Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Passasjerdøra foran vil ikke åpnes.

Startet av Larsebass, torsdag 10. oktober 2019, klokken 18:36

« forrige - neste »

Larsebass

Hei!

Passasjerdøra foran har plutselig sluttet å åpne seg ved hjelp av nøkkel og MCU, og heller ikke utenfra. Det eneste som hjelper er et par drag i håndtaket på innsiden.

Det virker som om den ikke klarer det første spranget og lager en del bzzzzzt-lyder. (I mangel av video.)

Noen som har erfart det samme?
Tesla X75D.

jokke

Motor i døren er gåen, har byttet på begge sider.

Larsebass

Takk for svar!
Det merkelige er at jeg kan lukke den med MCU etc.
Tesla X75D.

Øyvind.h

Sitat fra: Larsebass på torsdag 10. oktober 2019, klokken 18:36
Hei!
Det virker som om den ikke klarer det første spranget og lager en del bzzzzzt-lyder. (I mangel av video.)
Bzzzzt-lyd kan være icebreakeren som presser opp døra. Se på døra om det er en sort kloss som kommer ut og som trekker seg tilbake straks døren åpnes. Høres ut som defekt utløsermekanisme på dørlåsen. Byttes kjapt på verksted.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

o.b.lix

Sitat fra: Larsebass på torsdag 10. oktober 2019, klokken 18:36
Noen som har erfart det samme?

Jepp.

Var nettopp inne for dette, dørmotor skadet pga vanninntrengning, byttet dørmotor, samt ettermonterte "door latch retrofit for left and right side".

Dørene åpner mye mer sømløst nå på begge sider.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Larsebass

Takk!

Høres veldig ut som det Øyvind.h beskriver.

(Frustrasjon: Det som er mest irriterende nå er at det er PLENT UMULIG å få noen i tale hos Tesla. Alle telefonnummer ender opp med "Please contact us via tesla.com/support" og så er chat-knappen skrudd av. Fantastisk. Hører jeg "or via chat on tesla dot com forward slash support" en gang til får jeg infarkt.)
Tesla X75D.

Øyvind.h

Sitat fra: Larsebass på fredag 11. oktober 2019, klokken 14:16
Takk!

Høres veldig ut som det Øyvind.h beskriver.

(Frustrasjon: Det som er mest irriterende nå er at det er PLENT UMULIG å få noen i tale hos Tesla. Alle telefonnummer ender opp med "Please contact us via tesla.com/support" og så er chat-knappen skrudd av. Fantastisk. Hører jeg "or via chat on tesla dot com forward slash support" en gang til får jeg infarkt.)
Bestill service direkte i appen, eller kjør innom på morgenen på dropin. Dette tipper jeg de tar på sparket såfremt verkstedet har dropin-kapasitet. Godt mulig du blir prioritert om du dukker opp tidlig på morgenen og viser til at førerdøren ikke fungerer slik den skal.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jokke


kraez

Sitat fra: jokke på fredag 11. oktober 2019, klokken 16:19
førerdøren tok de på drop in pga sikkerhet

Samme med meg. Førerdøren fikk denne feilen og jeg kunne bestille priority drop-in via road-side assistance på telefon, fordi det falt under kategorien "låst ute av bilen". Fikk døren ordnet samme dag.

En uke senere får jeg samme feil på passasjerdør, ringer samme nummer og forventer samme behandling. Men blir da bedt om å bestille service via app. kjørte hekker opp til Tesla-Kokkstad, og fikk det fikset på under en time. Riktignok høstferie og lite kunder inne, men alt i alt positivt.
Model X100D - November 2017

Rævedilter

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 10. oktober 2019, klokken 20:22
Høres ut som defekt utløsermekanisme på dørlåsen. Byttes kjapt på verksted.
Har fått akkurat denne feilen nå slik eg ser det, nokon som har skifta denne sjølv?

Nettsidene til evservices ser ut til å være nede, er dei fortsatt i drift?
Er overtatt av Frydenbø, kanskje det er derfor sidene er nede?

k1

Tipper det er en grei jobb å gjøre selv, uten at jeg vet. Hadde mobile service på begge mine (gikk 1 mnd i mellom), og de brukte ca 5-10 min på å gjøre jobben begge gangene.

Rævedilter

Du har vel ikkje serviceordren så ein kan sjå kva som vart skifta?

k1

#12
Sitat fra: Rævedilter på søndag 21. november 2021, klokken 11:29
Du har vel ikkje serviceordren så ein kan sjå kva som vart skifta?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Dette var da høyre side foran/passasjerside foran.
*Edit: Ser han brukte 14 min på jobben iht invoice.

Rævedilter

Takk for svar, ser ut som rett del for meg og. Mulig eg prøver å bytte denne sjølv, litt avhengig kva pris eg får hos Tesla.
Finn mange på ebay rundt kr. 1000,-

Bytta luftfilter i dag; fann ein video på nettet den han brukte 1 time, men det gjekk på 10 minutt så eg er litt vel ovanpå....


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA