Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Garanti på seter i Tesla

Startet av sven erik, mandag 07. oktober 2019, klokken 00:57

« forrige - neste »

sven erik

#15
Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 08:51
Føler vi kun får din side av saken, men har du bilder av hvordan setet faktisk ser ut? Det KAN faktisk være ditt eget problem å få dette fikset. Jeg har ikke hørt om at noen har slitt ut et sete på 80k km .. Mulig slitasje på sidestøttene, men ikke at det er totalt herpet og ødelagt.

Og du sier begge setene foran er slik?
En ser ikke noe slitasje ikke engang på ski mmet som er vanlig men en kjenner en metall hel i setene  Tesla porskerund  reagerte og på dette men Tesla sentralt sier det kunn er 6 måneder på sete

sven erik

Sitat fra: gr på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 10:00
Med fare for å trå i salaten her, kan vekt ha noe med saken å gjøre? Det finnes grenser for hva som kan sies å være innenfor normal bruk.
passasjer setet har jeg ikke  sittet i å den som veier mest som har ditto der veier 80 kilo  dette burde bilen tåle

Toalmar

Du bør så fort som mulig om du ikke har allerede gjort det, få sendt klagen skriftlig til Tesla.
Har du allerede dette skriftlig, så bør du samle all kommunikasjon du har med de og følge HKS sitt forslag og kontakte forbrukerrådet så fort som mulig.
Når det gjelder garanti eller reklamasjonsrett er nok dokumentasjon en ting som er svært viktig.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

sven erik

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 20:48
Du bør så fort som mulig om du ikke har allerede gjort det, få sendt klagen skriftlig til Tesla.
Har du allerede dette skriftlig, så bør du samle all kommunikasjon du har med de og følge HKS sitt forslag og kontakte forbrukerrådet så fort som mulig.
Når det gjelder garanti eller reklamasjonsrett er nok dokumentasjon en ting som er svært viktig.

takk ja har sent klage fått svar å sent både til forbruker rådet å NAF  mulig dette går  til tv 2 hjelper deg å   tesla har laget så du kan bytte sitte puta  på fører side for de blir  slitt  det sier litt

Kim-

Kan ikke du ta et bilde å legge ut her da?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

sven erik

Sitat fra: Kim- på fredag 11. oktober 2019, klokken 23:23
Kan ikke du ta et bilde å legge ut her da?
Skal prøve på det når jeg får bilen i gjenn fra granskning hos NAF å biltilsynet NAF tilkalte biltilsynet

sven erik

fant et jeg har sent tesla  metal stolpen er i forkant av setet på tvers

Handyman

Er det sikkerhetsselen vi ser i setet?
Du er klar over at den må være foran kroppen for at den skal ha noen hensikt ;) :police:
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

sven erik

Sitat fra: Handyman på fredag 18. oktober 2019, klokken 10:07
Er det sikkerhetsselen vi ser i setet?
Du er klar over at den må være foran kroppen for at den skal ha noen hensikt ;) :police:

ikke heng deg opp i det jeg har fritak fra å bruke det

k1

Hm, etter hva jeg forstår av hva du har skrevet tidligere er dette setet 2 år? Det ser betydelig småslitent og eldre ut.
Mine er straks 2 år, men ser fremdeles like nye ut.
Nå tar jeg vare på dem mtp vask/renhold og voks.

Når det kommer til reklamasjon så er det vel noe om at det skal holde i 5 år under normalt bruk, og da er jo definisjonen hva er normalt bruk? Veier man 200 kg (nå sier jeg ikke at du gjør det), har fryktelig mange km på bilen, tar ikke vare på den osv osv, så faller det kanskje utenfor normal bruk? Ville anta normal bruk tilsvarer 75kg +- 15?kg, 20k km i året +- osv.

Her er det sikkert mange meninger, men en reklamasjon er ikke utelukkende 5 år dersom det er et produkt tiltenkt levetid over 5 år (alternativ 2 år).

Med forbehold om at jeg ikke er ekspert på jussen.

Amoss

Bare ett kjapt spørsmål?  Er bilen kjøpt av deg som privatkunde, eller er denne solgt til ett firma eller annet?  Er jo forskjellige garantier og reklamasjonsretter dersom den ikke er kjøpt privat av deg.
Model S 85D

sven erik

Sitat fra: Amoss på fredag 18. oktober 2019, klokken 20:34
Bare ett kjapt spørsmål?  Er bilen kjøpt av deg som privatkunde, eller er denne solgt til ett firma eller annet?  Er jo forskjellige garantier og reklamasjonsretter dersom den ikke er kjøpt privat av deg.

Kjøpe ny av meg som privat å jeg har fått skryt av Tesla at bilen ser omtrent ny ut selv om den er 2 år

k1

Men hva har da skjedd med setet ditt, og hvordan? Det ser ikke 2 år gammelt ut... det ser slitt ut.
Og er dette en vanlig feil? Jeg har ikke hørt om det tidligere i hvertfall.

JorEl

#28
Man må jo sitte godt i Tesla-seter, så om man får en jernstang opp en viss plass, så må Tesla fikse dette om bilen er under 5år.
En annen løsning, reserve-løsning, kan jo være om trådstarter sitter fint i passasjer-sete, da kan kanskje dette settes over til førersetet? Kanskje Tesla har noen brukte pene seter, som sven erik kan få satt inn?
Her må det bli en løsning!
Edit: Tesla kan jo komme med en kunngjøring om at seter ikke skal vare i 5år, eller at setet bare tåler kunder under en viss vekt...
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Sitat fra: k1 på fredag 18. oktober 2019, klokken 19:00
Ville anta normal bruk tilsvarer 75kg +- 15?kg, 20k km i året +- osv.
I rettferdighetens navn, Svein Erik. Det må vel kunne sies at du ikke er en lettvekter, og at vekt nok spiller en rolle her.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA