Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bredde "uten" speil

Startet av Løytnanten, mandag 14. oktober 2019, klokken 10:32

« forrige - neste »

Løytnanten

Jeg ser at bredden med utslåtte speil er 1985 mm. Noen som vet hvor bred den er med innfelte speil? Er redd kona vil synes den er i breieste laget i den noe trange nedkjørselen til garasjen vår. Måtte droppe en bestilt Jaguar I-pace av den grunn.

Håvar

På denne siden https://ev-database.org/car/1170/Polestar-2 står det bredde 1800 mm, men jeg klarer ikke finne noen andre kilder. Ville tatt dette med en klype salt, men tallene virker ikke urealistiske.
Tesla Model 3 blir for eksempel over 15 cm smalere med speilene innfelt (2089 vs 1933 mm)
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Chimp

#2
I første konfigurasjonsbekreftelse var bredde oppgitt til 1800 mm.
I andre konfigurasjonsbekreftelse fikk jeg følgende mål:
-------
Spesikasjoner
Lengde
4607 mm

Høyde
1478 mm

Bredde inkl speil
1859 mm

Akselavstand
2735 mm
-------
Hvor kommer 1985 mm fra? Bredden er en av grunnene til at jeg vurderer denne, da jeg har samme garasjeproblem med 5 cm klaring på hver side av min i-pace :)

edit: ser at det står på nettsiden deres 1985 mm. sykt spesielt at de ikke klarer å bestemme seg her da, den har blitt over 10 cm bredere på et halvt år.

Chimp

#3
Sjekket med support.
1985 mm med speil
Speil innslått har de ikke tall på enda

Edit: i pace har 128 mm i forskjell mellom utslått og innfelte speil.
Sannsynligvis er da 1859 som de først oppga, bredden med speil innfelt. Forskjellen mellom de to er 126 mm, noe som stemmer bra ref i pace

Løytnanten

Sitat fra: Chimp på mandag 14. oktober 2019, klokken 17:03
Sjekket med support.
1985 mm med speil
Speil innslått har de ikke tall på enda

Edit: i pace har 128 mm i forskjell mellom utslått og innfelte speil.
Sannsynligvis er da 1859 som de først oppga, bredden med speil innfelt. Forskjellen mellom de to er 126 mm, noe som stemmer bra ref i pace

1859 bør holde for oss (kona). Får bedrive litt tålmodig øvelsekjøring. Takk for researchen Chimp!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA