Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forbruk eUp 165 vs 185 x 15”

Startet av Kårepåsporet, tirsdag 08. oktober 2019, klokken 19:07

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Noen som har prøvd 165 vs 185 x 15" vedrørende forbruk?
Kjøpte et sett med felger og dekk til en vanlig uP.

Mippen

Jeg har begge dimensjoner. 185 på vinter og 165 på sommer. Jeg merker ikke forskjell i forbruket når jeg kjører på tørr vei i samme temperatur. Det er verdt å merke seg at dekk også har ulik rullemotstand, så det er ikke bare dimensjoner som spiller inn.
Fremtiden er elektrisk.

MadsV

Kjører 195/40-17. Merker ingen forskjell utenom at den ligger bedre på vei

aageaasved

195/40-17 har jeg å prøvd,det utgjør 20 km tapt rekkevidde så der er du helt på bærtur

Kårepåsporet

Sitat fra: Mippen på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 19:30
Jeg har begge dimensjoner. 185 på vinter og 165 på sommer. Jeg merker ikke forskjell i forbruket når jeg kjører på tørr vei i samme temperatur. Det er verdt å merke seg at dekk også har ulik rullemotstand, så det er ikke bare dimensjoner som spiller inn.

Det står Nankang dekk på, ser ut til å være bra mtp rullemotstand, men er mer skeptisk til dekka, jeg har alltid holdt meg til merkevare når det gjelder dekk, men når to av de er helt nye sliter jeg med å kaste de😊
Venter uansett til våren,nå er det snart vinterdekk som gjelder.....

MadsV

Sitat fra: aageaasved på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 23:53
195/40-17 har jeg å prøvd,det utgjør 20 km tapt rekkevidde så der er du helt på bærtur
Mulig det, rekkevidden min er den samme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA