Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hensiktsløst å bestille en Polestar 2??

Startet av Roy Aasen, søndag 13. oktober 2019, klokken 17:19

« forrige - neste »

Chimp

#15
Egentlig umulig å si før man står midt oppi det.
Hva jeg husker fra andre lister hjelper det fint lite å være først på reservasjonslisten hvis du ikke gjør endelig bestilling med en gang dette er mulig.

Det er alltid en fordel å stå først på reservasjonsliste, men akkurat hvordan polestar har tenkt å løse dette er ikke kommunisert.
Hvis du tar audi som eksempel rykket du bakover i køen hvis du ikke bestilte da de ringte opp reservasjonslistene.
Og så var leveringstid til syvende og sist avhengig av tilvalg, hvis du hadde valgt noen felger som ikke var på lager måtte du sitte og vente lenger enn de som kom langt etter deg i køen.

Polestar produseres antakelig x antall biler av samme spesifikasjon samme dag(er). Kanskje prioriterer de performance først?
Så blir jo ikke bilene sendt 1 og 1, men samlet opp og shippet, antakelig kommer det da flere hunder biler, kanskje tusen biler på likt? Og om du er med første båt eller ikke - det avhenger da av reservasjonsliste og tilvalg. Og så gjelder førstemann av kaia og ut fra klargjøringen, det gjøres av en tredjepart og der står de ikke og ser på reservasjonslister. Etter dette antar jeg de leverer ut de som er klare, uavhengig av om reservasjon 1 forstår står til klargjøring.

Jeg antar en fordel å være blant de 500 første som reserverte, så lenge du også følger det opp med reservasjon får du sikkert bilen med på første sending til Norge i starten av juni. Men så gjelder det altså å være litt obs på om de vil prioritere performance (eller annet)

Roy Aasen

Så sier jo produsenten også at alle som reserverer i høst...får bil til ca midtsommer.

(Forutsatt muligens at du bestiller ved første mulighet nå produsenten melder seg og vil ha bekreftelse.)


hemi

Siste årene har det ikke gitt så mye å stå tidlig ute, eller være tidlig ute, jeg tror 0 på at det er penger på å hente ved flipping.

Jeg var tidlig ute på TM3P og fikk bare 35k høyere pris enn de som kom senere, vennen min som fikk levert uka før meg, ble belønnet med å ikke få FSD engang selv om han betalte over 600k.

Jeg har stått på mye reservasjonsliste for flere, både e-tron og taycan mm og det gav 0, bilene og specs stemte ikke når de kom i produksjon og faktisk wltp tester.

Toft


Interessante betraktninger. Må jo si jeg håper en har noen fordeler av å ha betalt inn depositum nesten et år før det åpnes for salg.

Håper også det gis info om tilvalg som kan forsinke leveransen. Vet f.eks at hengerfeste var en tilleggsbestillig som ga betydelig forsinkelse på eTron. For egen del vil slik info gjøre at hengerfeste utgår da dette kun er noe jeg ev. tar med mhp. resalg.

Chimp

Leser en på face skriver følgende:


..."de kunne levere mai/juni til alle som forhåndsbestiller før nyttår"...
..."han kunne også bekrefte at hvilket nummer vi har i køen i dag ikke vil spille noen rolle i forhold til leveringstid. det vil være bestillingstidspunkt etter nyttår som avgjør dette, og her vil alle som har forhåndsbestilt få akkurat samme mulighet"...

Roy Aasen

#20
Var og tittet idag. Meget mye bedre enn jeg hadde håpet på, tok oss under 10 minutter å bestemme seg🙂.
Lækker bil, god å sitte i, god plass. Alt det andre er det vel skrevet om,oppad stolper og nedad vegger...så det lar jeg være.
I motsetning til lilleteslaen følte oss hjemme med engang.
Kona sier at den kjøper vi..så er den ferdig diskutert😁.
De holder på levering til sommeren, det hadde jo vært stas. Teimvillshåv.

Edit: Glemte å spørre mer om varmepumpe...enten kommer'n med eller så kommer'n uten. Knakende likegyldig for min del.


Spajderman

De har bekreftet at den kommer uten varmepumpe pr. e-post til flere rundtom, men enig med deg, knakende likegyldig, da det tydeligvis ikke er bare positivt med varmepumpe heller...

JohnPGriff

Når jeg besøkt Polestar Space på tørsdag fikk jeg mye mer tid å ser på bilen sammenlignet med når jeg var der på tirsdag som en invitert fremtidige eire. Jeg stilt 2 spørsmål 1. Vil det være mulig å prøvekjøre bilen for jeg før den levert. Svar Nei.  2. Når få jeg bilen med en depositum innbetalt i April. Svar Juni 2020

På grunn av der er veldig få tilleggs utstyr å velg fra, Juni er kanskje er ikke utenkelig. Configurerinfg tids punkt jeg fikk, var midten åv Februar.
Hvis du velger sportspakke kanskje du vil få en høyere leverings prioritet.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

bno


Løytnanten

Om det er "Hensiktsløst å bestille en Polestar 2?- neppe! Men når vi leser om alle de tusener på tusener som står på venteliste på de forskjellige eksklusive elbilene så kan vi jo tenke vårt om nettopp hensikten som ligger bak "bestillingene". Det er i alle fall helt sikkert at en veldig stor andel av disse "bestillerne" aldri kommer til å realisere kjøpet av den superbilen de har bestilt.

Kan hensikten for flesteparten av "bestillerne" være å kunne brife med (den forpliktelsesløse) bestillingen for venner og bekjente? Og så når tiden kommer for å signere forpliktelsen så var rekkevidden for kort, eller den nye man nå har "bestilt" mye bedre?

Dette gjelder selvfølgelig ikke noen av oss som skriver her på forumet -  men neida, det er ikke "hensiktsløst å bestille en Polestar 2".


Roy Aasen

For oss har saken løst seg. Vi venter bare på at kontrakten skal dukke opp. :) (Angivelig skal det skje i januar).

Så er det jo å håpe at de leverer, men det er jo ikke helt ukjent at bil så og så kommer da og da...og skjer det intet, eller veldig lite.


Shagma

#26
Sitat fra: JohnPGriff på lørdag 02. november 2019, klokken 23:18
Når jeg besøkt Polestar Space på tørsdag fikk jeg mye mer tid å ser på bilen sammenlignet med når jeg var der på tirsdag som en invitert fremtidige eire. Jeg stilt 2 spørsmål 1. Vil det være mulig å prøvekjøre bilen for jeg før den levert. Svar Nei.  2. Når få jeg bilen med en depositum innbetalt i April. Svar Juni 2020

På grunn av der er veldig få tilleggs utstyr å velg fra, Juni er kanskje er ikke utenkelig. Configurerinfg tids punkt jeg fikk, var midten åv Februar.
Hvis du velger sportspakke kanskje du vil få en høyere leverings prioritet.

I følge Polestar sine sider så skal de tilby prøvekjøring mot slutten av året. Synes det er rart hvis de da sier at det ikke vil være mulig å prøvekjøre før man bestiller, hvis bestilling først ble mulig utpå nyåret.

https://www.polestar.com/no/event/test-drive

telcontar

Det stemmer med det de sa hos Polestar Space, prøvekjøring starter mot slutten av året

bno

På visning i Stavanger ble vi spurt om vi ønsket å sette oss på liste for prøvekjøring. Noe som vi gjorde. Ser frem til det.

Jon65

Sitat fra: Løytnanten på søndag 03. november 2019, klokken 20:08
Kan hensikten for flesteparten av "bestillerne" være å kunne brife med (den forpliktelsesløse) bestillingen for venner og bekjente? Og så når tiden kommer for å signere forpliktelsen så var rekkevidden for kort, eller den nye man nå har "bestilt" mye bedre?

Kanskje mange er så "dumme" at de tror på det produsentene lover når de kommer med konseptbilen og bestiller av den grunn. Og så når det endelige resultatet dukker opp blir de så skuffet at de avbestiller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA