Jeg kjøper alltid programmerbare sensorer og vanligvis Autel MX sensors, som jeg finner på f.eks Ebay til i rundt 200kr stykket pluss frakt og moms. Verktøy har jeg kjøpt under usa-ferie, hvor jeg fant kit med håndholdt verktøy og 8 sensorer for ca 3500kr.
Da er det gjort på noen få minutter å gå rundt bilen med håndverktøyet for å lese av IDene på sommerhjula og deretter programmere de samme IDene inn på sensorene til vinterhjula.
Hvis man ikke vil gjøre det sjølv, så kan man bare gå til ett dekkverksted, og helst utenfor høysesong.
USA-Leafer er på 315 MHz, og de Europeiske er på 433 Mhz, så det gjelder å kjøpe rett type, men nyere typer sensorer kan gjerne programmeres til rett frekvens.
Men jeg ser ikke den helt store forskjellen på bruktimporterte biler og andre, når det gjelder tpms: Seint i 2014 kom det på eurpeiske Leafer også, mens på eldre modeller var det tpms kun på usa-leafer.
Biler fra kontinentet kan ha kontinentale vinterdekk, mens jeg vil anbefale nordiske. USA-biler kommer typisk med helårsdekk, som jeg vil fraråde å bruke om vinteren. I praksis kan bruktimporterte biler ha nyere vinterdekk enn biler som er kjørt lenge her i landet.