Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TWC settings ved lading av Model S og Model 3

Startet av andvib, torsdag 10. oktober 2019, klokken 13:12

« forrige - neste »

andvib

Skal sette opp ny TWC hvor kun 2019 Model S LR og 2019 Model 3 LR skal lade.
230v, 32A kurs om mulig (trangt trekkerør til garasje), hvis ikke blir det 16A kurs.
Ønsker at begge bilene skal trekke så mye som mulig.
Bør TWC settes opp med dreiebrytere satt til "2-fas" tesla-metoden for raskest lading av bilene, eller gjelder ikke dette lengre? Noen som vet?
2019 Model S Long Range
2019 Model 3 Long Range

MyMuffin

Har 2 stk TWC med lastdeling på en 32A trefase, her er TWC satt opp i Kvasi trefase måten, slik at bilene skal klare å trekke mest mulig.

Slik det er nå (med 2 stk model 3) så ligger de å bikker mellom 7 og 8 kw når en bil lader.
Så ja, fortsatt denne måten som gjelder for oss som vil ha maks ut av 230V anleggene våre.

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

andvib

2019 Model S Long Range
2019 Model 3 Long Range

jkirkebo

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 10. oktober 2019, klokken 13:27
Har 2 stk TWC med lastdeling på en 32A trefase, her er TWC satt opp i Kvasi trefase måten, slik at bilene skal klare å trekke mest mulig.

Slik det er nå (med 2 stk model 3) så ligger de å bikker mellom 7 og 8 kw når en bil lader.
Så ja, fortsatt denne måten som gjelder for oss som vil ha maks ut av 230V anleggene våre.

Alternativt velger man noe annet enn TWC slik at man får 11kW fra 32A 230V 3-fase når en bil lader, og 6,2kW når begge lader samtidig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA