Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2 stk Zappi på samme kurs

Startet av elbilbølle, torsdag 31. oktober 2019, klokken 16:33

« forrige - neste »

elbilbølle

Hei. Jeg har to stk Zappi på samme 25A kurs.

Jeg har satt begge ladestasjonene til å maks trekke 4000w. Når jeg lader samtidig setter jeg den ene Zappien i ECO+ modus slik at den trekker ca 1000w. (totalt såvidt over 5000w)

Ettersom jeg har tre elbiler på tunet, og de ulike elbilførerne ikke har samme grad av elektrisk empati, skulle jeg gjerne laget en automatikk på dette.

Ladeboksene "ser" hverandre og skal i teorien kunne snakke sammen, men jeg klarer ikke å få dem til å samarbeide.

Ønsket er at både Zappi A og Zappi B skal lade 4kw om de brukes alene, men at de begge skal strupes til 2kw om de brukes samtidig....Så skal den ene naturligvis øke til 4kw når den andre bilen er fulladet.

Har noen er liknende oppsett?

Med solfylt hilsen fra Østfold.

geear

Du har linket de så det er en master og en slave, og satt 25A til group limit? Eller grid limit? Begge deler burde vel egentlig funke..?

elbilbølle

Sitat fra: gr på torsdag 31. oktober 2019, klokken 21:21
Du har linket de så det er en master og en slave, og satt 25A til group limit? Eller grid limit? Begge deler burde vel egentlig funke..?

Takk for svar.

Linket master og slave; ja.
19,9A grid limit.
Group limit har jeg ikke funnet noe om.

Begge laderne kjører rett opp til 4kw når jeg skrur på og kopler til biler.

Det er den gamle utgaven av Zappi jeg har. versjon 1?

/e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA