Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Full Self Driving +$1000 1.11.2019

Startet av JorEl, lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:33

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Det ender med en helt meningsløs pris på FSD i Norge. Har FSD, men hadde ikke vært villig til å betale enda mer for knapper og glansbilder.

mthoring

#2
Sitat fra: JorEl på lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:33
Jeg har jo betalt for det og blir derfor ca10.000Nok gladere ;D
https://electrek.co/2019/10/11/tesla-self-driving-price-increase-1000-november-1/

Foreløpig har du (og jeg) fått absolutt null og niks valuta for FSD-pengene våre. Selv om smart-summon skulle dukke opp snart, så var det en del av EAP, når jeg kjøpte bilen.
Har dog fortsatt en viss forventning om at vi i det minste får hw3 innen rimelig tid.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Smurfboy

Sitat fra: mthoring på lørdag 12. oktober 2019, klokken 16:03
Sitat fra: JorEl på lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:33
Jeg har jo betalt for det og blir derfor ca10.000Nok gladere ;D
https://electrek.co/2019/10/11/tesla-self-driving-price-increase-1000-november-1/

Foreløpig har du (og jeg) fått absolutt null og niks valuta for FSD-pengene våre. Selv om smart-summon skulle dukke opp snart, så var det en del av EAP, når jeg kjøpte bilen.
Har dog fortsatt en viss forventning om at vi i det minste får hw3 innen rimelig tid.

Har HW3, nettop gått fra 2.5. Merker ingen forskjell så pr nå og sannsynligvis en stund fremover ikke noe poeng

Handyman

Sitat fra: mthoring på lørdag 12. oktober 2019, klokken 16:03
Sitat fra: JorEl på lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:33
Jeg har jo betalt for det og blir derfor ca10.000Nok gladere ;D
https://electrek.co/2019/10/11/tesla-self-driving-price-increase-1000-november-1/

Foreløpig har du (og jeg) fått absolutt null og niks valuta for FSD-pengene våre. Selv om smart-summon skulle dukke opp snart, så var det en del av EAP, når jeg kjøpte bilen.
Har dog fortsatt en viss forventning om at vi i det minste får hw3 innen rimelig tid.
Elon kommenterte litt ang dette på Twitter i natt:
https://elbilforum.no/index.php?topic=47076.msg845540#msg845540
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

Sitat fra: Smurfboy på lørdag 12. oktober 2019, klokken 16:42
Sitat fra: mthoring på lørdag 12. oktober 2019, klokken 16:03
Sitat fra: JorEl på lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:33
Jeg har jo betalt for det og blir derfor ca10.000Nok gladere ;D
https://electrek.co/2019/10/11/tesla-self-driving-price-increase-1000-november-1/

Foreløpig har du (og jeg) fått absolutt null og niks valuta for FSD-pengene våre. Selv om smart-summon skulle dukke opp snart, så var det en del av EAP, når jeg kjøpte bilen.
Har dog fortsatt en viss forventning om at vi i det minste får hw3 innen rimelig tid.

Har HW3, nettop gått fra 2.5. Merker ingen forskjell så pr nå og sannsynligvis en stund fremover ikke noe poeng
Musk har vel sagt at det ikke gir mening med HW3 uten den rette softwaren. Så om Musk nå sier at de skal begynne å levere HW3 on noen måneder, og det følger med FSD-funksjoner :o :o , da er i hvert fall jeg optimistisk. Skal man stole på Musk, og det har vel vi som har kjøpt FSD, gjort på et eller annet tidspunkt, så har vi HW3 med "noko attåt" i løpet av 2020. Litt sci-fi det tallet, 2020....bilene skulle jo flyve på det tidspunktet...kjøre av seg selv er litt på overtid.. Det passer fint inn om det blir en Tesla 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Fornybarbil

Hvis nå bare nederlenderne kunne godkjent Smart Summon i en eller annen form så hadde jeg vært fornøyd. Jeg trenger ikke mer enn 30m rekkevidde for å være storfornøyd.

I tillegg vil tilsvarende konfig som jeg kjøpte være 27 000 dyrere.

Handyman

Sitat fra: JorEl på lørdag 12. oktober 2019, klokken 17:45
Sitat fra: Smurfboy på lørdag 12. oktober 2019, klokken 16:42
Sitat fra: mthoring på lørdag 12. oktober 2019, klokken 16:03
Sitat fra: JorEl på lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:33
Jeg har jo betalt for det og blir derfor ca10.000Nok gladere ;D
https://electrek.co/2019/10/11/tesla-self-driving-price-increase-1000-november-1/

Foreløpig har du (og jeg) fått absolutt null og niks valuta for FSD-pengene våre. Selv om smart-summon skulle dukke opp snart, så var det en del av EAP, når jeg kjøpte bilen.
Har dog fortsatt en viss forventning om at vi i det minste får hw3 innen rimelig tid.

Har HW3, nettop gått fra 2.5. Merker ingen forskjell så pr nå og sannsynligvis en stund fremover ikke noe poeng
Musk har vel sagt at det ikke gir mening med HW3 uten den rette softwaren. Så om Musk nå sier at de skal begynne å levere HW3 on noen måneder, og det følger med FSD-funksjoner :o :o , da er i hvert fall jeg optimistisk. Skal man stole på Musk, og det har vel vi som har kjøpt FSD, gjort på et eller annet tidspunkt, så har vi HW3 med "noko attåt" i løpet av 2020. Litt sci-fi det tallet, 2020....bilene skulle jo flyve på det tidspunktet...kjøre av seg selv er litt på overtid.. Det passer fint inn om det blir en Tesla 8)
Jeg er så gammel at vi forventet at bilene skulle fly i år 2000!
Begynner derfor å bli rimelig utålmodig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

Du får ta tiden til hjelp Handyman, bare du ikke er over 80... ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Sitat fra: Handyman på lørdag 12. oktober 2019, klokken 22:12
Jeg er så gammel at vi forventet at bilene skulle fly i år 2000!
Begynner derfor å bli rimelig utålmodig.

Du får sette deg på venteliste for den nye roadsteren da - og krysse av for Space-X-pakka:

SitatIn a tease that would be utterly ludicrous if it had come from practically anyone else, Tesla CEO Elon Musk hinted Sunday that a "special upgrade" of the company's new Roadster supercar may be capable of briefly flying.

The first units of the Tesla Roadster, which Musk revealed Thursday at an event in California, are supposed to arrive in 2020 at a price of $250,000. He had already promised that the car would be the fastest production car of all time, featuring a top speed of more than 250 miles per hour.

But Musk said Sunday on Twitter that a "special upgrade package" could "enable it to fly short hops."


https://eu.usatoday.com/story/money/cars/2017/11/19/tesla-flying-car-elon-musk-teases-special-upgrade-roadster-supercar/879024001/

Motorwatt

#10
Sitat fra: JorEl på lørdag 12. oktober 2019, klokken 17:45
Musk har vel sagt at det ikke gir mening med HW3 uten den rette softwaren. Så om Musk nå sier at de skal begynne å levere HW3 on noen måneder, og det følger med FSD-funksjoner :o :o , da er i hvert fall jeg optimistisk.
HW3 starter om noen måneder i USA! Stor forskjell. "Rette softwaren" og FSD-funksjoner er nøkkelordene her, og da har nok EU noe å si om den saken. Ettermontering av HW3 i Europa er foreløpig fata morgana. Noen hundre tusen biler i USA først, og EM sier at de ennå ikke har funnet ut hvordan de skal løse dette på Service-sentere.

Working with engineering team to figure out best way to do upgrade without crushing service team. Will start doing upgrades in volume in a few months, coincident with more FSD features being released.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Musk har vel også sagt at tom TeslaRangers skal kunne gjøre dette på 10-15min, så vi bør da få HW3 neste gang vi skal inn på service. Å som jeg gleder meg til neste service ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

mthoring

De kan lage en DIY-video, så kan vi få hw3 i posten, med vedlagt returporto for hw2(,5) :P
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Motorwatt

#13
Tesla burde kunne gjøre FSD eieravhengig slik at de som planlegger å bytte til ny Tesla om en ≂5 års tid (når FSD er klar for Europa) kan få nytte av investeringen ved å få overført lisensen til den nye. Jeg som ikke planlegger å ha Tesla mer enn 2-3 år til, går nok på et tap.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

SitatJeg som ikke planlegger å ha Tesla mer enn 2-3 år til, går nok på et tap.
Gjelder jo alt av ekstrautstyr det. Du får ikke tilbake ekstrautgiftene ved salg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA