Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser opp og ned?

Startet av REN-BIL, fredag 11. oktober 2019, klokken 20:33

« forrige - neste »

REN-BIL

Registrerer at prisen på min bestilling har variert fra 499.100 til nå 513.342. Dette uten at jeg har endret på bestillingen. Noen som skjønner hvorfor?

Har print screen. Burde jeg snakket med Tesla og 'klaget'?

lirekassa

Vet ikke om det er noe poeng å klage på en bil som kommer to år fram i tid? Bare å klage litt nærmere levering, de har vel nok å gjøre når det kommer til henvendelser vedrørende nåværende modeller.

REN-BIL

Tenker det samme, men uansett kunne jeg jo bedt om en forklaring på hvorfor bilen fra en dag til en annen plutselig koster 14.242kr mer.. men de har vel ikke kapasitet til å svare opp. Jeg får spare på skjermbildene så får vi bruke det til senere som et slags forhandlingskort...

Magster


3irikur

Jeg opplever det samme. Trodde noe av poenget med å bestille tidlig var å låse prisen før den steg, men nå ser jeg ikke poenget lenger.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

ToWalkOrDrive

Jeg ville sjekket om det ligger en kontrakt, og hva det står der. Dersom det ikke finnes en prisjusteringsklausul ville jeg flagget feilen. En avtale er bindende. Bør ta det raskest mulig.
Tesla Model Y                         2021-

Øyvind.h

Har motsatt problem. Spekken min sier 589. Bygger jeg lik bil på nettet nå ender den på 569.
Kanskje noe som tilkommer med levering og klargjøring?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øggen

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 17. oktober 2019, klokken 19:49
Har motsatt problem. Spekken min sier 589. Bygger jeg lik bil på nettet nå ender den på 569.
Kanskje noe som tilkommer med levering og klargjøring?

Endre design= done😉
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

3irikur

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 17. oktober 2019, klokken 19:32
Jeg ville sjekket om det ligger en kontrakt, og hva det står der. Dersom det ikke finnes en prisjusteringsklausul ville jeg flagget feilen. En avtale er bindende. Bør ta det raskest mulig.

Det eneste jeg finner i kontrakten er « Ditt Kjøretøy er priset og konfigurert basert på funksjoner og valg som var tilgjengelig ved forhåndsbestillingstidspunktet»

Jeg tolker det som at prisen ikke skulle blitt endret. Får prøve å ta kontakt.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

REN-BIL

Supert, hold oss orientert. Ser i grunn ingen vits i å forhåndsbestille, tenker jeg trekker bestillingen og ser hva som dukker opp av tilgjengelige interessante biler neste år.

Bjoris

#10
Dette er interessant, hvis ikke prisen er låst gir det ingen mening å sponse Tesla med 15.000,-.

Har fundert på å droppe reservasjonen uansett da jeg neppe ønsker en tidlig produsert Tesla og uansett vil jeg nok vente til Skodaen er lansert...

Bjoris

Nå er det vel lenge siden Tesla satte opp prisene pga valuta og det kan jo utgjøre ganske mye så svak som krona er nå, jeg er ikke så overrasket over at vi som bestilte tidlig ikke får sikret prisen, men for meg er mye av vitsen borte nå, vi får se litt om vi kansellerer eller ikke

ToWalkOrDrive

#12
Ser ut til at det har blitt billigere å bestille bil nå enn den prisen jeg fikk. Må gjerne gjøre en liten forandring for å få lavere pris. Har gått ned 16.100 slik jeg ser det. Nå er fargen hvit som standard. Er egentlig fornøyd med svart (har hatt 2 Teslaer med det). Jeg hadde svart på bestillingen...kjenner det sitter litt langt inne med hvit bil...blir litt kaldt...
Update: Gi nå inn og trykket på "oppdater design", og endret ingenting, men lagret "endringene", og vipps ble det i hvert fall ca 7000 billigere (jeg beholdt smør-lakken svart).
Tesla Model Y                         2021-

lirekassa

Har ikke vært noen endringer på en stund, vel og merke. Men stemmer sikkert om du bestilte for en stund siden.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: lirekassa på onsdag 27. november 2019, klokken 15:03
Har ikke vært noen endringer på en stund, vel og merke. Men stemmer sikkert om du bestilte for en stund siden.

Ja, var vel i mars...
veldig stilt rundt Model Y for tiden, selv om jeg ser at Tesla begynner å be om levering av deler nå...
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA