Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vann i bagasjerommet og "fantom bremsing"

Startet av Quazlavaaz, mandag 14. oktober 2019, klokken 19:08

« forrige - neste »

Quazlavaaz

Hei! Oppdaget mugg/fukt i rommet "under" bagasjerommet bak. Har prøvd å vaske vekk/tørke opp men oppdaget etter gårdsdagens regnvær (Kolbotn) at det har kommet mer fukt i gulvet på dette lille rommet. Prøver å få Tesla til å gi meg en service tid asap, men det tar jo tid... Ikke ok. Flere som har vært borti noe sånt? Og: Tør ikke bruke adaptiv cruise kontroll eller Auto pilot: Plutselige og bråe nedbremsinger på både motorveier og småveier. Hva gjør man?

1000kwh

Sitat fra: Quazlavaaz på mandag 14. oktober 2019, klokken 19:08
Hei! Oppdaget mugg/fukt i rommet "under" bagasjerommet bak. Har prøvd å vaske vekk/tørke opp men oppdaget etter gårdsdagens regnvær (Kolbotn) at det har kommet mer fukt i gulvet på dette lille rommet. Prøver å få Tesla til å gi meg en service tid asap, men det tar jo tid... Ikke ok. Flere som har vært borti noe sånt? Og: Tør ikke bruke adaptiv cruise kontroll eller Auto pilot: Plutselige og bråe nedbremsinger på både motorveier og småveier. Hva gjør man?

Bestill servicetime og bremsinga finnes det ikke noe kur for annet enn å vente på at det blir bedre.

Muffinman

Lekkasje der bak skyldes ofte at tetning mellom baklykter og luka ikker er tett. Sjekk om du har en skvett vann nederst i noen av baklyktene også.

Sense

Akkurat da får man være glad man ikke har en model 3. Åpner du bagasjerommet når det regner av typen betydelig, så renner vannet fra bakruta, over gummikanten og rett ned i bagasjerommet. Veldig praktisk om du har lagt skittentøyet ditt der til vask, men ikke like praktisk om kona har lagt akvarellene sine der en regntung dag.

En detalj som var vanskelig å forutse for ingeniørene fra Freemont der de stod i solsteken og vurderte designløsninger.

Klykken

Hehe, dette er en kjent sak for de fleste sedaner, Sense.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ampéreson

Hadde dette på min 2014. Da ble det en garantisak, kom hjem med nye baklykter med noen veldig små dreneringshull nederst i baklyktene. Hos meg samlet vannet seg bak baklyktene og rant ut når jeg åpnet den (fra de pluggene på hver side), var også masse vann nedi det lille hullet som bakluken låser seg til.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Tiger123

Angående AP og fantombremsing. Har du oppdatert software med v10 er det stor sjans for at bilen din er friskmeldt. Ja helt sant! Og utrolig deilig!

turfsurf

Sitat fra: Tiger123 på onsdag 16. oktober 2019, klokken 16:30
Har du oppdatert software med v10 er det stor sjans for at bilen din er friskmeldt. Ja helt sant! Og utrolig deilig!
Fantombremser fremdeles for feil fartsgrenser fra kryssende veier.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tiger123

32.12.2 er det vel. Fikk en til nå på mandag, noen dager etter den "store". Har du fått den?

F eks på E6 v Alnabru nordover har jeg alltid hatt lette fantombremsinger/lugging, ved bruene v Moskeen. I går og i dag - helt borte. Samme under brua på E6 nord v Jessheim, hvor det på brua er fartsgrense 60.

Hvis du ser på SW forumet så ser du at det er for mange positive tilbakemeldinger til at det bare er noen få av oss som innbiller oss noe:)

Teslalita

Fantom bremsing. Kan du ikke slå av automatisk nødbrems eller endre valget for hvor tidlig den skal bremse? Husker ikke hva menyvalget heter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA