Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utestående kampanjer ved utlevering

Startet av jwkay, lørdag 12. oktober 2019, klokken 11:05

« forrige - neste »

jwkay

Skal få utlevert bilen min om 2-3 uker. Foreløpig ser det ut til at den har to utestående kampanjer (H253 Adaptive Driving Beam Inoperative & H247 Reduced Electric Vehicle Range Displayed at PDI). Hva tilsier erfaringer fra andre? Ifølge PDI-dokumentasjonen skal alle utestående kampanjer gjennomføres før bilen blir utlevert, men skjer det i virkeligheten?

OMR

Det burde de jo gjøre, men sikkert lurt med et kontrollspørsmål.
Vær obs på at Topix ikke oppdateres før forhandler har krevd refusjon/avregning og det kan ta mange uker.

RayBomb

💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Sitat fra: RayBomb på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:21
Det korte svaret her er nei.
Det litt mer korrekte svaret er sannsynligvis: Det kommer an på forhandleren.

jwkay

Da høres det ut som det er lurt å ta opp dette på forhånd. Dumt å hente ut en bil med bl.a. ikke-fungerende matrixlys (H253). Forhandler er Sandven, forresten.

Ingeniøren

#5
Sitat fra: jwkay på onsdag 16. oktober 2019, klokken 07:08
Da høres det ut som det er lurt å ta opp dette på forhånd. Dumt å hente ut en bil med bl.a. ikke-fungerende matrixlys (H253). Forhandler er Sandven, forresten.

Og så er det nye ting på gang - kampanjer 101E, 102E og 103E. Ser de ligger hos meg nå - ta en sjekk om det gjelder din.

EDIT: På engelske forum sies det at dette er gratis servic'er...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

jwkay


4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 16. oktober 2019, klokken 08:44
Og så er det nye ting på gang - kampanjer 101E, 102E og 103E. Ser de ligger hos meg nå - ta en sjekk om det gjelder din.

EDIT: På engelske forum sies det at dette er gratis servic'er...
Men på norske forum sies det nå at dette er de berømte mye omtalte oktober-patchene som skal gi uendelig rekkevidde og høyere ladehastighet... ;)

JaguarNorge

Dette er en del av ''Hand over prosessen'' og alle bilen skal sjekkes for eventuelle oppdateringer. Er det åpne kampanjer skal de utføres innen utlevering.

Ingeniøren

#9
Kampanje H288:

Plukket opp en sak på det engelske forumet om en utestående kampanje H288. Skal dreie seg om en kable som er for kort ifm en mekanisme som låser bilen i park, men bildet i starten av tråden skremmer meg litt. Ser nesten ut som de har plukket ned hele høyre del framdel av bilen og mulig og kappet et stag, selv om dette kan være noe fra verksted riggen. Vitale deler ligge henslengt på et skitten gulv mm.

Har lest at denne kampanjen er frivillig men usikker på dette. Vet ikke om jeg har lyst til å ta dette så lenge det ikke er noe problem hos meg, mulig vente til rett før garantien går ut om jeg har bilen så lenge. Store inngrep kan fikse en feil og introdusere nye, så ikke fiks noe som virker....

Hva mener folk og er det noen som har tatt den ?

Edit: Gjelder VIN F60094-F80069 - min er akkurat innenfor....

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 22. august 2021, klokken 09:14
Kampanje H288:

Hva mener folk og er det noen som har tatt den ?

Tror ikke det gjelder alle, tror min 2020 er utenfor VIN range. Men ville absolutt ha tatt den innenfor garanti tida, ser ikke billig ut.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

scholro

Tok den før sommeren. Kommer opp i TOPIX hvis det gjelder din bil. Tok en hel arbeidsdag for min bil (2018)

Maxwell_400

Sitat fra: scholro på søndag 22. august 2021, klokken 20:52
Tok den før sommeren. Kommer opp i TOPIX hvis det gjelder din bil. Tok en hel arbeidsdag for min bil (2018)

Tror det er denne, ganske omfattende;

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: scholro på søndag 22. august 2021, klokken 20:52
Tok den før sommeren. Kommer opp i TOPIX hvis det gjelder din bil. Tok en hel arbeidsdag for min bil (2018)

Det var ganske kjapt - leser på det engelske at noen steder har det tatt opp til en uke og mer, men kan jo skyldes at ting som man måtte skiftes ikke var på plass som Park Lock Actuator. Ser den ikke skiftes om kontakt punker er rene og pene. Mao går det ikke alltid galt med vanninntrengning.

Helt klart en dyr operasjon som bør tas innenfor garanti..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

scholro

Hvordan verksted planlegger denne jobben og hvor mye erfaring de har bygd opp har en god del å si for effektiv gjennomføring. Hellestø Bil hadde allerede gjort mange av denne her og hadde noen montører som hadde dette som spesialfelt for å si det sånn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA