Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sort slam/slag på innsiden av felg

Startet av Gusse, tirsdag 15. oktober 2019, klokken 23:23

« forrige - neste »

Gusse

Med fare for at dette blir tidenes newbie spørsmål, men kjører bare på:
Har sett flere biler jeg har hatt at det samler seg en sort masse på innsiden av felgen..ligner litt på gummi, dette er spesielt på bakhjulene.
Er nyrsgjerrig på hva dette er, for det sitter jammen godt i vask.

gak

Newbie? med flere hundre innlegg? Jeg tror det du finner på innsiden av felgene er antimaterie. Det er mye verdt så ikke fortell det til noen.
Polo 2.5

patron

Sitat fra: gak på onsdag 16. oktober 2019, klokken 02:44
Newbie? med flere hundre innlegg? Jeg tror det du finner på innsiden av felgene er antimaterie. Det er mye verdt så ikke fortell det til noen.
Veldig viktig! Ikke la antimatierien komme i kontakt med motparten!!

Klykken

#3
Sitat fra: Gusse på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 23:23
Med fare for at dette blir tidenes newbie spørsmål, men kjører bare på:
Har sett flere biler jeg har hatt at det samler seg en sort masse på innsiden av felgen..ligner litt på gummi, dette er spesielt på bakhjulene.
Er nyrsgjerrig på hva dette er, for det sitter jammen godt i vask.
I og med at dette forumet per nå er fylt med morogjøker, så drister jeg meg på et seriøst svar:

Guggen er en blanding av asfalt, bremsestøv og generell dritt. Bruk asfaltfjerner (Mac124 Prickbort f.eks) så ser du det renner brunsort gugge fra felgen. Etter kan det benyttes felgrens (Bilt Hamber Auto-Wheel).
La dette virke i 5-10 min og evt benytt kost (type felgbørste eller en utrangert oppvaskkost).

Prickbort: https://bilnerden.no/mac-124-prickbort
Autowheel: https://bilnerden.no/bilt-hamber-auto-wheel

Sjekk ellers ut https://www.detailersclub.no/ for guider innen vask og bilstell. Der er et mer seriøst forum innenfor hobbyen. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Nickelilltroll

Dette er garantert asfalt, lim og sånt forbeholdt veiarbeid. Som tidligere nevnt. Finnes middel som tar bort detta, fåes på fleste bildelebutikker. Sprayflaske som heter enten "asfaltrens" osv.

Skriv heller "Noob" nedte gang så er du unskylt ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Autowinder

Sitat fra: Gusse på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 23:23
Med fare for at dette blir tidenes newbie spørsmål, men kjører bare på:
Har sett flere biler jeg har hatt at det samler seg en sort masse på innsiden av felgen..ligner litt på gummi, dette er spesielt på bakhjulene.
Er nyrsgjerrig på hva dette er, for det sitter jammen godt i vask.
Det kan også rett og slett være skitten dobbeltsidig tape der blyloddene satt etter avbalansering. Byttet dekk = lodd fjernet av dekkfirma og nye satt på et annet sted. Er gørra rektangulær i formen er det nok dette ;b
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Gusse

Takk for svar og spøk, hilsen erfaren noob😉

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA