registrert litt knirk frå luftdysene på dashbordet i kaldt ver, virkar som det er ting som ekspanderer når det er kaldt og blir varma opp av den varme luftstraumen. Men det gir seg ganske raskt, så er i grunnen til å leve med, er omtrent som når ein varmeovn gir frå seg tikkelydar når den blir varma opp.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

magnetic

How to Remove Door Panel to Fix Door Rattles in Tesla Model 3 and Y  https://www.youtube.com/watch?v=BXiw6CtRv8w

Har i den senere tid på min 2019 model 3 opplevd litt knirk inne i venstre dør ved ca.13 grader og ikke perfekt asfalt.
Kan fremprovosere mere knirk ved presse hånden mot dør panelet under glasset. Det kan minne om kabler som gnisser i mot. Det er ikke til stor bry enda, men hvis det tiltar så får jeg vel fjerne dørpanelet og sjekke, eller høre om det er en garanti fiks ved neste service.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA