Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software versjon

Startet av elektro, lørdag 05. oktober 2019, klokken 23:02

« forrige - neste »

elektro

Hvilken software versjon har dere?
Føy gjerne til med når bilen er utlevert og om den har vært inne til service..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Hårek

#1
Software version      MH2p_ER_AUG35_P2647
Navigation database   V03959804BE_P0294_EU_2019.2
Media driver          DEV_MMX2P_AU_ER_G35_482PROD-1
Telephone driver      43.557.158
(Gracenote database og Radio station logo database er uinteressante.)

Levert i September, ingen service.
Noe ubegripelig at de ikke kan bruke enklere versjonsnummer.
Demobilen jeg  kjørte i Juni hadde MH2p_ER_AUG35_P2538, så min ser nyere ut. Men navigasjon ser ut som en eldre versjon.

Edit: tok en oppdatering (satte MMI meny til full Auto). Det tok ca 45 minutter å laste ned, og ca 5 minutter å installere. Ny versjon:
Navigation database   V03959804BH_P0360_EU_2020.1
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

daktari

#2
Her er mitt oppsett p.t. skal på verksted med en del småplukk snart, så får vi se om det er kommer noe nytt. 2019-Bil levert før sommeren.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Renzir

Sitat fra: Hårek på søndag 06. oktober 2019, klokken 09:17
Software version      MH2p_ER_AUG35_P2647
Navigation database   V03959804BE_P0294_EU_2019.2
Media driver          DEV_MMX2P_AU_ER_G35_482PROD-1
Telephone driver      43.557.158
(Gracenote database og Radio station logo database er uinteressante.)

Levert i September, ingen service.
Noe ubegripelig at de ikke kan bruke enklere versjonsnummer.
Demobilen jeg  kjørte i Juni hadde MH2p_ER_AUG35_P2538, så min ser nyere ut. Men navigasjon ser ut som en eldre versjon.

Edit: tok en oppdatering (satte MMI meny til full Auto). Det tok ca 45 minutter å laste ned, og ca 5 minutter å installere. Ny versjon:
Navigation database   V03959804BH_P0360_EU_2020.1

Snodig jeg fikk oppdatering på nav i går og fikk da V03959804BE_P0294_EU_2019.2. Har alt på oppdatering auto.

NB: Har P2658 på software versjon. Bil levert 4/10-19.

elektro

Sitat fra: daktari på torsdag 10. oktober 2019, klokken 07:57
Her er mitt oppsett p.t. skal på verksted med en del småplukk snart, så får vi se om det er kommer noe nytt.

Har samme som deg på min bil levert i mars 2019. Skal inn ifbm. tilbakekallingen på de første bilene.. pluss få hengerfeste. Skal høre om det er mulig å få nyere software.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

PF

Sitat fra: elektro på torsdag 10. oktober 2019, klokken 12:13
Sitat fra: daktari på torsdag 10. oktober 2019, klokken 07:57
Her er mitt oppsett p.t. skal på verksted med en del småplukk snart, så får vi se om det er kommer noe nytt.

Har samme som deg på min bil levert i mars 2019. Skal inn ifbm. tilbakekallingen på de første bilene.. pluss få hengerfeste. Skal høre om det er mulig å få nyere software.

Min skal inn på tilbakekalling på mandag og de oppdaterer software uten at jeg spurte om det. De ringte meg opp og fortalte hva de skulle gjøre, så var tetting av ladeluke, noe med hengerfeste og software.

elektro

Sitat fra: PF på fredag 11. oktober 2019, klokken 20:25
Sitat fra: elektro på torsdag 10. oktober 2019, klokken 12:13
Sitat fra: daktari på torsdag 10. oktober 2019, klokken 07:57
Her er mitt oppsett p.t. skal på verksted med en del småplukk snart, så får vi se om det er kommer noe nytt.

Har samme som deg på min bil levert i mars 2019. Skal inn ifbm. tilbakekallingen på de første bilene.. pluss få hengerfeste. Skal høre om det er mulig å få nyere software.

Min skal inn på tilbakekalling på mandag og de oppdaterer software uten at jeg spurte om det. De ringte meg opp og fortalte hva de skulle gjøre, så var tetting av ladeluke, noe med hengerfeste og software.

Interessant om du kan poste software versjon, og rapportere eventuelle endringer  etterpå.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Sitat fra: daktari på torsdag 10. oktober 2019, klokken 07:57
Her er mitt oppsett p.t. skal på verksted med en del småplukk snart, så får vi se om det er kommer noe nytt. 2019-Bil levert før sommeren.
Intet nytt, fortsatt flere sw-relaterte feil der "De venter på fix".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

afitch80

Sitat fra: daktari på søndag 27. oktober 2019, klokken 14:45
Intet nytt, fortsatt flere sw-relaterte feil der "De venter på fix".

Samme her. Bilen er full av software bugs. Noen har Audi visst om i ca 6 måneder nå uten at det er kommet fiks. Begynner å bli temmelig lei...
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

tromsø

Hva er det for bugger dere har problem med?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

elektro

Sitat fra: tromsø på søndag 27. oktober 2019, klokken 19:20
Hva er det for bugger dere har problem med?

Ingen alvorlige her, men en del irriterende:

- En klar førsteplass er at jeg bare får kontakt med bilen via app halvparten av tiden.

- e-tron ruteplanlegger viser ikke korteste vei med ladestopp, den mangler bla. Ionity(!) og flere ladestasjoner. Ikke et problem for meg som er eilbil nerd. Jeg har deaktivert den, og vet stort hvor og når jeg skal lade. Dessuten har jeg mobilapper, men likevel..

- Visningen av instrumentene går tilbake fra "e-tron" oppsett til "classic" som vi foretrekker hos oss. Dette er en klassisk, ufarlig bug, og det skjer kanskje bare for hver 1000-1500 km (er vel mer avhengig av antall kjøreturer enn distanse kjørt). Det tar meg tre sekunder å fikse, men kona f.eks. vet jo ikke uten videre hvordan man gjør dette, og av og til må man må av og til stoppe bilen for å få det til.

- Så lurer jeg på om det er andre som har hatt problemer med å starte varmen i bilen når man har startet ladningen med under 20% SoC? Også etter at man har kommet over 20%, og ved hurtiglading? NB! Denne må bekreftes av noen nadre her. Jeg har ikke testet dette på en stund, da jeg sjelden hurtiglader selv om jeg kjører relativt mye, men har heller ikke fått noen ny software. Kan være knyttet til problemene med mobilapp, men mener jeg fikk samme melding i bilen. Det er jo "litt" kjedelig hvis man av forskjellige årsaker ønsker å bli sittende i bilen under lading.

- MMI inneholder en god del bensinpumpe ikoner- og bensinstasjonreferanser. Dette kunne de forsøkt å fjerne. Det gjør ingenting, men virker litt lite gjennomført.


På ønskelisten:

- Å kunne koble til Apple Carplay trådløst og endre ladegrense fra app på 2019-modell biler. Dette går per i dag bare på 2020-modeller. :'(

- Plug & Charge, automatisk autentisering på ladestasjoner. Dette kommer, forhåpentligvis i alle biler, men blir jo litt skeptisk når det er slike begrensninger på 2019 modellen kontra 2020-modellen i dag.

- Visning av estimert batteriprosent ved ankomst i navigasjonsbildet, uten å måtte klikke inn på ruteplanlegger.

- Visning av eksakt batteriprosent i instrumentet, selv om man kan se dette delt i bolker på 25% også i dag.

- At bilen blir stående på, også etter at man går ut og setter seg inn igjen etter. I alle fall hvis man starter den på nytt etter at man har åpnet døra. Som på e-Golf, for de som er kjent med den. Per i dag slår bilen seg av og WiFi-sonen, musikken, varmen mm. slår seg også av i det far har vært ute av bilen for å kaste søppel, åpne en bom eller lignende, og setter seg inn i bilen igjen. ??? I gamle Model S'en var trikset å ikke dytte døra helt igjen.

- Ønsker Google Maps sin trafikkinfo i navigasjon. Denne er ikke til å stole på per i dag i min bil i alle fall. Skulle være unødvendig å dobbeltsjekke mobilen i en bil til nærmere millionen i 2020. Men dette er kanskje et Audi problem? (Totalt sett fungerer for øvrig navigasjonen veldig bra. Skriftgjenkjenning er fascinerende god og waypoints m. individuell estimert batteriprosent, samt enkle rutealternativer mm. er nyttig.)

- Norsk Alexa stemmestyring
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Samme feil som elektro. Har også periodevis 1/2 til 1/5 ganger så funker ikke profil på setene.
Diverse feilmeldinger som kommer og forsvinner raskt,  ligger visst ikke i loggen. Vibrasjon fra bakre motor. Elendig designvalg av p-brems/uforutsigbar funksjon.
Mangler hurtigtast for aktivere/deaktivere tale ved navi.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mortdal

Sitat fra: daktari på mandag 28. oktober 2019, klokken 11:09
Mangler hurtigtast for aktivere/deaktivere tale ved navi.
Du har en programmerbar knapp på rattet, denne har jeg prioritert til aktivere/deaktivere tale på navi, funker veldig bra.

elektro

Sitat fra: mortdal på mandag 28. oktober 2019, klokken 11:17
Sitat fra: daktari på mandag 28. oktober 2019, klokken 11:09
Mangler hurtigtast for aktivere/deaktivere tale ved navi.
Du har en programmerbar knapp på rattet, denne har jeg prioritert til aktivere/deaktivere tale på navi, funker veldig bra.

Bruker denne knappen til det samme. Altså den med * på..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Jeg bruker * til å skru på front- og 360-kamera ved parkering. Bruker det mye oftere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA