Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk, Tesla eller fra andre leverandører.

Startet av DrFreud, søndag 06. oktober 2019, klokken 21:14

« forrige - neste »

DrFreud

Hei vinteren er på hell og jeg valgte ikke å bestille medfølgende vinterdekk til min model 3 da jeg syntes de var svært dyre. Har lest litt rundt og ifølge megahjul er det flere andre gode alternativer som er bedre eller tilsvarende Tesla sine anbefalte. Har noen erfaring med å kjøpe andre dekk? Noen andre som tenker å gjøre det? Er ganske nysgjerring på hvilke dekk folk ønsker å gå for. En skal ikke spare på gode vinterdekk, men jeg tror det skal være mulig å finne gode vinterdehjul til under Tesla sin pris på 17600 kroner.

SMO_1

Hentet i forrige uke PH Turbin 18" med Conti 7 piggfritt - 13999,- Meget god og rask service. Askim. Anbefales! https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=136285605
e-Golf
TMY bestilt 15.03.19

HCO

#2
Sitat fra: SMO_1 på søndag 06. oktober 2019, klokken 21:16
Hentet i forrige uke PH Turbin 18" med Conti 7 piggfritt - 13999,- Meget god og rask service. Askim. Anbefales! https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=136285605

Om du har aero-felger, kan de (DekkSjekk) også kryssbytte felger for et par hundrelapper ekstra, slik at du får turbin-felgene på sommerhjulene og aero på vinterhjulene. Det er også om vinteren man trenger de ekstra prosentene rekkevidde som aero (i teorien) gir.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Wisd0m

17600 er ikke ille for orginalfelger med Nokian Hakka R3.

nokian hakka R3 koster 2500 kroner stykket i dimensjonen som står på Tesla. Ca. dobbelt av hva de koster i standard-dimensjon 205/55R16. Kan synes dyrt for noen som kommer fra slike dimensjoner, men ingen upris for Hakka R3 med dimesjonen Model 3 bruker.

handyman72

Jeg har i mange år brukt såkalte billigdekk og aldri hatt problemer med de, hverken i forhold til unnamanøver eller fremkommelighet. De to siste årene har jeg kjørt på Gripmax. Har erfaring med at de har god fremkommelighet, men for myke etter min smak. Skal prøve Minerva eller Nereus i år.

Det vil sikkert komme kommentarer som at man ikke skal gamble på sikkerhet osv. Men kjør etter forholdene uansett hvilke dekk man har på bilen, så er det ingen problem.

Nicky777

Tror jeg skal prøve Nereus dekk i år selv. Megahjul (som importerer disse) argumenterer heftig for at dette er de beste vinterdekkene for Tesla. TeslaBjørn har skryter jo også av disse. Nereus dekkene drenerer vann mye bedre enn Nokian. Siden 90% av vinteren på østlandet ofte er slaps og bare veier er det viktig med dekk som drenerer bra. Nereus dekkene varer også i mange flere kilometer enn Conti og Nokian i følge Megahjul og TeslaBjørn. Ut ifra hva jeg kan lese er det ren is Nereus-dekkene er svakest på, mens de er veldig gode på snø. Jeg er litt usikker på hva slags felger jeg skal velge. Har lyst på sorte Khan felger, men de er 8,5". Det er ganske bredt og det er derfor lett å kantkjøre felgene. Megahjul mener at felgene bør være 7,5" eller 8" brede.

rontonic

Tenker selv å gå for 19" vinterdekkpakkke fra Dekksjekk. Hører at Viking Conti 7 bare kommer i 245/40 profil, og må ellers gå for contact 6 (til samme pris).
Er det mye kjipere å kjøre på 235/40 vs 245/40 på vinterdekk?

nomorediesel

#7
Anbefaler ikke Nokian Hakka R3.  Kjørte med disse i vår (på M3 uten hengerfeste som ble solgt). Bråker forferdelig.
Bestilte ny M3 uten vinterdekk(med hengerfeste), kjøpte brukte original sommer med 500km til 8k
Har nå satt på Goodyear UltraGrip Ice 2 med SoundComfort.  Betalte 10500 hos Dekksjekk for disse.  Nesten ikke dekkstøy

e.e.n

Har til gode å finne UltraGrip Ice 2 med sound comfort i 18 dimensjon til Model 3. Sjekker på siden til Goodyear også, har UltraGrip Ice 2 men uten Sound Comfort.
https://www.goodyear.eu/no_no/consumer/tires/ultragrip_ice_2/235-45-18-98-T-5452000730893.html

Har du link?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA