Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilens tal som grundlag for energiforbrug

Startet av jensjacob, søndag 04. august 2019, klokken 21:57

« forrige - neste »

jensjacob

Hej eksperter

Er vi enige om at jeg på grundlag af bilens opgivne gennemsnitsforbrug (x kWh/100 km) samt den kørte strækning med ovennævnte gennemsnitsforbrug kan beregne den forbrugte energi ? Altså den energi der er trukket ud af batteriet ?

Er tallene til at stole på ? Er målingerne valide ?

Mange tak.

Mvh Jacob
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Milk

Tror ikke du kan stole på forbrukstall fra VW. Hjemmeladeren sier at den har levert 30-40% mer enn hva bilen sier den har ladet med. Tror ikke alt er tap i ladingen.

individu-el

Jeg kan ikke få det tilbudt passe. Jeg har fx kørt 150 km med 15kWh/100km. Så burde jeg kunne køre ca 210km (31,5kWh batteri). Men det opnår jeg ikke.

Hvis jeg lader på en CCS-hurtiglader kan jeg se at jeg har ca 31-32kWh batteri tilgængeligt, så batteriet er ikke degenereret.

Dvs i min optik kan man ikke stole på forbrugstallet i bilen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA