Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software versjon

Startet av elektro, lørdag 05. oktober 2019, klokken 23:02

« forrige - neste »

Orbit

#15
Hm....kanskje noe å prøve. Er jo veldig sjelden jeg slår av/på navigasjonsstemme, men samtidig er min tanke at det er greit å kunne gjøre dette veldig kjapt når det trengs i siste liten. Parkeringskamera har jo uansett dedikert hurtigtast rett foran girspaken, har brukt denne så langt når automatikken skal overstyres.

Ref hovedtema om SW/bugs: Savner at *-tasten kan brukes til vilkårlig fuksjon i MMI, og ikke bare de få som er forhåndsdefinert av Audi.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

afitch80

Sitat fra: tromsø på søndag 27. oktober 2019, klokken 19:20
Hva er det for bugger dere har problem med?

- Dashboard resetter seg til Classic med ujevne mellomrom.
- Snarveier på siden i MMI resetter seg til standard, dette også med ujevne mellomrom.
- Kameraspeilskjerm som noen ganger ikke øker skjermstyrke. Blir stående på laveste lysstyrke.
- Carplay vil ikke alltid vises. Må slå av bilen og la den stå i de 10 resett minuttene.

Alle bugsene har Møller/Audi visst om i minst 4 måneder, kameraet har de visst om i minst 6 måneder. Men det skjer jo ingen ting. Og for ikke å snakke om appen, den er et kapittel for seg selv.
Har også en bakluke som lever sitt eget liv. Må ofte vifte med foten både to og tre ganger når jeg faktisk vil ha luken opp eller ned. Men når jeg står i ro og legger noe inn innerst i bagasjerommet og beveger foten en millimeter eller to kommer luken flyvende for å gi meg en smekk i bakhodet. Hadde det bare vært mulig å slå av funksjonen, men nei da. Audi har verken planer om å justere sensitiviteten eller legge inn et valg for å slå av funksjonen.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

tromsø

Takk for svar.
Høres jo ut som irriterende bugger men ingen kritiske i vert fall. Men Audi må jo komme på banen og ordne dem snarest mulig!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

elektro

Sitat fra: Orbit på mandag 28. oktober 2019, klokken 13:12
Hm....kanskje noe å prøve. Er jo veldig sjelden jeg slår av/på navigasjonsstemme, men samtidig er min tanke at det er greit å kunne gjøre dette veldig kjapt når det trengs i siste liten. Parkeringskamera har jo uansett dedikert hurtigtast rett foran girspaken, har brukt denne så langt når automatikken skal overstyres.

Ref hovedtema om SW/bugs: Savner at *-tasten kan brukes til vilkårlig fuksjon i MMI, og ikke bare de få som er forhåndsdefinert av Audi.

Ang. navigasjonsstemme går det an å få lest opp neste navigasjonstrinn ved å trykke på høyttalersymbolet på høyre side i navigasjonsskjermen. Også selv om man har stemme av.

Jeg ville gjerne også hatt flere valg på * tasten. F.eks. endre kjøreprogram. Blir ikke helt komfortabel med hverken de fysiske knappene eller menyen på skjermen.

Noe annet jeg gjerne skulle hatt der er fader, på stereoanlegget. Bruker det på alle turer med barna, til å bytte fra kun lyd bak til kun foran når de har sovnet og vi endelig kan bytte musikk. :) Og vice versa.. får det ikke laget snarvei heller.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

geirbir

Sitat fra: elektro på mandag 28. oktober 2019, klokken 10:47
- Norsk Alexa stemmestyring

Mener du Alexa med norsk språk? Eller Alexa på det norske markedet?
Kan man aktivere engelsk Alexa i norsk e-tron i dag? Jeg bruker Alexa (på engelsk) mye i hjemmet og det hadde vært fantastisk å ha dette også i bilen.
2020 e-tron 55 glacier white bestilt 28.06.2019

Truls Antonsen

Om en bytter språk i bilen til engelsk skal stemmestyring virke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ØysteinS

Laster man ned ny programvare direkte i bilen via SIM-kort eller på nett ("myAudi" og så til bilen via SD-kort eller minnepinne)? Har prøvd å laste ned oppdatering av kart via myAudi, men hverken Mac eller PC var spesielt villig til å laste ned Installasjonsprogrammet. (Mac: ".... .jnlp kan ikke åpnes fordi den kommer fra en ukjent utvikler". og PC: "Denne filtypen kan skade datamaskinen. Ønsker du å beholde downloader ..... .jnlp likevel?" Tok sjansen på "behold", men PCen klarte ikke å finne eit program som ville åpne denne fila. Hm...
e-tron 55 Fasttrack

Orbit

Du må ha installert Java på maskinen  >:(
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hårek

Merkelig nok er det ingen måte å se hvilken versjon som blir lastet ned fra nettsiden.
Noen dager før jeg fikk bilen prøvde jeg JNLP nedlastingen. Bare ved å grave dypt inne i filene har jeg senere funnet ut at jeg da fikk versjon P0280, dato 2018-07-10. Altså veldig gammelt.
Bilen ble levert med P0294.
Har senere fått oppdatert OTA (med SIM-kort) til P0360.
Så min konklusjon er at JNLP nedlasting kan man spare seg.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

geirbir

Sitat fra: Truls Antonsen på mandag 04. november 2019, klokken 18:15
Om en bytter språk i bilen til engelsk skal stemmestyring virke.

Ser ikke ut som det virker i min bil. Har byttet systemspråk til engelsk. Alt står nå på engelsk, men jeg finner ingen måte å koble brukeren min til Amazon. I guiden ska dette komme opp som et valg når man legger inn e-postadressen på brukeren. Har noen fått dette til?
2020 e-tron 55 glacier white bestilt 28.06.2019

daktari

Jeg var innom for en kampanje nylig, men har ikke fått ny versjon av infotainment - selv om det er flere bugs. Aner ikke hva de har oppdatert, hvis de har noe i det hele tatt...
mvh Eirik
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Carkub

#26
Har bil levert mai 2019 som var inne på tilbakekalling nylig (plombering kjølevæske, fjær lademulighet sw +++)

Kan ikke se at det har blitt ny sw-versjon. Eneste jeg merker i MMI er at valget for å rengjøre ryggekamera har forsvunnet..  ::)

Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

elektro

#27
Sitat fra: Carkub på lørdag 21. desember 2019, klokken 22:05
Har bil levert mai 2019 som var inne på tilbakekalling nylig (plombering kjølevæske, fjær lademulighet sw +++)

Kan ikke se at det har blitt ny sw-versjon. Eneste jeg merker i MMI er at valget for å rengjøre ryggekamera har forsvunnet..  ::)

Min mars 2019 har sanne software. Har vært inne flere ganger, bla. pga. tilbakekalling og for å få montert hengerfeste. Da forsvant valget for å rengjøre ryggekamera «under streken». Du må stå i Revers, men nå må du scrolle ned.. litt irriterende, ettersom det er noe jeg bruker mye.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Carkub

I «R» kommer valget opp ja! Var det ikke der hele tiden før?
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

elektro

#29
Sitat fra: Carkub på søndag 22. desember 2019, klokken 08:32
I «R» kommer valget opp ja! Var det ikke der hele tiden før?


Tror man hele tiden har vært nødt til å sette bilen i "R" altså. Den spyler også når du spyler bakruta. Selv om det ikke alltid er ønskelig å gjære det, så er det jo litt enklere. I alle fall for oss som må scrolle. Av og til er det greit med en vask/visk uansett før man parkerer sånn at man A) får bedre sikt bakover og B) slipper at møkka stivner på ruta, og sånn at bilen er klar til neste tur.

Men er det sånn at viskeren går en runde uansett, når man trykker "Rengjør ryggekamera"? Det er slett ikke alltid jeg ønsker dette, f.eks. hvis ruta er full av grus eller snø/is. Og går viskeren uansett når man rygger, hvis man har viskerne i Auto? Eller hvordan kan man unngå at viskeren går? (Mulig dette står i manualen altså, kunne sikkert testet det selv også, men synes liksom det er litt random..)

Her er min visning, ser ut som problemet med at man må scrolle for å få frem "Rengjør ryggekamera", gjelder kun hvis man har tilhengerfeste. Og det er ikke helt intuitivt, for å si det sånn. :) Ser ut som jeg har noe annet også, "Automatisk aktivering", og er disse assistentlinjene knyttet opp mot noe ekstrautstyr?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA