Skrevet av Emne: Hydrogeneventyret fortsetter  (Lest 2431 ganger)

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 13534
    • Vis profil
Sv: Hydrogeneventyret fortsetter
« Svar #30 på: onsdag 06. november 2019, klokken 04:27 »
En hydrogenbil burde ha et stort framdriftsbatteri, og en liten fuel cell på 10-20 kW.

Da kunne den vært selvladende med Hydrogen, både mens den kjører og mens den står parkert, og en ville ikke trengt å fylle dyrt drivstoff om en ikke ville.

Og der dukket det opp en bil med slik løsning. Altså ladbar fuelcell bil:

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-gumpert-rg-nathalie-fuel-cell-ev-%E2%80%93-details-and-first-ride

Spørmålet nå er om metanol fuel cell teknikk er bomfri slik Hydrogen fuel cell biler er.
« Siste redigering: onsdag 06. november 2019, klokken 04:30 av elektrolux »
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Microlino

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5193
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Hydrogeneventyret fortsetter
« Svar #31 på: onsdag 06. november 2019, klokken 06:38 »
Spørmålet nå er om metanol fuel cell teknikk er bomfri slik Hydrogen fuel cell biler er.
Så vidt jeg forstod artikkelen så slapp den ut CO2, og det er ikke en hydrogen bil, så hvorfor skulle den slippe bompenger.

I tillegg var det ikke plass til bakseter fordi drivlinjen tok så stor plass. Skeptisk.
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)