Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er dette bra vinterdekk - piggfrie Firemax FM806?

Startet av mr.rs4, fredag 11. oktober 2019, klokken 02:20

« forrige - neste »

mr.rs4

4stk 20" Khan Turbin 5x120 | 2stk 10,5x20 ET40 + 2stk 9x20 ET35 + 275/45R20 - 255/45R20 piggfrie Firemax
FM806 vinterdekk inkl. dekktrykksensorer. Tesla Model X.

Er dette et bra felg sett?
https://www.dekk24.no/?CMD=Product&PID=145990

Hva er kvaliteten på disse? Erfaringer?


Og er vinterdekkene bra?
Firemax FM806 piggfrie vinterdekk.
Hva er kvaliteten på disse? Erfaringer?


Har 1stk orginal Tesla felg som er sprukket litt, og må kjøpe ny. Så da vurdere jeg å heller kjøpe dette settet over her, og heller selge det andre settet som jeg har nå idag.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

geear

Bil til over millionen, med superbilytelser, og på de fire kontaktpunktene du har mot veien, så vil du sette på Kina-dekk.  ::)

Og ja, jeg vet at Youtubeguden sier at de er bra, men han er sponset, og når noe høres for godt ut til å være sant, så er det ofte det.

mr.rs4

SitatBil til over millionen, med superbilytelser, og på de fire kontaktpunktene du har mot veien, så vil du sette på Kina-dekk.  ::)

Ja, derfor jeg spør etter erfaringer :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Joachim@sancon.no

Sitat fra: mr.rs4 på fredag 11. oktober 2019, klokken 17:39
SitatBil til over millionen, med superbilytelser, og på de fire kontaktpunktene du har mot veien, så vil du sette på Kina-dekk.  ::)

Ja, derfor jeg spør etter erfaringer :-)

Jeg hadde Nereus på min 18 Model S. Beste vinterdekkene jeg noen gang har hatt. Har lagt på Firemax på Mazda'en nå, og skal ha samme på kangoo'en.

Ofte Blir opplevelsen av å gå fra gamle utstille premium dekk til nye rimelige dekk stor. Trenger nødvendigvis ikke være at de nye er veldig bra, kanskje de gamle var skikkelig dårlig. Jeg ble ihvertfall veldig fornøyd. :)

mr.rs4

Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 07:29
Sitat fra: mr.rs4 på fredag 11. oktober 2019, klokken 17:39
SitatBil til over millionen, med superbilytelser, og på de fire kontaktpunktene du har mot veien, så vil du sette på Kina-dekk.  ::)

Ja, derfor jeg spør etter erfaringer :-)

Jeg hadde Nereus på min 18 Model S. Beste vinterdekkene jeg noen gang har hatt. Har lagt på Firemax på Mazda'en nå, og skal ha samme på kangoo'en.

Ofte Blir opplevelsen av å gå fra gamle utstille premium dekk til nye rimelige dekk stor. Trenger nødvendigvis ikke være at de nye er veldig bra, kanskje de gamle var skikkelig dårlig. Jeg ble ihvertfall veldig fornøyd. :)
Ok, hvor lenge har du disse dekkene? Hvor mange km? Og hvor er du i landet?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

MyMuffin

Har kjørt 2 vintersesonger med disse dekkene på model S, helt topp! Holdt ca 35000km før de var på 4mm, de overlevde også en hel sommersesong uten merkbar forskjell den påfølgende vintersesongen (levde i håp om å motta referalfelger).

Har tidligere erfaringer med michelin X-ice og synes Nereus var minst like bra!

Nå ble det firemax på både fruen og min sin model 3, for disse dekkene er faktisk skikkelig valuta for penga!
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Bonk3rs

Har kjørt en sessong med nereus, som er det samme dekket. Noe av det beste jeg har kjørt med på vinteren. Nå har jeg kjøpt nytt sett med firemax på khan turbin felger.
De som mener dette er å "gamble" med sikkerheten til en bil til en mill, er litt for påvirket av propagandaen til de store merkene ;)
Gleder meg til isbanekjøring på vintertreffet til TOCN! Da skal firemax bli testet godt. Gjorde det samme med nereus, og de skuffet ikke. Flere andre som dro ut med mye dyrere dekk. Kanskje i den tro de hadde bedre dekk...
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA