Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

US Leaf - Hvilke TPMS Sensorer trenger jeg og hvor kjøper jeg de?

Startet av Hideyowife, fredag 04. oktober 2019, klokken 12:52

« forrige - neste »

Hideyowife

Hei

Vi har en 2015 Leaf fra USA. Nedslitte sommer og vinterdekk. Skal på EU kontroll om 2år så det haster på ingen måte, men greit å finne ut av. Jeg mistenker at sensorer som står i dekk nå er tomme for strøm. De er snart 5år gamle. Guide for å programmere bilen med disse har jeg ikke klart å få til. Noen som kan komme med gode tips til hvor jeg kan kjøpe riktige sensorer og hvordan jeg setter opp dette etter dekkskift?

Bor i Tønsberg så om noen i området har lyst å hjelpe meg en dag evt møtes jeg gjerne for litt elbilprat og tips med vår gamle bil :)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Trekkoppbil

Sjølv bruker jeg stort sett Autel Mx-sensors 315Mhz.
Kjøper du kit, får du med verktøy til å programmere.
Du får kjøpt det på ebay, ellers er det greit å kjøpe på usa-turen.
Det enkle kan være å klone vinterhjul og sommerhjul, så de får samme IDer.

Ofte kan man nok bruke verktøy og sensorer fra ulike fabrikat, men det finnes sære løsninger med sensorer som må programmeres med sære verktøy.
Man kan også finne sensorer som ikke kan programmeres, og som har fastsatte IDer, men da må man kjøpe noen som passer til spesifikk bilmodell, og man må programmere om bilen ved sesongskifte.

http://elbilwiki.no/index.php/Leaf:Registrere_TPMS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA