Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla verksted tar betalt for feil de ikke kan finne

Startet av FizCarloz, mandag 14. oktober 2019, klokken 22:02

« forrige - neste »

FizCarloz

Hei folkens,

Har hatt min nye Model S (fra juni) inne til service. Problemet var at pakningerne i dørene ikke var tette så jeg fikk vann inn på vår roadtrip til Italien. Tok selvsagt bilder av dette og sendte bilen på verksted idag.
Verkstedet melder at de ingenting kan finde og skal ha 2000+ for feilsøkning. Jeg har selvsagt bilder av at man kan se vann på innsiden av ruden. Verkstedet mente dette var kondens, selvom jeg ble våt på ærmet. (I mengder der overgår kondens)

Synes det er absurd service, men overrasker meg egentlig ikke etter alt det man har læst og hørt etterhånden.
Noen gode tips?



Sense

Det virket rigid. Tror de vi klager fordi vi ikke har annet å bruke tiden på?

Det gjelder å kunne gjenskape problemet når de skal inspisere.
Spyl vann med hageslangen inn mot samme sted, så det legger seg noen liter vann på innsiden. Tett godt igjen. Legg gjerne inn et par krabber som lager tappelyder mot panelet med klørne. Så tar du bilder av ungene som mater "akvariet" før bilen skal inn på inspeksjon med bemerkningen: # "krabbefiske", "badeland".

Litt vanskeligere å avfeie klagen som kondens da....





FizCarloz

Sitat fra: Sense på mandag 14. oktober 2019, klokken 22:27
Det virket rigid. Tror de vi klager fordi vi ikke har annet å bruke tiden på?

Det gjelder å kunne gjenskape problemet når de skal inspisere.
Spyl vann med hageslangen inn mot samme sted, så det legger seg noen liter vann på innsiden. Tett godt igjen. Legg gjerne inn et par krabber som lager tappelyder mot panelet med klørne. Så tar du bilder av ungene som mater "akvariet" før bilen skal inn på inspeksjon med bemerkningen: # "krabbefiske", "badeland".

Litt vanskeligere å avfeie klagen som kondens da....
Du får poeng for kreativitet


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

odahle

Jeg har også akkurat betalt over 2000 for feilsøking uten feil funnet, selv om lyder og problemer fortsatt er der i etterkant. Jeg er heller ikke overrasket, og dessverre slik jeg oppfatter Tesla om dagen er dette helt normalt. Kjedelig følelse.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

TeslaModelX

Tesla har dessverre gått fra fantastisk kundeservice til elendig kundeservice. Før klarte de tydeligvis å ta unna alle henvendelser, nå er det lettere å skylde på eieren så snart det er noe feil  :-1: I tillegg kunne man ringe dem tidligere, nå må man sende mail.

Sense

Sitat fra: ModelS på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 16:57
I tillegg kunne man ringe dem tidligere, nå må man sende mail.

Ja, dette er faktisk noe jeg ikke helt klarer å fordøye. At en av de største bilforhandlerne i Norge ikke kan ringes til av kundene er helt uforståelig. Det burde alene være nok til å sende Tesla på bunnen i kundetilfredshet-undersøkelser, uavhengig av hvordan bilene fungerer. Tror ingen som har havnet på bunnen i slike undersøkelser ikke kan ringes til. Så servicennivået er igrunn under bunnivået.

Hadde det enda vært et useriøst postordrefirma fra en bakgate i Macao, så kunne man forvente det.
At man stenger kundene sine ute fra muligheten til å få kommunisert og ordnet sine bilutfordringer på den måten, er helt utilgivelig.

Hvis ikke Tesla retter opp dette, så tviler jeg på dens framtid.



jlan

#7
Jeg fikk nettopp to e-mailer fra Tesla ang. første verkstedbesøk med en ny bil. I den første henviser de til en annen e-mail hvor jeg skal godkjenne en pdf fil. Det er en "regning" på alle punktene med full pris på alt, og egen pris for diagnose. Så står det at hvis de finner garantifeil så slipper jeg å betale, også for diagnose. En av feilene jeg har er ryggekamera som går i svart av og til. Hva hvis det da virker akkurat når bilen er hos Tesla ?

Videre ber de meg svare på e-mail. Når jeg gjør det får jeg automatisk svar om å kontakte dem via app. .

Kjenner at jeg ikke er så sikker på at min neste bil blir en Tesla lenger.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

turfsurf

Sitat fra: Sense på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 17:32
Hvis ikke Tesla retter opp dette, så tviler jeg på dens framtid.
Helt riktig. Vi er to Teslaeiere på jobben som begge kommer til å droppe Tesla ved neste korsvei hvis det ikke endrer seg. Når de leverer ut biler med såpass mye feil (jeg har hatt tre Teslaer, alle har vært ut og inn av service mange ganger) må de være lett tilgjengelig og stille opp og fikse ting uten diskusjoner.

Jeg elsker bilene når de fungerer, det er ingen andre som når opp med mine preferanser, men når man må bruke masse tid oppfølging og diskusjoner blir det bare for mye.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

FizCarloz

Sitat fra: jlan på onsdag 16. oktober 2019, klokken 22:56
Jeg fikk nettopp to e-mailer fra Tesla ang. første verkstedbesøk med en ny bil. I den første henviser de til en annen e-mail hvor jeg skal godkjenne en pdf fil. Det er en "regning" på alle punktene med full pris på alt, og egen pris for diagnose. Så står det at hvis de finner garantifeil så slipper jeg å betale, også for diagnose. En av feilene jeg har er ryggekamera som går i svart av og til. Hva hvis det da virker akkurat når bilen er hos Tesla ?

Videre ber de meg svare på e-mail. Når jeg gjør det får jeg automatisk svar om å kontakte dem via app. .

Kjenner at jeg ikke er så sikker på at min neste bil blir en Tesla lenger.
Det er der hvor de argumenterer for at du skal ta video av problemet og ikke billede. Havde akkurat samme diskusjon med de.
Min vinkel var selvfølgelig at jeg ikke sender min bil på verksted for 4 gang på 4 månedr fordi jeg synes det er morsomt at finde 'feil'. Men fordi der faktisk er en feil som jeg ønsker de skal fikse opp i.


Sent from my iPhone using Tapatalk

GOS

Sitat fra: FizCarloz på torsdag 17. oktober 2019, klokken 07:07
Sitat fra: jlan på onsdag 16. oktober 2019, klokken 22:56
Jeg fikk nettopp to e-mailer fra Tesla ang. første verkstedbesøk med en ny bil. I den første henviser de til en annen e-mail hvor jeg skal godkjenne en pdf fil. Det er en "regning" på alle punktene med full pris på alt, og egen pris for diagnose. Så står det at hvis de finner garantifeil så slipper jeg å betale, også for diagnose. En av feilene jeg har er ryggekamera som går i svart av og til. Hva hvis det da virker akkurat når bilen er hos Tesla ?

Videre ber de meg svare på e-mail. Når jeg gjør det får jeg automatisk svar om å kontakte dem via app. .

Kjenner at jeg ikke er så sikker på at min neste bil blir en Tesla lenger.
Det er der hvor de argumenterer for at du skal ta video av problemet og ikke billede. Havde akkurat samme diskusjon med de.
Min vinkel var selvfølgelig at jeg ikke sender min bil på verksted for 4 gang på 4 månedr fordi jeg synes det er morsomt at finde 'feil'. Men fordi der faktisk er en feil som jeg ønsker de skal fikse opp i.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Synes desverre heller ikke å hjelpe med video av problemet. Jeg har samme 'problemet' samt at ryggekameraet av og til ikke klarer å  justere riktig lysstyrke og dermed så blir det alt for mørkt og jeg ser nærmest ingenting. Leverte dem videoer og bilder. Fikk bilen tilbake uten at de hadde sett på disse problemene med begrunnelse "Customer didn't allow repair" fordi jeg nektet å betale for diagnostikk når jeg hadde levert bilder/video for noe som bare skjer av og til. De svarer ikke, hverken muntlig eller skriftlig, på om de har sett på videoene/bildene eller ei. Jeg sørger for å ha dette skriftlig dokumentert så får vi se hvordan det går etterhvert.

Tesla'ene mine har vært mine beste totalpakke biler (om en ser bort fra 'småplukket'), men det begynner å bli mer og mer klart at den dagen en annen kan levere samme totalpakken uten alt småplukket og med responsivt service verksted, så blir det sikkert skifte desverre. Men håper inderlig at de klarer å justere seg inn på kvalitet/service snart, da de har gjort en kjempeviktig og god jobb.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Muffinman

Du har dokumentert mangelen, så skal de ha betalt for at de ikke klarer å reparere feil? Der hadde jeg kjørt dem til veggs i alle instanser. I tillegg til at de ikke har en sak er det totalt urimelig og kundebehandling fra helvete.

Jeg har ikke opplevd noe slik, tvert i mot blitt bra behandlet som kunde men må jo innrømme at det sitter langt inne å velge Tesla en gang til hvis dette er den nye standarden.  Når bilene leveres ut nye med en del feil, ofte periodiske, er jo det eneste som gjør det spiselig at det ordnes opp på garantien i ettertid. Hvis den prosessen kompliseres orker jeg ikke, og velger noe annet neste gang.


GOS


Jeg følger dem opp, så får vi se hvordan det ender etter hvert. I mellomtiden så dokumenterer jeg videre deres mangel på respons og ta tak i saken så får vi se hvordan det går.

Men det er desverre slik at hadde det vært like gode alternativer (design, fremtidsrettet, rask, rekkevidde, effektivitet, ladehastighet og lade tilgjengelighet) så velger jeg alternativet om de ikke skjerper seg.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

kodax

Jeg hadde bilen min inne til service nå på Skøyen for å fikse en knirkelyd. Jeg fikk samme dokument jeg skulle signere som deg @jlan. Bilen ble fikset til avtalt tid og jeg er strålende fornøyd.
(Jeg kunne forøvrig velge å få dekket 1000,- for taxi eller et dagskort til kollektivtrafikken. Valgte det siste, langt mellom de miljøvennlige taxiene foreløpig.)

Føler med dere som ikke opplever bra service, håper for deres og Teslas skyld at dette er unntakene.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Muffinman

Jeg ser faktisk ingen grunn til å signere noe dokument hvis man har dokumentert feilen med video og Tesla har akseptert at det er en mangel de skal reparere. Makan...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA