Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Folk som parkerer på ladeplasser, men som ikke lader

Startet av StandardMannen, mandag 23. september 2019, klokken 10:29

« forrige - neste »

StandardMannen

Heisann alle,

I dag kommer jeg med en problemstilling som gjør meg sånn høvelig irritert.

Der hvor jeg bor er det 4 Schuko-veggkontakter på en parkeringsplass som er dedikert til elbiler. Selvom disse er megatreig er det veldig høvelig når man uansett står parkert hele arbeidsdagen. Det som er utfordringen er at det hver eneste dag står det parkert elbiler der som ikke lader. Det er gratis parkering på hele parkeringsplassen og det er massevis av ladige plasser så dette er rett og slett ignoranse, egoisme og latskap.

Jeg har allerede forsøkt å legge en lapp i ruta på en rekke biler som forklarer det med gratis parkering med skjermdump fra nettside, at andre har behov for lade der, med logoen til elbilforeningen og det lokale parkeringsvesenet. Det har funket på noen biler, men andre gir folk rett og slett faen og fortsetter sin vante gang.

Det er også ofte kun bare 2 ladepunkter som fungerer da en gjøk med en Nissan Leaf lader som klarer å kortlsutte de 2 andre hver gang han plugger i. Argh... tror du det er noen andre bortsett fra meg som sier ifra at punktene ikke funker? Nada niks.

Har dere noen forslag på hva jeg kan gjøre?

Dampmaskin

Så lenge verken, grunneier, parkeringsselskap eller noen andre bryr seg, har jeg bare ett råd: Legg den ladeplassen bak deg.

Alternative løsninger er å finne en annen ladeplass, lade mer hjemme, bytte til en bil med større batteri, bytte tilbake til fossil, ta kollektivtransport eller sykle ... og sikkert mye mer. Alt er bedre enn å irritere seg over noe du ikke kan gjøre noe med og som alle andre blåser en lang marsj i.

cra

Parker dem inne og strekk lang ladekabel slik at du får lade.  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Wibla

Få skiltet opp "Kun for ladende el-bil" og få tauet inn biler som ikke følger skiltingen.
2018 Tesla Model S 75D

Kvikken

Sitat fra: cra på mandag 23. september 2019, klokken 11:04
Parker dem inne og strekk lang ladekabel slik at du får lade.  :laugh:
Man risikerer vel da bare en parkeringsbot selv.

Rollep

Sitat fra: Wibla på mandag 23. september 2019, klokken 11:20
Få skiltet opp "Kun for ladende el-bil" og få tauet inn biler som ikke følger skiltingen.
Helt enig, få dem vekk.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

alda

Enig med OlafGTE.
Irriterande ja, men om det inte hjälper att vänligt snacka med dem det gäller så är det bara att glömma hela saken och hitta någon annanstans att ladda.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

arthur

Sitat fra: cra på mandag 23. september 2019, klokken 11:04
Parker dem inne og strekk lang ladekabel slik at du får lade.  :laugh:

Og risikere å få din bil transport vekk for din regning?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA