Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kort ladekabel

Startet av T_Rex, tirsdag 15. oktober 2019, klokken 14:26

« forrige - neste »

T_Rex

Hei.

Jeg trenger en Mode 3 type 2-type 2 kabel på ca 2 m, 32A 1-fas. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Helst ikke spiral.
Jeg har ladeboks stående nærme ladeinntak på bilen og det blir mye kabelsnurr i vann og sørpe på garasjegulv, ønsker heller ikke å kveile opp endel av kabelen jeg har nå under lading.

Takk!

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

T_Rex

Flott, takk😀 Det funker kanskje å bruke 3-fas kabel til bil som kun tar 1-fas(Leaf)?

elektrolux

#3
Du kan bruke alle typer kabler så lenge de fysisk passer i bilen. På Leaf vil den kun utnytte ene faselederen.

Hvorfor vil du helst ikke ha spiralkabel?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

gak

Sitat fra: elektrolux på onsdag 16. oktober 2019, klokken 00:23
Du kan bruke alle typer kabler så lenge de fysisk passer i bilen. På Leaf vil den kun utnytte ene faselederen.

Hvorfor vil du helst ikke ha spiralkabel?
Han skriver jo at han ikke liker snurrete kabler:)
Polo 2.5

elektrolux

Den kommentaren gjelder vel lange rette kabler som blir liggende i en snurr på bakken. Med ladestasjon like ved ladeporten burde en spiralkabel av god kvalitet være et godt valg.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

#6
Elsker spiralkabel når strekket er rett - har det på hjemme laderen. Må du rundt bilen er det noe herk som subber i bilen, og da er det best med vanlig selv om den da ofte havner på bakken.

Ellers kan man korte den inn ved å kveile den opp i en liten ring i ene enden og sette på noen strips.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

T_Rex

Sitat fra: elektrolux på onsdag 16. oktober 2019, klokken 00:23

Hvorfor vil du helst ikke ha spiralkabel?

Nja det var vel mest pga det estetiske, samt at det passer bedre i dette tilfellet ift oppheng osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA