Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software versjon

Startet av elektro, lørdag 05. oktober 2019, klokken 23:02

« forrige - neste »

Orbit

«Automatisk aktivering» er at kamera automatisk kommer opp når du er nær en hindring foran/på siden.

Tipper dette valget ikke finnes på biler uten 360-kamera. Alle versjoner av kamera slår på dette når gir settes i R.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Carkub

Sitat fra: elektro på søndag 22. desember 2019, klokken 11:39
Sitat fra: Carkub på søndag 22. desember 2019, klokken 08:32
I «R» kommer valget opp ja! Var det ikke der hele tiden før?


Tror man hele tiden har vært nødt til å sette bilen i "R" altså.
....


Her er min visning, ser ut som problemet med at man må scrolle for å få frem "Rengjør ryggekamera", gjelder kun hvis man har tilhengerfeste. Og det er ikke helt intuitivt, for å si det sånn. :) Ser ut som jeg har noe annet også, "Automatisk aktivering", og er disse assistentlinjene knyttet opp mot noe ekstrautstyr?

Ok, da husker jeg sikkert feil. Jeg må også scrolle, har tilhengerfeste påmontert nå og dermed samme visning som deg.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

elektro

Sitat fra: Carkub på søndag 22. desember 2019, klokken 11:56
Sitat fra: elektro på søndag 22. desember 2019, klokken 11:39
Sitat fra: Carkub på søndag 22. desember 2019, klokken 08:32
I «R» kommer valget opp ja! Var det ikke der hele tiden før?


Tror man hele tiden har vært nødt til å sette bilen i "R" altså.
....


Her er min visning, ser ut som problemet med at man må scrolle for å få frem "Rengjør ryggekamera", gjelder kun hvis man har tilhengerfeste. Og det er ikke helt intuitivt, for å si det sånn. :) Ser ut som jeg har noe annet også, "Automatisk aktivering", og er disse assistentlinjene knyttet opp mot noe ekstrautstyr?

Ok, da husker jeg sikkert feil. Jeg må også scrolle, har tilhengerfeste påmontert nå og dermed samme visning som deg.

Aha! Ikke lett å se uten en scroll-bar.. :) Men hvorfor har du ikke de røde guide linjene på høyre side der?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Carkub

De linjene i oversiktsbilder kommer først når man har kjørt litt (som er helt OK).

MEN nå er du inne på noe som irriterer meg litt. Om man kjører forover og skrur på kamera vises IKKE linjer i «hovedbildet» fordi da velges «På tvers foran». Dersom man rygger (og får linjer bakover) for så å kjøre forover vises linjer for da velges «Foran». Jeg skulle gjerne hatt linjer hele tiden, altså default «Foran» på kamera når man aktiverer.
Noen som vet om det er mulig?

Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

elektro

Sitat fra: Carkub på søndag 22. desember 2019, klokken 12:07
De linjene i oversiktsbilder kommer først når man har kjørt litt (som er helt OK).

MEN nå er du inne på noe som irriterer meg litt. Om man kjører forover og skrur på kamera vises IKKE linjer i «hovedbildet» fordi da velges «På tvers foran». Dersom man rygger (og får linjer bakover) for så å kjøre forover vises linjer for da velges «Foran». Jeg skulle gjerne hatt linjer hele tiden, altså default «Foran» på kamera når man aktiverer.
Noen som vet om det er mulig?



Vet ikke svaret, eller logikken bak dette, men jeg ville gjerne også hatt Foran som default, da det er lettere å beregne avstand ol. med denne.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

Ganske sikker på at "foran" er default på min. Jveetfall etter rygging. Knyttet til memory for førerprofil kanskje?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Jeg ser samme oppførsel som carcub, dvs "på tvers foran" på automatikken når jeg kjører opp mot en vegg eller lignende, men "foran" dersom jeg har vært innom revers først. Har ikke funnet noen måte å endre på dette, heller ikke å vaske bakkamera uten å kjøre visker. Nå på vinter, dersom bakluken er kald og tørr så snøen ikke fester seg, er det grisete å kjøre på med spylervæske på ruten. Så skulle gjerne hatt mulighet til kun å spyle kamera.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Sitat fra: Orbit på søndag 22. desember 2019, klokken 20:25
Jeg ser samme oppførsel som carcub, dvs "på tvers foran" på automatikken når jeg kjører opp mot en vegg eller lignende, men "foran" dersom jeg har vært innom revers først. Har ikke funnet noen måte å endre på dette, heller ikke å vaske bakkamera uten å kjøre visker. Nå på vinter, dersom bakluken er kald og tørr så snøen ikke fester seg, er det grisete å kjøre på med spylervæske på ruten. Så skulle gjerne hatt mulighet til kun å spyle kamera.

+1

Bilen er alt i alt fantastisk bra, men savner muligheten til å sende en tweet og få til svar «We'll fix that!»..  ;) Har lite håp om at noe kommer til å bli endret. Ingen big deal dette, men det er en del småting som irriterer bittelitt.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA