Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hydrogeneventyret fortsetter

Startet av Thomas Parsli, mandag 07. oktober 2019, klokken 14:23

« forrige - neste »

elektrolux

#30
Sitat fra: elektrolux på mandag 07. oktober 2019, klokken 23:12
En hydrogenbil burde ha et stort framdriftsbatteri, og en liten fuel cell på 10-20 kW.

Da kunne den vært selvladende med Hydrogen, både mens den kjører og mens den står parkert, og en ville ikke trengt å fylle dyrt drivstoff om en ikke ville.

Og der dukket det opp en bil med slik løsning. Altså ladbar fuelcell bil:

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-gumpert-rg-nathalie-fuel-cell-ev-%E2%80%93-details-and-first-ride

Spørmålet nå er om metanol fuel cell teknikk er bomfri slik Hydrogen fuel cell biler er.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

turfsurf

Sitat fra: elektrolux på onsdag 06. november 2019, klokken 04:27
Spørmålet nå er om metanol fuel cell teknikk er bomfri slik Hydrogen fuel cell biler er.
Så vidt jeg forstod artikkelen så slapp den ut CO2, og det er ikke en hydrogen bil, så hvorfor skulle den slippe bompenger.

I tillegg var det ikke plass til bakseter fordi drivlinjen tok så stor plass. Skeptisk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

OhmPaPa

Da får man igjen fylle hydrogen på Høvik:

Etter en omfattende prosess med testing og godkjennelser kunne endelig Hynion på Høvik åpne for hydrogenfylling fredag 22. november.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52664

automat

#33
Ulf Hafsel som stod bak konkursrammede Hyop har tydligvis startet opp igjen med selskapet Hynion. Men det var en  Uno-X stasjon som gikk i lufta i Sandvika, ikke Hyop. Det var vel en nedlagt Hyop-stasjon i Sandvika også. Hvilken av dem har åpnet?

Edit: Rettet til Uno-X
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Electric cars in Norway

#34
Den som åpnet nå ligger langs E18. Rett før kirken Ved Høvik. Jeg var der og den ser fin ut med god plass og praktisk satt opp :+1: :+1:

«Fredag åpnet Hynion en ny hydrogenstasjon i Høvik.«



https://e24.no/energi/i/b5wnvl/aapner-ny-hydrogenstasjon-paa-hoevik

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA