Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris for ladepunkt i nybygg: 38.000,-

Startet av toreanderson, lørdag 09. mars 2019, klokken 11:51

« forrige - neste »

toreanderson

Sitat fra: GreenEyez på torsdag 05. mars 2020, klokken 18:42
@toreanderson: Hva endte du opp med? Bestilte du for 38000?

Veidekke reduserte etter kvart prisen til 30.000,-, sjå under. Eg bestilte, ja. Hadde i realiteten ikkje noko anna val.

Sitat fra: Veidekke
For at flere skal få muligheten til å kjøpe elbillader ønsker vi i Veidekke Bolig å dekke kostnaden for selve infrastrukturen til elbilladerne. Det betyr at vi kan senke prisen ut til dere.

Ny pris for elbillader blir 30.000,- NOK

Vi åpner nå opp for at alle kan etterbestille elbillader gjennom å sende oss en melding i Bolig-basen - følg vedlagt link. Vi vil legge laderen til på deres tilvalgsavtale, og sende ut for ny digital signering.

For kunder som allerede har bestilt elbillader vil vi redusere prisen og sende tilvalgsavtalen ut til ny digital signering - dette blir gjennomført i januar 2020

Ettersom det tilrettelegges infrastruktur for elbillading for samtlige garasjeplasser, vil det være mulig å enkelt ettermontere elbilladere, da til en høyere kostnad. Det er kun mulig å etterinstallere elbilladere av samme merke, dvs Easee Charge + på grunn av garantiansvar.

Vi har fått noen spørsmål rundt selve ladeløsningen. Easee Charge + er et av markedets mest avanserte ladestasjoner med administrasjonsløsning og køsystem (for lastbalansering) spesielt utviklet for store parkeringssystem. Produktet skal ikke forveksles med Easee Home som er et produkt utviklet for privatmarkedet og som bygger på vesentlig enklere teknologi, til tross for at skallet er likt.

fredag

Sitat fra: toreanderson på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:51
Har kjøpt ny leilegheit med garasjeplass i Oslo. Eg fekk hakeslepp når eg såg kva utbyggaren, Veidekke Eiendom, krev for etablering av ladepunkt for elbil: kr 38.000,-.

Det man kan gjøre er å henge ut slike utbyggere, slik du forsåvidt gjør her.

På sikt vil det hjelpe.

Utbyggere på nybygg ingen incentiver for å forsøke å gjøre dette til en fornuftig pris.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

hemi

hos oss ble det betalt  over 100.000, flere av plassene er <6 meter fra trafo... hvordan det er mulig for basic 1 fas er for meg uforstålig.

Ladepunkt bransjen har kommet greit ut av kontroll, men litt pussig siden det jo er konkurranse.

Vollis47

Det er mange eksempler på at det er rimeligere å droppe dette fra utbygger og heller montere ladeanlegg i ettertid. Synd at ikke utbygger kan være litt edruelige i sine prissettinger.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

jkirkebo

Sitat fra: Vollis47 på fredag 06. mars 2020, klokken 14:48
Det er mange eksempler på at det er rimeligere å droppe dette fra utbygger og heller montere ladeanlegg i ettertid. Synd at ikke utbygger kan være litt edruelige i sine prissettinger.

Det beste er nok at det legges inn som et krav fra starten av at alle parkeringsplassene skal ha ladestasjon. Da blir påslaget et helt annet enn ved endringsordrer i etterkant. Alt som er standard på nye leiligheter er "billig", alt som man endrer på er grisedyrt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA